Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Dat je geen garantie hebt bij een nieuw blad is okee, stuur je die ook terug als daar een 'beschadiging' op zit.
De rest is zeker goed afgewerkt en bijbehorende salontafel is ook niks mis mee. Het lijkt er op dat iemand niet heeft goed opgelet tijdens de verwerking ervan.Card Nox schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:36:
Uiteraard is hout een natuur product... Maar als ik zie hoe strak de rest van de tafel is zou ik dit niet accepteren.
Dat je geen garantie hebt bij een nieuw blad is okee, stuur je die ook terug als daar een 'beschadiging' op zit.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Anoniem: 93986
Lekker zelf opvullen met kneedbaar of vloeibaar hout en dan whitewash erover als je je er aan stoort.
"Steigerhout zijn de steigerdelen die in de bouw op de steigers worden gebruikt. Het gaat om een zeer snelgroeiende dennenhoutsoort (vuren). Dit heeft voor het hout tot gevolg dat het zeer lange en flexibele vezel heeft waardoor het hout niet snel breekt. Gebruikte steigerplanken worden veel gebruikt door meubelmakers wat het hout hierdoor tot een goed te recyclen en groen product maakt."
Kortom .. veerkrachtig en snelgroeiend dus goedkoop .. is leuk voor op de bouw en de steiger ...
Maar of je er dus enige duurzaamheid voor meubels van moet verwachten .. dat ze het bijvb gebruiken voor de hippe meuk bij de strandtent snap ik wel .. goedkoop en het heeft nogal te lijden onder zilte lucht en zandstralen .. dus dan is het handig dat het goedkoop spul is .. maar waar die trend voor de tuin toch vandaan komt.
Dat gezegd hebbende lijkt me het risico dat er stukjes afbreken vóór oplevering (bijvb tijdens bewerking of transport) dan wel weer voor de leverancier, maar denk dat je inderdaad niet de verwachting moet hebben dat dit na levering niet alsnog zal optreden de komende jaren.
[ Voor 53% gewijzigd door gekkie op 17-05-2015 13:50 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik ben het met je eens dat de tafel strak lijkt maar zoals gezegd is hout een natuurlijk product en de beschadiging is in mijn ogen acceptabel.
Het zou wat anders zijn als je tafel half in tweeën lag of er complete klieven in waren gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 17-05-2015 13:47 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Anoniem: 27535
Je kan altijd kijken of de beschadiging dusdanig is dat je het vervangen wil hebben, maar de verkoper heeft een punt. Het lijkt een beetje dat je steigerhout hebt gekozen vanwege de populariteit zonder echt te kijken wat het betekent. Er zijn namelijk prima alternatieven die je mooi met strakke garantie kan krijgen maar steigerhout is dat per definitie niet.
Ik heb een soortgelijke tafel met ook een hap ergens eruit in het blad. Geen last van in praktijk, en heeft zo zijn charme.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 17-05-2015 13:57 ]
Sterker nog: nieuw steigerhout wordt met opzet wat beschadigd en vies gemaakt zodat het gebruikt lijkt!evilution schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:47:
Steigerhout is hout van steigers. Waar bouwvakkers overheen klossen en stenen en gereedschap op laten vallen. Hoezo verwacht je dat dat hout zonder beschadigingen is?
Ik heb die rage nooit begrepen: veel geld betalen voor meubels met een zeer goedkope ruwe afwerking...
De rest van de tafel ziet er namelijk wel strak en netjes uit, en dit valt natuurlijk wel erg uit de toon. Als de hele tafel er net zo "gehavend" uit zou zien valt het minder op.
En zeer matig/on geschikt hout .. heb nog nooit iemand een steigerhouten dek op z'n boot zien zetten ..RemcoDelft schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:00:
[...]
Sterker nog: nieuw steigerhout wordt met opzet wat beschadigd en vies gemaakt zodat het gebruikt lijkt!
Ik heb die rage nooit begrepen: veel geld betalen voor meubels met een zeer goedkope ruwe afwerking...
wellicht dat er een reden voor is dat ze daar vooral bepaalde hardhout soorten voor gebruiken.
Anoniem: 93986
Sterker nog, als dit word verkocht als gebruikt steigerhout dan zou ik mij aardig opgelicht voelen! Dit ziet er veel te strak uit voor gebruikt hout.RoaDHouse schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:02:
Ik begrijp zijn punt wel.
De rest van de tafel ziet er namelijk wel strak en netjes uit, en dit valt natuurlijk wel erg uit de toon. Als de hele tafel er net zo "gehavend" uit zou zien valt het minder op.
Zeker gezien het gebruikte hout voor een hogere prijs de deur uit gaan dan nieuw hout.
