Ik heb een seagate nas, en zou deze ook graag via usb aansluiten op mijn computer. Als ik een usb kabel tussen de twee componenten plaats gebeurd er niets. Mijn vraag is nu, is het wel mogelijk en hoe moet ik dat doen?
Ik vermoed dat je de nas met een netwerkkabel op de router moet aansluiten.
Wat wil je ermee bereiken? En waarom benader je 'm niet via het netwerk? Het is tenslotte een Network Attached Storage (NAS).
The devil is in the details.
En anders een andere usbkabel of poort proberen
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Nee, het is niet mogelijk, en als het al mogelijk is moet je het niet doen.
Geef je modelnummer door als je het echt zeker wil weten.
Geef je modelnummer door als je het echt zeker wil weten.
De USB poort op een NAS is meestal bedoeld om een stick op aan te sluiten om daarmee bestanden uit te wisselen. Deze is dus volgens mij niet bedoeld om de NAS mee aan te sluiten op een pc. Het is immers geen externe harde schijf.
De NAS zul je gewoon aan je netwerk moeten hangen om vervolgens de bestanden te kunnen benaderen vanaf de pc.
edit: Overigens is het goed om de topictitel specifiek te maken voor je probleem, zodat mensen van tevoren al weten waar het over gaat. Dus iets als "NAS aansluiten via USB op pc" was al een stuk duidelijker geweest dan wat het nu is.
De NAS zul je gewoon aan je netwerk moeten hangen om vervolgens de bestanden te kunnen benaderen vanaf de pc.
edit: Overigens is het goed om de topictitel specifiek te maken voor je probleem, zodat mensen van tevoren al weten waar het over gaat. Dus iets als "NAS aansluiten via USB op pc" was al een stuk duidelijker geweest dan wat het nu is.
[ Voor 25% gewijzigd door phpn3rd op 17-05-2015 12:24 ]
En natuurlijk kan je ook altijd even in de handleiding gaan lezen hoe je een en ander aansluit.
Oei m'n glazen bol doet het niet meer, welke NAS hebben we het over? 
Verder is Network Attached Storage uiteraard bedoeld om via het netwerk aan te sluiten, hooguit dat je een externe USB disk aan je nas kan hangen en dan ook vanaf het netwerk kan bereiken.
Verder is Network Attached Storage uiteraard bedoeld om via het netwerk aan te sluiten, hooguit dat je een externe USB disk aan je nas kan hangen en dan ook vanaf het netwerk kan bereiken.
Fixing things to the breaking point...
Ik wil graag wat grote bestanden op de nas zetten, maar dat gaat zo langzaam via internetHahn schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:21:
Wat wil je ermee bereiken? En waarom benader je 'm niet via het netwerk? Het is tenslotte een Network Attached Storage (NAS).
Het gaat niet via internet, het gaat via je netwerk. Als je een beetje goed netwerk hebt, gaat dat net zo snel als via USB.pret-gebruiker schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Ik wil graag wat grote bestanden op de nas zetten, maar dat gaat zo langzaam via internet
En als je het per se via USB wilt doen, dan kan je er wel een USB-stick of externe harde schijf op aansluiten. Maar direct een USB-kabel van je pc naar je NAS gaat waarschijnlijk niet werken.
[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 17-05-2015 13:01 ]
The devil is in the details.
Dan zal ik hem wel verkeerd aangesloten hebben. Want om bijvoorbeeld 50 foto's over te zetten doet hij er bijna 55 minuten over
Heb je 'm in hetzelfde netwerk aangesloten als je pc? En onder welk adres (IP) benader je de NAS? Als je dit via een extern ip of webadres doet zal dat inderdaad langzaam kunnen gaan. Intern zou dit een stuk sneller moeten.pret-gebruiker schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:02:
Dan zal ik hem wel verkeerd aangesloten hebben. Want om bijvoorbeeld 50 foto's over te zetten doet hij er bijna 55 minuten over
Dat is een goede. Ik heb hem gewoon ingelugd en hij werd herkend op mijn pc. van ip adressen heb ik helaas geen verstand, Hij zit in het zelfde verdeelblok als mijn pc, maar heb verder niets ingesteld
Als hij automatisch gevonden wordt door je pc, dan zal er verbonden worden via het interne netwerk. Wat is de snelheid van het netwerk zelf en hoe snel is de switch die ertussen ligt?
