Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laptop gebruik ik 99% van de tijd voor films, series en spotify. Dus eigenlijk een multimedia laptop zonder de specs voor bewerking. Helaas geeft mijn uitstekende XPS 15 (l502x) het op, dus op zoek naar een vervanger. Een 17" scherm zou gaaf zijn, maar het hoeft niet perse. SSD of hybride is wel een vereiste.

Wat ga je met je laptop doen?
Op de bank met een filmpje of een muziekje.

Wat is je budget?
Max. € 1.300

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb aardig wat rondgekeken, maar iedere keer vind ik iets vind met een gaaf scherm en matig geluid of vice versa. Of er zitten andere mankementen aan. Eigenlijk zoek ik gewoon goede ervaringen van anderen die hun laptop op deze manier gebruiken. Zonder dat soort input grijp ik al snel naar de duurste laptop, maar volgens zou met mijn eisenpakket eigenlijk iets goedkopers mogelijk moeten zijn.

Mijn favoriet is voorlopig de V17 Nitro. Nadelen zijn het suffe design en dat het geluid volgens notebookcheck geen bas heeft. Iemand ervaringen?
pricewatch: Acer Aspire V17 Nitro VN7-791G-576X
Óf misschien de nieuwe PE70 (als daar de klachten over het geluid van de GS70 niet voorkomen). Want: wat een nice uiterlijk en scherm!
http://www.notebookcheck....ook-Preview.141730.0.html

Help me out tweakers! Zit ik nu te duur te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:51
Asus N751.
Wordt geleverd met een losse subwoofer en heeft een goed ips scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door wappiewappie op 17-05-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-04 08:22
De MSI PE70 is voor wat jij wilt denk ik het beste. Ik zou alleen nog wel een paar weken wachten voor meerdere winkels ze hebben. Als er wat concurrentie ontstaat daalt meestal de prijs van een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: PE70 in huis gehaald.

Gaaf uiterlijk maar matig geluid. Zijn er ervaringen met het geluid van de Asus of de Acer? Ik overweeg bijna om een tweedehands l702x op te pikken, puur omdat ik daar van weet dat de geluidservaring goed zit. Maar goed, om nou € 800 neer te leggen voor een drie jaar oude laptop...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42

Major_ton

Shoot!

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:57:
Update: PE70 in huis gehaald.

Gaaf uiterlijk maar matig geluid. Zijn er ervaringen met het geluid van de Asus of de Acer? Ik overweeg bijna om een tweedehands l702x op te pikken, puur omdat ik daar van weet dat de geluidservaring goed zit. Maar goed, om nou € 800 neer te leggen voor een drie jaar oude laptop...
Grappig, ik werk nu op een L702x (Ci7 2670QM, 12GB RAM, 500GB HDD en GT555m) en deze staat genomineerd om vervangen te worden voor een MSI PE70! Het geluid interesseert mijn werkelijk helemaal niks, daar ik toch altijd muziek op het staan via mijn HiFi systeem of anders gebruik ik een hoofdtelefoon. Die incidentele keren dat ik geluid afspeel over de L702x valt het goede geluid (voor een laptop) wel op.

Hoe bevalt de PE70 je buiten het geluid om? Ik denk dan aan bouwkwaliteit, afwerking, temperatuur en vooral het scherm!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De Asus (N serie!) heeft goed geluid, mits je de meegeleverde subwoofer (klein ding) aansluit.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Major_ton schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:18:
[...]

Grappig, ik werk nu op een L702x (Ci7 2670QM, 12GB RAM, 500GB HDD en GT555m) en deze staat genomineerd om vervangen te worden voor een MSI PE70! Het geluid interesseert mijn werkelijk helemaal niks, daar ik toch altijd muziek op het staan via mijn HiFi systeem of anders gebruik ik een hoofdtelefoon. Die incidentele keren dat ik geluid afspeel over de L702x valt het goede geluid (voor een laptop) wel op.

Hoe bevalt de PE70 je buiten het geluid om? Ik denk dan aan bouwkwaliteit, afwerking, temperatuur en vooral het scherm!
Misschien moeten we ruilen, haha. Of misschien moet ik gewoon op zoek naar een HiFi system. Probleem is dat ik in mijn kleine appartementje niet zo makkelijk een flinke subwoofer en vier boxen kwijt kan. Enfin, ik ga wel even rondkijken op het audio subforum.