Dat wordt dan her en der wat stukjes eruit beitelen om het geheel weer gelijk te krijgen.RoaDHouse schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:02:
Ik begrijp zijn punt wel.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
FTFYunfor schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:02:
Gebruikt steigerhout en klagen over imperfecties van dat hout gaan niet echt samen.
Smiling as the shit comes down...
Verdienen die bouwvakkers toch nog wat terwijl ze over hun steiger kloffen .. niet te voorzichtig jongens .. denk aan de verkoop !Anoniem: 93986 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:04:
[...]
Zeker gezien het gebruikte hout voor een hogere prijs de deur uit gaan dan nieuw hout.
[ Voor 18% gewijzigd door gekkie op 17-05-2015 14:24 ]
Lijkt me trouwens dat je met deze zachte houtsoort ook wel snel zelf beschadigingen zal maken als krassen en putjes. Ook wat (water) vlekken zal je best snel krijgen.
Dit is wat mij betreft een tafel om lekker op te leven en rustig door te laten verweren. En als het je te erg wordt, een keer de schuurmachine erover te halen en op nieuw oud maken, in de olie of wash zetten.
Exact dezelfde rage als met 'worn denim' spijkerbroeken die er oud en gebruikt uitzien. Mensen betalen graag meer voor die dingen.RemcoDelft schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:00:

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Het gemiddelde steigerhout wat hier in het dorp tentoon staat wil je nog niet eens opfikken in je openhaart want dan houd je een bak rest beton over.
De verkoper had misschien mogen melden dat het hout er "rustiek" en gebruikt uit zou kunnen zien maar dat is dan ook wel steigerhout eigen. Zoals hij ook al aangeeft, dit zal bij het nieuwe blad ook wel weer het geval zijn. En het blijft een natuur product, niet iedereen vind een oest in het hout mooi en dat zelfde geldt hier voor deze "authentieke" beschadigingen. Misschien terug brengen en omruilen voor één met beschadigingen die je wel mooi vind?
Edit: het gaat ook maar om 1 hoekje, daar had de maker toch ook wel even een stukje rest hout in kunnen plakken. Het hoort bij stijgerhout maar vind het toch een beetje slordig voor een vakman. Misschien dat voorstellen aan hem (of haar), dat moet toch (kosteloos) netjes kunnen worden gemaakt?
[ Voor 15% gewijzigd door Genetai op 17-05-2015 14:50 ]
Als je het al in de winkel gezien hebt heb je denk ik geen recht om terug te sturen.
Als de TS niet tevreden is moet hij toch zonder opgaaf van reden kunnen retourneren?
Dat is nooit het geval met op maat bestelde productenSoldaatje schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:27:
Is dit online besteld?
Als je het al in de winkel gezien hebt heb je denk ik geen recht om terug te sturen.
Als de TS niet tevreden is moet hij toch zonder opgaaf van reden kunnen retourneren?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Oh ja, daar heb ik overheen gelezen.Phyxion schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:28:
[...]
Dat is nooit het geval met op maat bestelde producten
However: de vraag is of het recente beschadigingen zijn (door transport bijvoorbeeld), of niet.
Dat kun je zien aan het hout zelf: blank hout of met een kleurtje.
Zo te zien heeft alles een kleurtje, dus zat het er al op en hoort het dus zo.
Je tafel is dus niet beschadigd, maar heeft gewoon een iets grilliger karakter dan je had verwacht
Sidenote: ik vind het spul mooi maar ik wil ook graag een glad blad, geen zin in splinters oid. Wij zijn daarom bewust niet voor een steigerhouten tafel gegaan.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Meer of minder betalen is marktwerking en vraag en aanbod.D4NG3R schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:16:
[...]
Exact dezelfde rage als met 'worn denim' spijkerbroeken die er oud en gebruikt uitzien. Mensen betalen graag meer voor die dingen.
En mode is in zijn algemeenheid "weg van de massa". Afgelopen jaren is "strak" en minimalistisch juist de trend geweest. Volledig afgewerkt, weinig natuurlijke vormen, etc. Worn jeans en steigerhoutenmeubels staan daar weer tegenover en worden dan weer aantrekkelijk voor velen.
Verandering van spijs doet eten
[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 17-05-2015 14:32 ]
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Het principe is volgens mij hetzelfde. Je hebt goede en je hebt mindere stukken, dan gebruik je de goede delen voor de zichtbare kant en de mindere delen voor de constructie of de poten.Eagle Creek schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:43:
"Gebruikt steigerhout" mag je m.i. niet vergelijken met graniet.
Anoniem: 27535
Dat je het technisch anders kan doen wil niet zeggen dat het nu niet conform is. De vergelijking met graniet gaat niet op omdat daar overal glad afgewerkte eindproducten de standaard zijn.
Eventueel is het ook een optie om het bij te laten werken, een meubelmaker moet daar wel een optisch niet opvallend stukje in kunnen zetten en het daarmee vlak kunnen maken schat ik zo in.