Als de NAS gewoon via Gbit verbonden is, zou het toch vrij snel gekopieerd moeten zijn.
Als de NAS gewoon via Gbit verbonden is, zou het toch vrij snel gekopieerd moeten zijn.
Ik vind het heel fijn dat je me wilt helpen, maar ik heb er denk ik te weinig verstand van. Volgens mij is alles via Gbit verbonden, maar hoe ik de snelheid kan controleren weet ik niet.
Is het niet het geval dat je laptop/pc op draadloos zit, en je nas bedraad?
Want dan is je draadloos netwerk gewoon traag
Want dan is je draadloos netwerk gewoon traag
PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.
Heel hartelijk bedankt, ik ga het eens rustig lezen. Als ik ooit iets terug kan doen, vraag het. Ik ben nu meer dan 35 jaar auto hersteller, dus misschien kan ik je ooit een tip geven.
Vriendelijke groet Arie
Ps. mag ik als ik er niet uit kom nog een beroep op je doen?
Vriendelijke groet Arie
Prima hoor. Mocht je er nog niet uit komen, stuur me dan maar een privebericht of vraag opnieuw in 't forumpret-gebruiker schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:25:
Heel hartelijk bedankt, ik ga het eens rustig lezen. Als ik ooit iets terug kan doen, vraag het. Ik ben nu meer dan 35 jaar auto hersteller, dus misschien kan ik je ooit een tip geven.
Vriendelijke groet Arie
Arie,pret-gebruiker schreef op zondag 17 mei 2015 @ 13:25:
Vriendelijke groet Arie
Het probleem is een beetje dat je op het forum terecht bent gekomen waar men tot over het diepste van het motorblok discussieert over dat ene schroefje. Daarom verwachten we ook dat iedereen op zijn minst de kennis heeft dat hij een motorblok zonder problemen van een auto in en uit kan bouwen.
Als je dan vervolgens komt vragen hoe je een bougiekabel aansluit, liggen die 2 werelden nogal ver uit elkaar en is tweakers wellicht niet de bet geschikte plek voor je vragen.
Tijd voor een nieuwe sig..
Heel hartelijk bedankt voor de tip, en heb net gelezen dat ik door jullie op het juiste forum ben gewezen.
Wat ik wel leuk vond, is de vergelijking die je maakte over het motorblok. Ik zit n.l. al meer dan 40 jaar in het autovak, en kan durf ik wel te zeggen, een motorblok tot het laatste schroefje uit elkaar halen, en dan ook weer in elkaar zetten.
Groetjes Arie
Wat ik wel leuk vond, is de vergelijking die je maakte over het motorblok. Ik zit n.l. al meer dan 40 jaar in het autovak, en kan durf ik wel te zeggen, een motorblok tot het laatste schroefje uit elkaar halen, en dan ook weer in elkaar zetten.
Groetjes Arie
Koffie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 06:51:
[...]
Arie,
Het probleem is een beetje dat je op het forum terecht bent gekomen waar men tot over het diepste van het motorblok discussieert over dat ene schroefje. Daarom verwachten we ook dat iedereen op zijn minst de kennis heeft dat hij een motorblok zonder problemen van een auto in en uit kan bouwen.
Als je dan vervolgens komt vragen hoe je een bougiekabel aansluit, liggen die 2 werelden nogal ver uit elkaar en is tweakers wellicht niet de bet geschikte plek voor je vragen.
Pagina: 1