Ik heb de PE70 een paar uur dus kan alleen mijn allereerste ervaring delen. De bouwkwaliteit is volgens mij prima. Je merkt wel dat het toetsenbord (niet de body, maar de omliggende toetsen) aan de linkerkant enigszins meeveert met je toetsaanslagen en het scherm is aardig flexibel. Toetsenbord voelt verder lekker aan. Zou geen probleem hebben met lange stukken tekst. De afwerking en het uiterlijk als geheel vind ik persoonlijk uitstekend. Mooi design en de witte toetsenbordverlcihting komt professioneel over. Het matte beeldscherm is een verademing na mijn glossy l502x, aangezien ik veel in de buurt van ramen zit.

De temperatuur zit ik nog mee te klooien. Ik heb geen games geprobeerd, maar zelfs met een beetje surfen wordt hij vrij snel warm aan de onderkant. Dan zit er een knopje op waarmee de fans voluit gaan en het probleem direct weg is, maar dat maakt weer aardig wat geluid. Er is vast iets subtielers in te stellen, maar ik heb het nog niet gevonden.

Het voornaamste nadeel ten opzichte van de l502x vind ik het touchpad. Dat is echt een stuk stroever. Misschien is het alleen even wennen, maar samen met het geluid en het gedoe met de fans doet dat mij wel overwegen om even verder te kijken. Voor € 1400 wil ik helemaal tevreden zijn.

Als ik jou was zou ik nog een weekje wachten op de notebookcheck review. Daar kunnen ze je vast ook meer vertellen over het scherm. Ik ben niet zo handig met benchmarks enzo.
pwillemske schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:44:
De Asus (N serie!) heeft goed geluid, mits je de meegeleverde subwoofer (klein ding) aansluit.
Thanks! Altijd slepen met zo'n woofertje vind ik nou ook weer niet je dat.. Bovendien schijnt de wifi brak te zijn. Enfin, misschien bestaat mijn droomlaptop gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Misschien bestaat ie wel, maar hoeveel die kost weet niemand :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Qwantz, bedankt voor je uitgebreide antwoord! Dat wordt gewaardeerd. Ik denk dat we, hoewel zeker niet ideaal, redelijk verwent zijn mijn onze Dell laptops. Mijn L702x heeft ook een glossy paneel en is nog TN ook (bah). Dat zou ik graag anders zien. Tevens is de L702x ook een heethoofd eerste klas en de ventilator is érg luid. Maar inderdaad, het trackpad is echt fantastisch (dat geldt bij mij overigens ook voor het toetsenbord). De bouwkwaliteit is boven gemiddeld en hij zit goed in de aansluitingen. Ik ben er ook bang voor dat die aspecten minder zullen zijn bij een vervangende laptop en deze punten wegen nu eenmaal zwaar mee. Ik heb al zoveel laptops op voorhand van mijn lijst met gegadigde verwijderd (Lenovo Y50-70, Acer Aspire V15/V17, Toshiba P50t, Asus UX501 zijn wat voorbeelden) en de spoeling begint nu dun te worden, heel dun. De MSI PE70 valt op door zijn mooie styling, al is dat op internetplaatjes gebaseerd, het aangekondigde goede scherm, maar dat doet Asus bij de UX501 ook en we weten wat een drama dat geworden is en de algehele hardware line-up van de PE70 bevalt mij wel. Maar goed, ik zal inderdaad nog even de Notebookcheck review afwachten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad verstandig. Jouw redenen om bij de PE70 uit te komen lijken erg op mijn eigen redenering (op het belang van goede speakers na).

Ik ben ondertussen doorgegaan met mijn PE70 en de trackpad begint steeds meer te storen. Hij raakt af en toe de aanraking kwijt (muis stopt ineens), of hij ziet een enkele vinger aan voor een multitouch waardoor je gaat scrollen of pinch-zoomen. Dit exemplaar ga ik sowieso terugsturen. Ik mag voor MSI hopen dat dit een defect betreft en niet de standaard kwaliteit trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Zonde zeg! Volgens mij is een defect aan een trackpad niet iets wat veel voor komt, dus ik denk dat het bij elke PE70 zo is dan. Ik weet wel dat ik alle multitouch gestures uit heb staan op mijn laptop, want ik gebruik dat toch niet.

Maar wat moeten straks gaan kiezen dan? Een oude typemachine? Daar valt niet zo veel op af te geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:25:
... Bovendien schijnt de wifi brak te zijn.
Ligt eraan met welke wifi kaart de laptop geleverd wordt.
Als dat een brak exemplaar blijkt te zijn is het eenvoudig te vervangen door een fatsoenlijk exemplaar:
http://tweakers.net/categ...pVsjI1APKKMpNTfTPzlKwMagE
Pagina: 1