[ Voor 39% gewijzigd door begintmeta op 17-05-2015 20:46 ]
Maargoed, dat doet er allemaal niet zoveel toe, want waar het om gaat is wat er is afgesproken / welke verwachting is gewekt.
Het is voor mij dan ook een non discussie dat dit te maken heeft met het type hout of waarvoor het hout gebruikt is.
Meubelmakers hebben genoeg technieken om dit soort onvolkomenheden op te lossen.
Ofwel de verwachting van een (eet)tafel is in elk geval niet je handen vol bloed of splinters bij normaal gebruik.
Steigerhout is "waaibeamehout" en is de slechtste kwaliteit timmerhout die er is.
Wellicht dat de naamgeving romantische en hoogwaardige kwaliteitsgevoelens oproept maar dat is geheel onterecht.
Maar desondanks, dit soort producten moet je altijd eerst goed bekijken voor je het koopt. Vrouwtje had laatst een aantrekkelijk geprijsde taekhouten kast laten bezorgen. Deze is op mijn aandringen vanwege het gebrek aan vakmanschap en de slechtste planken (te veel noesten) teruggestuurd. Ze heeft in de winkel een andere kast uitgezocht.
Dit is natuurlijk leuk verdienen aan een modetrend (je ziet het wel vaker dat gebruikt hout of steigerhout wordt gebruikt voor meubels en er wordt volgens mij goed aan verdiend), je bouwt een tafel net zoals je andere tafels bouwt, maar je kunt gelijk besparen op de afwerking (niet lakken, dat doet natuurlijk af aan het idee) en als er wat imperfecties op zitten dan hoort dat er gewoon bij.
Het missende stukje wat ik hier zie is toch wel een doorn in het oog, daarnaast zal het ook niet helemaal veilig zijn. Jammer dat de verkoper zo reageert want hij hoort dit IMHO gewoon te herstellen.
Ik neem aan dat je voor de verkoop niet is aangegeven in welke mate het hout van imperfecties is voorzien en dat je wel een voorbeeld hebt gezien van een tafel die er mooi uit zag en waar zulke fouten niet zichtbaar waren. Je zou dit ook tegen de verkoper kunnen zeggen.
Wat ik gezegd zou hebben: De tafel die is geleverd is niet van kwaliteit die ik redelijkerwijs had kunnen verwachten want ik neem aan dat:
* de tafel is gebouwd door een vakman
* er wordt uit het beschikbare hout wel een keuze gemaakt in kwaliteit
* er niet een tekort is aan steigerhout, dus de plank had vervangen kunnen worden
Ik vermoed dat:
* de spliter pas los is gekomen nadat de tafel in elkaar is gezet: de plank had immers nog ondersteboven gemonteerd kunnen worden, maar niet meer nadat er schroefgaten in gekomen zijn door montage
Dat laatste is natuurlijk alleen een argument als de onderkant van die plank vrij is van imperfecties. Het argument van de verkoper slaat ook nergens op als je het vergelijkt met de rest van de tafel, dat ziet er gewoon strak en netjes afgewerkt uit. Als dergelijke schade te verwachten zou zijn is het al vreemd dat er zo veel moeite in word gestoken om 'm er zo netjes uit te laten zien, maar dus ook dat het maar voorkomt in een plank. De kwaliteit is gewoon niet consistent.
Ik lees nu ook wat andere reacties en zie dat er een paar dingen al gezegd zijn (was te verwachten) maar dat ga ik er ne niet meer uithalen.
Succes met de aftersales.
half-off-topic:
De beste hamburger die ik ooit heb gegeten was gebakken op steigerplanken, dus mocht je er echt niet uitkomen en wil je van die tafel af dan weet ik er wel wat mee
Graniet wordt niet eerst 'gebruikt' om er vervolgens een tafelblad van te maken, het principe zou hetzelfde zijn als het 'nieuw' steigerhout zou zijn (of dan ook niet, want dan heb je nog niet het origineel - wat gewoon een boom zou zijn).Ronald8 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:45:
[...]
Het principe is volgens mij hetzelfde. Je hebt goede en je hebt mindere stukken, dan gebruik je de goede delen voor de zichtbare kant en de mindere delen voor de constructie of de poten.
