Draadloze volume controller voor actieve studio monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
volume controller

Wat is je budget?
Zo goedkoop mogelijk, 50 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de volume van de decoder naar actieve boxen draadloos kunnen bedienen.

Wat heb je zelf al gevonden?
RaspberryPI B heb ik nog liggen, maar die heeft alleen audio uit, dus daar moet dan weer een geluidskaart bij.

Welke vragen heb je hier nog over?
De receivers die ik gezien heb hebben allemaal versterkers aan boord, wat ik niet nodig heb.

De bedoeling is dus om de actieve monitoren bij mijn tv te zetten en zo uber-geluid te krijgen, alleen de volumeknop zit op de speaker en de decoder levert alleen line-level output en de tv heeft geen headphone jack of audio out.

Edit: ik kan wel voorlopig mijn pc als volume controller gebruiken, dmv line-in en out.

[ Voor 4% gewijzigd door Soldaatje op 17-05-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Veel tv decoders hebben een volume controle als je stereo downmix aanzet en/of dts/dd uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
road rebel schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:13:
Veel tv decoders hebben een volume controle als je stereo downmix aanzet en/of dts/dd uitzet.
Het gaat om een telfort decoder iets met hmb begint het type mee, arcadyan of zo iets.
Volgens mij kan hij het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01

DjVe

Hatsaflats!

Bij Telfort kan je bij beide decoders gewoon de interne volumeregeling van de ontvanger gebruiken hoor. Bij de Amino decoder was het volgens mij OK + TV standby tegelijk indrukken, 3 sec wachten en dan code 100 intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
so he, dankzij tweakers heb je 50euro kunnen besparen op een china-brol-volume oplossing ;-)