Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobile workstation voor software development

Pagina: 1
Acties:

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Hallo Tweakers,

Voor mijn werk als software ontwikkelaar heb ik een nieuwe laptop nodig. Ik zit te denken aan een Dell Precision of een MSI workstation. Deze laptops voldoen aan al mijn eisen alleen worden deze uitgerust met een CAD videokaart die ik niet ga gebruiken, dit vind ik zonde van het geld. Ik zoek dus een high-end mobile workstation met een reguliere videokaart. Helaas heb ik deze nog niet gevonden dus vandaar dit topic.

Veel gaming laptops komen qua specificaties goed in de buurt van wat ik zoek maar zijn qua uitstraling niet professioneel genoeg.

Wat ga je met je laptop doen?
Software ontwikkeling, de laptop moet Visual Studio draaien (meerdere instances tegelijk) met daarbij andere devtools, git client en natuurlijk de databases. Ik gebruik op dit moment MS SQL en Postgres.
Ook moet er office en administratie software op draaien.

Wat is je budget?
max €2500 ex btw incl toebehoren.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, alleen is het gewicht niet van belang. De laptop moet wel stevig zijn omdat ik hem dagelijks meeneem naar klanten. Een goede accuduur zou leuk zijn maar is niet het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar Dell, HP of MSI, maar ik sta open voor alternatieven. Zolang het merk maar goede zakelijke support biedt.

Zoals bv http://configure.euro.del...=nl&l=nl&s=bsd&cs=nlbsdt1
of http://nl.msi.com/product...M.html#hero-specification

Overige eisen
De laptop moet aan een dockingsstation gekoppeld kunnen worden.
Minimaal een 17" non-glare scherm 1080p
Ruimte voor 2 hdds.
Moet minimaal twee monitoren kunnen aansturen via het dock.
Quadcore i5/i7.
Minimaal 8GB ram liefst 16GB.
Zakelijke uitstraling, dus geen gaming laptop met veel poespas. (die MSI is al op het randje).

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Is een Macbook Pro niet iets voor je??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

os?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• AWiersma
Het moet een windows machine worden, dus wat dat betreft is een macbook niet de meest voor de hand liggende keuze.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou ook bij Lenovo kijken. De zakelijke ondersteuning is super!
Toen mijn Lenovo een raar geluid maakte, heb ik gebeld en de volgende dag stond er een monteur voor de deur die ter plaatse het moederbord heeft vervangen en niet vertrok tot hij de laptop werkend en geruisloos had gezien. Hij adviseerde ook nog om later nog een keer te bellen voor de wazige plek in de achtergrondverlichting, zodat op dezelfde manier het scherm kon worden vervangen. Door mijn ervaring met Apple zag ik namelijk voordat ik dit wist heel erg tegen de reparatie op. Ik had geen extra serviceoptie genomen en verwachtte dat ik m'n laptop een tijdje zou moeten missen.

Sinds ik dit weet is mijn vertrouwen in Lenovo nog groter.

Ook bij de klanten krijg ik positieve reacties op de Lenovo (ik heb nu een T440s, maar als echte developermachine zou ik een W541 aanraden). Ze zijn ook opvallend degelijk en goed te configureren.

Heb je trouwens ook gedacht aan de combinatie ultrabook + Azure development VM? Als ik zwaar werk moet doen, kan ik op die manier toch over een quadcore Xeon met 28GB geheugen en dual ssd beschikken. Gewoon op een Lenovo ultrabook.

Ik heb bij verschillende werkgevers en klanten de afgelopen jaren zo ongeveer alle merken zakelijke laptops in gebruik gehad: Dell Latitude en Dell Precision, Toshiba Tecra, Fujitsu Lifebook, HP Elitebook, Lenovo W en de Lenovo's zijn in mijn ervaring by far het degelijkst gebouwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Canaria op 17-05-2015 14:17 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, da's de zakelijke ondersteuning...voor de meeste laptopfabrikanten geldt dat er standaard gewoon 1 jaar pick up en return is, en dat je voor de rest flink mag dokken.
Maar als je next business day onsite support hebt is dat wel erg fijn natuurlijk :)

Gaat de laptop zakelijk of prive gekocht worden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Volgens mij maakt dat bij Lenovo niet uit en gelden onderstaande opties voor alle aankopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RP8JF8FNPwUk5J7ohGSuM0O7/full.png

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• AWiersma
Bedankt voor de tips, ik ga even bij Lenovo kijken of die een configuratie hebben die aan mijn wensen voldoet. Andere suggesties blijven welkom.

@ The Eagle: Ik wil de laptop zakelijk gaan aanschaffen.
Pagina: 1