Snap btw heel die hype niet met steigerhout (het zijn gewoon planken..), maar dat laat ik verder in het midden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zou ik ook naar neigen, echter is de term 'gebruikt steigerhout' hier erg lastig.. De tafel ziet er namelijk voor de rest _totaal_ niet uit als gebruikt steigerhout. Je zou dus kunnen stellen dat TS niet gekregen heeft wat hij gevraagd heeft. Nu weet ik alleen niet hoe het voorbeeld was dat TS gezien heeft voordat hij ging bestellen/aanschaffen.kdevries schreef op maandag 18 mei 2015 @ 01:36:
in verhouding met de rest van de afwerking onacceptabel
Maw; eigenlijk is de tafel te netjes.. Dat is echter weer een typisch verhaal van een discrepantie tussen wat de het eigenlijk zou moeten zijn, wat de klant verwacht en wat de klant geleverd krijgt. In dit geval kwamen die laatste 2 redelijk overeen ('net' tafeltje van nieuw steigerhout wat een beetje 'karakter/tekening' gegeven is) echter wordt het eerste (gebruikt steigerhout is overal beschadigd/heeft vlekken/is afgebeuld) gebruikt als er een 'fout' (in perspectief met hoe het gemaakt is, wat de bedoeling was en wat de klant verachtte) in blijkt te zitten..
Lastige dit.
[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 18-05-2015 03:30 ]
Ik denk dat dit al te veel aanname is. Een vakman maakt graag kwaliteit, nette afwerking, en steigerhout valt daar helemaal niet onder. Bij vakwerk verwacht ik pen-gat-verbindingen en zwaluwstaarten.M.l. schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:44:
* de tafel is gebouwd door een vakman
En degenen die steigerhout gebruiken waar het voor bedoeld is, zouden het niet in hun hoofd halen het in hun kamer te zetten...
[ Voor 27% gewijzigd door RemcoDelft op 18-05-2015 08:25 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:57 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
Ik help af en toe een kennis die ook in de steiger houten meubels zit, maar hij staat het absoluut niet toe om dergelijke planken te gebruiken waar het meubel "gebruikt" wordt. En zelfs dan moet er worden gezorgd dat de klant geen splinters kan krijgen bij normaal gebruik of vervoer van het meubel
Dat is een argument om tegen de verkoper te zeggen, niet wat je werkelijk aanneemt. De verkoper zal graag horen dat zijn tafels vakwerk zijn, hij zal dan heus niet zeggen dat zijn neefje van 15 ze in elkaar flanst en dat je niet te veel kwaliteit mag verwachten.RemcoDelft schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:13:
[...]
Ik denk dat dit al te veel aanname is. Een vakman maakt graag kwaliteit, nette afwerking, en steigerhout valt daar helemaal niet onder. Bij vakwerk verwacht ik pen-gat-verbindingen en zwaluwstaarten.
En degenen die steigerhout gebruiken waar het voor bedoeld is, zouden het niet in hun hoofd halen het in hun kamer te zetten...
Ik heb een in-de-advertentie-steigerhouten cq vuren bureau hier staan, ben ik nu slecht bezig?RemcoDelft schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:13:
[...]
De term "steigerhout" is eerder een noemer van soorten hout zoals vuren, douglas of een ander goedkopere soort.
Overigens herken ik de plekken wel uit de foto's, heb ze zelf ook her en der in de tafel zitten.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik denk toch echt dat er niet voldoende informatie is om te bepalen wat in dit geval redelijkerwijs te verwachten is, wat in iedergeval duidelijk is, is dat de TS dit niet had verwacht. En technisch is het in ieder geval prima mogelijk een tafel van hout (ook van steigerhout, afvalhout...) te maken zonder dergelijke defecten.nare man schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:34:
... Als je iets van steigerhout koopt kun je redelijkerwijs verwachten dat er beschadigingen in kunnen zitten. ...
Voor mij lijkt het in elk geval niet een zodanig 'gebrek' dat het product niet meer aan de koopovereenkomst beantwoord. Maar op de keper beschouwd heb je natuurlijk gelijk, en moeten we meer informatie hebben over de inhoud van de overeenkomst, wat koper vooraf wist, etc.etc.
Dat wel duidelijk is dat TS dit niet had verwacht, vind ik dan weer niet zo heel relevant. Het gaat erom wat TS redelijkerwijs (dus geobjectiveerd) mocht verwachten, niet wat hij in concreto (subjectief) heeft verwacht.
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Maar ik zie het probleem niet zo. Het is gewoon vuren. Koop ergens een oude steigerplank, zaag er een stukje vanaf in dezelfde vorm van de beschadiging, schuur het op maat, vastlijmen, beetje plamuur/vloeibaar hout, voila, glad blad.
Als ik me ergens aan zou irriteren is dat ze het binnenblad hebben geschuurd waardoor daar geen egale verwering van het materiaal meer is maar het gevlekte effect wat er nu zit.
stijgerhout werkt heel erg. Over een paar maanden zul je vast ook nog naden en kieren gaan zien.
Ik zou er niet zelf aan gaan klooien, daar wordt het zeker niet mooier op. Zit er nog maar 1 ding op...ga roken...[asbak erop]

Heb je wel een mooi punt, wordt het woord "gebruikt" hier nou als excuus gebruikt voor schade (wat niet bij de rest past... geen concistentie) of om een soort stonewash effect van het hout te beschrijven.... lastigGoldenSample schreef op maandag 18 mei 2015 @ 03:30:
[...]
