Toon posts:

Goede receiver / speaker combinatie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

9 maanden geleden heb ik al een stereo receiver/versterker aangeschaft, namelijk een Yamaha A-S500.

Ik heb hierbij altijd oude home cinema speakertjes gebruikt. Nu vind ik het tijd worden voor een upgrade. Mijn oog is gevallen op een set Klipsch R-15M.
Nu heb ik alleen geen idee wat ik allemaal moet met al die watts, en rms :? Ik wil graag weten of deze speakers goed samengaan met de versterker.

Zou iemand met verstand ervan mij willen helpen? Mijn dank zou zeer groot zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Leuk dat je oog is gevallen op een Klipsch. Maar, zijn je oren dat ook?

Die speakers gaan prima werken met die versterker. Kijk (lees: luister) ook naar de vorige Reference series van Klipsch. Die nieuwe halen het niet bij hun voorgangers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie :)

Ik heb helaas nog geen kans gehad om ernaar te luisteren, maar dat ga ik zeker nog doen. ook zal ik die ouderen nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Mikayu schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:12:
Kijk (lees: luister) ook naar de vorige Reference series van Klipsch. Die nieuwe halen het niet bij hun voorgangers
Klipsch Reference vs de nieuwe Reference Premiere?

Verder een schopje naar CEA aangezien het om aankoopadvies gaat. Overigens hoef je met vermogen en dergelijke allemaal geen rekening te houden, maakt het onnodig lastig en matchen van die cijfers is ook niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door FeaR op 17-05-2015 13:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

FeaR schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Klipsch Reference vs de nieuwe Reference Premiere?
Idd de nieuwe Reference Premiere is minder goed dat de oudere Reference mk2 design. Goedkopere componenten zoals alu tweeter vs titanium en injection-molded graphite woofer vs copper.

Ook in de prijs zie je dat terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het nou goed begrijp is dus de oudere versie beter. Maar dat is toch ook degene die ik wil?

als ik op de website van klipsch kijk dn zit ik met de R-15M bij de reference serie. Ga ik bij de reference premiere serie kijken dan staan daar hele andere modellen beginnend met RP- .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu

Mikayu

.srt

Klipsch website zegt bookshelf monitor. Met alu tweeter en IMG woofer. Jaar 2014. De RP-... modellen van dit jaar zijn op deze gebaseerd.

Ik heb pas een setje van deze als front high naar 9.1 ingezet
http://www.klipsch.com/rb-51-ii-bookshelf-speakers-pair
Uit 2010 komen die. Minder bezuinigd op filter enzo
Pagina: 1