Zou ik ook naar neigen, echter is de term 'gebruikt steigerhout' hier erg lastig.. De tafel ziet er namelijk voor de rest _totaal_ niet uit als gebruikt steigerhout. Je zou dus kunnen stellen dat TS niet gekregen heeft wat hij gevraagd heeft. Nu weet ik alleen niet hoe het voorbeeld was dat TS gezien heeft voordat hij ging bestellen/aanschaffen.
Maw; eigenlijk is de tafel te netjes.. Dat is echter weer een typisch verhaal van een discrepantie tussen wat de het eigenlijk zou moeten zijn, wat de klant verwacht en wat de klant geleverd krijgt. In dit geval kwamen die laatste 2 redelijk overeen ('net' tafeltje van nieuw steigerhout wat een beetje 'karakter/tekening' gegeven is) echter wordt het eerste (gebruikt steigerhout is overal beschadigd/heeft vlekken/is afgebeuld) gebruikt als er een 'fout' (in perspectief met hoe het gemaakt is, wat de bedoeling was en wat de klant verachtte) in blijkt te zitten..
Lastige dit.
Punt is wel dat de verkoper wat klantenbinding punten kan scoren om het euvel gratis te fixen; beste mond-op-mond reclame als resultaat
Anoniem: 172410
kdevries schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:12:
mond-op-mond reclame als resultaat
Mond-tot-mond, anders wordt het wel heel knus
Heb laatst zelf een bureau gemaakt van steigerhout en moet zeggen dat dit soort stukjes er bij mij bij het aanzicht niet tussen zitten. Daarnaast is het wel bijna onmogelijk om steiger planken te kopen zonder dit soort stukken maar zou eigenlijk wel verwachten dat ze dit dan naar de onderkant wijzen. Zeker bij op maat gemaakte stukken. Moet zeggen dat mij kunde in meubel maken totaal niet de sterkste is maar dit soort stukken niet gebruiken was niet de moeilijkste taak.
Zou is controleren of er op de onderzijde ook dit soort stukken zitten. Je kan ook gewoon netjes zeggen dat je dat niet had verwacht van een op maat gemaakte tafel en of er een mogelijkheid is om het om te draaien.
Naar mijn bescheiden voldoet de tafel zoals je op de foto toont niet aan de eigenschappen die je van een robuuste steigerhouten tafel mag verwachten. Dat de verkoper nooit garantie kan geven dat er op gebruikt steigerhout een kras of streep zit laat onverlet dat een kras van één centimeter diep niet bij dergelijke tafel hoort.
Toen ik foto 2 zag begreep ik dat de tafel een gebrek vertoont.
Anoniem: 454358
wat kun je verwachten van iets, wat gemaakt is van

Ontbinden kan alleen als de verkoper en koper overeen komen dat er niet aan de verwachtingen is voldaan (na eventuele reparatie).ozeboos schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:16:
Indien het product niet aan de eigenschappen voldoet die je van dergelijk product mag verwachten kun je de koop ontbinden.
Het punt is nu of het product aan de verwachtingen voldoet of niet. Volgens de koper niet, volgens de verkoper wel.
Je bent het dus niet met elkaar eens. Als je niet verder komt met de verkoper kan je contact opnemen met de geschillencommissie.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Niet als de schuldenaar reeds een mededeling doet waaruit kan worden afgeleid dat de schuldenaar in de nakoming zal tekort schieten. (6:80 lid 1 onder b) Dan is dus geen verzuim nodig en is de prestatie blijvend onmogelijk en kan meteen worden ontbonden. (6:265 lid 2)JackBol schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Ontbinden kan alleen als de verkoper en koper overeen komen dat er niet aan de verwachtingen is voldaan (na eventuele reparatie).
Het punt is nu of het product aan de verwachtingen voldoet of niet. Volgens de koper niet, volgens de verkoper wel.
De naam steigerplanken is gewoon een modetrend en heeft natuurlijk niets te maken met gebruikte planken.Anoniem: 454358 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:30:
Dat is jouw mening, uiteindelijk zal het aan de rechter zijn, wat zijn mening is.
[afbeelding]
Al je die planken onder de vandiktebank gaat halen dan kun je voor het zelfde geld aan schade 5 tafels van nieuw hout weg zetten.
Het materiaal is niet van belang.
Je koopt een tafel en daarvan moet je kunnen verwachten dat je hem ook kan gebruiken als een tafel zonder daar splinters of wonden van op te lopen.
De fabrikant had hier makkelijk aan kunnen voldoen door:
-Hout uit te zoeken zonder beschadigingen.
-Beschadigingen weg te schuren(voorkant bandschuurmachine) of te steken(guts)
-Beschadigingen weg te boren en op te vullen met een prop(proppenboor)
-Beschadigingen op te vullen met houtvuller epoxy etc.
-of een van de andere 413 methoden
Echter hebben ze dit nagelaten en kun je de leverancier er op aanspreken dat het product (een tafel) niet aan de verwachtingen voldoet die je van een tafel mag hebben.
Als je bij een vakman een tafel op maat laat maken had hij het op zijn minst even moeten zeggen. Ik had ook een onbeschadigd product verwacht, boeit mij welk materiaal het is. Als ik hem beschadigd wil hebben geef ik het zelf wel aan. Het heet steigerhout, niet kapot steigerhout. En nee, ik wist voor het lezen van de reacties ook niet dat het zo kwetsbaar zou was.
In Nederland nooit gezien (maar ook niet echt gezocht). Meen dat dat alleen in Amerika wordt toegepast omdat je daar aansprakelijk bent voor alles wat je niet expliciet vooraf afwenteld op de klant. In Amerika is alles toegestaan dat niet expliciet per wet verboden is waardoor je daar de meeste ridicule wetten kent: http://justsomething.co/t...-still-in-effect-today-2/Zebby schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:59:
Stom als het klinkt, er is een reden dat men bij magnetrons erbij zet dat je er geen levende dieren/mensen in moet opwarmen.
In Nederland kennen we echter redelijkheid en billijkheid. I.m.o. kan er redelijkerwijs worden verwacht dat gebruikt steigerhout beschadigingen bevat maar dat is zoals eerder gezegd aan een rechter om te beoordelen.
Wellicht wil je rechtsbijstand het afkopen?
Je hebt na reclamatie gehoord dat je dit soort afwijkingen kan verwachten in gebruikt steigerhout, maar in je verhaal kom ik nergens tegen dat je een tafel uit *gebruikt* hout besteld hebt.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Uiteraard is in dit specifieke geval het materiaal van belang. Iemand besteld een tafeltje van gebruikt steigerhout. En dat heeft juist een specifieke look en feel, beschadigingen, oude (verf) vlekken etc horen daar bijvoorbeeld bij. Je dient uiteraard jezelf niet te kunnen verwonden met normaal gebruik van de tafel, maar dat lijkt mij hier niet het geval.Part schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:14:
[...]
De naam steigerplanken is gewoon een modetrend en heeft natuurlijk niets te maken met gebruikte planken.
Al je die planken onder de vandiktebank gaat halen dan kun je voor het zelfde geld aan schade 5 tafels van nieuw hout weg zetten.![]()
Het materiaal is niet van belang.
Je koopt een tafel en daarvan moet je kunnen verwachten dat je hem ook kan gebruiken als een tafel zonder daar splinters of wonden van op te lopen.
De fabrikant had hier makkelijk aan kunnen voldoen door:
-Hout uit te zoeken zonder beschadigingen.
-Beschadigingen weg te schuren(voorkant bandschuurmachine) of te steken(guts)
-Beschadigingen weg te boren en op te vullen met een prop(proppenboor)
-Beschadigingen op te vullen met houtvuller epoxy etc.
-of een van de andere 413 methoden
Echter hebben ze dit nagelaten en kun je de leverancier er op aanspreken dat het product (een tafel) niet aan de verwachtingen voldoet die je van een tafel mag hebben.
Dat andere leveranciers gewoon nieuw hout gebruiken als "gebruikt steigerhout", betekend niet dat dat de standaard is.
Maar goed, een welles nietes topic heeft de TS niets aan. Je kan naar de rechter stappen, en daar heb je waarschijnlijk dan ook 50/50 kans dat je wint. Ik zou gewoon het gat zelf opvullen als je het niet mooi vind.
Ik zie op die best wel erg strakke tafel uit de TS anders geen andere beschadigingen, verf etc. Het is een beetje verbleekt, kunstmatig zo lijkt het, en de boel is niet heel mooi geschuurd en gelakt/geolied, maar die tafel ziet er keurig uit, op die flinke plek na.Anoniem: 454358 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:53:
[...]
Uiteraard is in dit specifieke geval het materiaal van belang. Iemand besteld een tafeltje van gebruikt steigerhout. En dat heeft juist een specifieke look en feel, beschadigingen, oude (verf) vlekken etc horen daar bijvoorbeeld bij. Je dient uiteraard jezelf niet te kunnen verwonden met normaal gebruik van de tafel, maar dat lijkt mij hier niet het geval.
Dat andere leveranciers gewoon nieuw hout gebruiken als "gebruikt steigerhout", betekend niet dat dat de standaard is.
Maar goed, een welles nietes topic heeft de TS niets aan. Je kan naar de rechter stappen, en daar heb je waarschijnlijk dan ook 50/50 kans dat je wint. Ik zou gewoon het gat zelf opvullen als je het niet mooi vind.
En de pest met dit soort hout is dat het vreselijk splintert, even met een doekje eroverheen gaan en je doekje zit vol splinters, grote kans dat er ook meer hout afbreekt. En op die plek even met je handen wat kruimels wegvegen is vragen om problemen.
Zat de tafel nou onder de deuken en andere gebruiksplekken, dan had ik ook gedacht "gebruikt ding he?" maar denk die ene plek weg, en het is gewoon een behoorlijk strakke tafel, beetje olie erover en klaar.
People as things, that’s where it starts.
De leverancier zegt dat ze geleverd hebben wat er afgesproken is.ozeboos schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:52:
[...]
Niet als de schuldenaar reeds een mededeling doet waaruit kan worden afgeleid dat de schuldenaar in de nakoming zal tekort schieten. (6:80 lid 1 onder b) Dan is dus geen verzuim nodig en is de prestatie blijvend onmogelijk en kan meteen worden ontbonden. (6:265 lid 2)
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
laat die op maat maken
een gat als dit maakt dat je niet meer goed gebruik kan maken van het product
Dit gat is imho te groot en te diep, een verkeerd geplaatste champagneflute bijv gaat zeker om en van een op maat gemaakte tafel mag je anders verwachten, butsen zullen vast bij het product horen, een bepaalde verwachting en mogelijkheden in gebruik zeker ook.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
[ Voor 44% gewijzigd door gambieter op 20-05-2015 18:50 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik zou een tafel met die planken van jou plaatje mooier vinden overigensAnoniem: 454358 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:30:
Dat is jouw mening, uiteindelijk zal het aan de rechter zijn, wat zijn mening is.
[afbeelding]
Zal wellicht niet een heel vriendelijke tafel in gebruik zijn... maar kwa looks dan dus
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Behandelen met azijn+ijzerspons, een paar weken buiten (in de regen) leggen en/of washen zijn enkele manieren om een oude look te krijgen.
Ik heb redelijk wat meubels gemaakt met oud en nieuw steigerhout, maar dit zou ik nooit zo afleveren. Of alles oud en vol beschadigingen óf alles strak.
Een beetje vakman gaat niet zo slordig te werk als je na gaat dat de rest van de tafel 'gaaf' is. Had dan ander plank gebruikt of plaats het zo dat het niet zo opvalt. De verrotte plank had ook in de kleinere tafel verwerkt kunnen worden.
Ik houd jullie op de hoogte.
[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 22-05-2015 04:22 ]
Anoniem: 620028
Wat ik niet zo heel goed begrijp is dat je hier op Tweakers bijvalt zoekt voor jouw zaak maar.. We zijn inmiddels 50 reacties verder en bovenstaand geeft mij de indruk dat je nog dezelfde mening bent toegedaan als toen wanneer je het topic opende.Mandrake466 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:33:
Een beetje vakman gaat niet zo slordig te werk als je na gaat dat de rest van de tafel 'gaaf' is. Had dan ander plank gebruikt of plaats het zo dat het niet zo opvalt. De verrotte plank had ook in de kleinere tafel verwerkt kunnen worden.
Natuurlijk is het volledig jouw goed recht maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben is of dat je je ook in kunt leven in het argument van de verkoper - en dat ook door een flink aantal Tweakers wordt gedeeld.
Hoop natuurlijk dat je uiteindelijke tevreden kunt zijn met de afwikkeling maar just wondering
Waarom niet gewoon een tafel zonder afgesplinterd randje, dat defect moeten ze eventueel wel op locatie kunnen herstellen lijkt me.Mandrake466 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:33:
Ik heb geen zin om de tafel terug te sturen maar wil wel korting of misschien een extra bijzettafel. ...
lol, je hebt helemaal gelijk hahaAnoniem: 172410 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:23:
[...]
offtopic:
Mond-tot-mond, anders wordt het wel heel knus
De vakman zal echt niet ieder hoekje van de plank bekijken. Grote kans dat zo'n tafel in een paar minuten in elkaar gezet is. Dus degene die hem in elkaar heeft gezet heeft waarschijnlijk niet gezien dat er net in het zicht een kleine beschadiging zit.Mandrake466 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:33:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Maar goed dat terzijde jullie 2 hebben totaal andere standpunten over de tafel dus ik zou kijken wat er geregeld kan worden. Het is steigerhout en steigerhout is de Sweex onder houtsoorten.
Aan de andere kant de beschadiging op een erg ongelukkige plek zit, sure een hap uit het houd kan gebeuren maar op die plek is het onacceptabel.
Wat ik zou doen is simpel kijken wat er te regelen valt, jullie hebben allebei deels gelijk dus is het simpel water bij de wijn doen. Vraag aan de beste verkoper of er een manier is om de tafel te maken en hoeveel een reparatie dan kost (en kijk of je daarop korting kan krijgen) Gewoon een comprimé sluiten zodat jullie beide van het gezeik af bent.
En anders kan je in het uiterste geval kan je altijd nog kijken of je zelf een stukje van van de poot kan afschrapen en die in het stukje plakken zodat je het minder ziet
TIME TO UPGRADE !!!
Anoniem: 172410
Dat is wel een enorme bult aannames, wat overigens bij meer mensen hier te zien is.Aghanim schreef op maandag 25 mei 2015 @ 11:06:
Als je deze beschadiging niet zien ben je geen vakman. Zeker omdat het aan de rand zit waar de plank overloopt in een andere plank, dat kun je onmogelijk missen. Sterker nog, je maakt mij niet wijs dat de 'vakman' zelf niet heeft getwijfeld wat hij zou doen met deze beschadiging toen hij de andere planken er omheen monteerde. Blijkbaar heeft hij gekozen om het risico te willen/durven lopen. Nu vindt TS het niet acceptabel en gaat hij moeilijk doen.
Anoniem: 657103
Anoniem: 32279
Daar zit wel een probleem. Je moet hem terugsturen of het accepteren. Je kan moeilijk zeggen: je geeft me maar iets cadeau als tegemoetkoming.Mandrake466 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:33:
Ik heb geen zin om de tafel terug te sturen maar wil wel korting of misschien een extra bijzettafel. Willen en krijgen
Het bedrijf wil een andere leveren begrijp ik (zonder garantie dat het dan goed zit). Lijkt me het meest handige dat je er langs gaat en zelf een ander blad uitzoekt. Ok, kost je reiskosten, maar dat zal ook wel meevallen (hoogstens 50 euro brandstof?).
Dat grote gat is wel wat groot, zelf opvullen is lastig (al denken anderen hier anders erover, maar kleurverschil blijf je wat behouden), de foto's van de kleine beschadigingen horen er gewoon bij, het is immers gebruikt hout. Als je zelf gaat opvullen, meng dan 2 soorten kneedbaar hout / houtopvuller met elkaar zodat je een beetje die kleur krijgt. Heb ik ook voor onze eettafel gedaan (150+ jaar oud). Ziet er nu als nieuw uit (na paar keer in de bijenwas in 2 kleuren wederom). Ik las hier een tip over een stuk plank vervangen, maar dat zou ik niet doen. Die tafel zit vrij lastig in elkaar en is gelijmd, dat krijg je echt niet goed als je niet heel handig bent. Mijn schoonvader is timmerman, maar die kan dit niet. Dit is geen eenvoudige tafel als ik het zo bekijk.
Ik neem aan dat hij buiten komt te staan, dan ziet hij over een jaar er toch een stuk minder uit en valt het niet eens meer op. Als je hem binnen neerzet kan je het wel prima bijwerken en hem beitsen of wat dan ook, dan heb je veel meer mogelijkheden om het bij te werken.
De tip van rickboy333 is ook goed (stukjes eraf schrapen), ik zou dat echter niet van de poot doen, maar stukje steigerhout in dezelfde kleur ergens kopen en het zo doen. Anders mis je straks een stuk van een poot als je uitschiet
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-05-2015 17:37 ]
Fijn dat je de TS een pm hebt gestuurd, en dat dan hier meldtxavierk schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:21:
PM gestuurd naar TS met enige juridische bespiegelingen. Laat maar weten wat je er mee doet Mandrake!
Wellicht interessant om je PM openbaar te maken, zodat anderen er wellicht in de toekomst iets aan hebben?
Misschien kan je deze van TS overnemen ,uniek exemplaarFreshnub schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:40:
Mooie tafel, wat heeft deze gekost? (op zoek naar een soorgelijke eettafel)
Ik weet niet of het hem is maar hij lijkt verdomd veel op deze tafel Wij hebben hier ook een tafel vandaan (geen steigerhout) en het is inderdaad niet van de subtiele en verfijnde. Dat wisten we van te voren en voor ons zijn de butsen en plekjes niet bezwarlijk.Freshnub schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:40:
Mooie tafel, wat heeft deze gekost? (op zoek naar een soorgelijke eettafel)
Een kennis heef ook voor meer dan duizend euro aan tafels gekocht en deze werden geleverd zonder poten of een kapotte poot. Hier is een paar keer iemand voor geweest (je leest het goed 'een paar keer') omdat ze de juiste onderdelen niet bij zich hadden.PLAE schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:16:
Hoe is het afgelopen? Ik vind de beschadiging niet kunnen. Valt mij op hoe streng de reacties zijn...
Daarom wil ik die gasten noch horen of zien.
Ik moet wel zeggen dat de tafel van de kennis veel gaver is dus geen grote hap er uit of zo. Wel ruw maar dat hoort zo bij dit soort hout.
De shop heeft in ieder geval 2 klanten minder
[ Voor 89% gewijzigd door M13 op 08-09-2015 20:40 ]