Van lease naar eigen vervoer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 16:18
Hi,

Wegens een carrière switch zal ik binnenkort mijn lease auto moeten inleveren. Nu ben ik al wat aan het rondkijken naar een goede eigen auto.

Ik ben zelf op zoek naar een auto die minimaal 1500kg mag trekken ivm een Caravan. Verder het lieft een benzine ivm de beperkte kilometers woon/werk verkeer.

Zelf zat ik te denken aan bijvoorbeeld een

Hyundai IX35
Kia Sportage
Jeep Compass
Ford Mondeo Station

Hebben jullie toevallig ervaringen met bovenstaande voertuigen en misschien ook nog andere voorstellen.

Mijn max budget zal ongeveer rond de 10.000 euro zijn.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 11:18
op autotrack kun je filteren op trekgewicht, misschien wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wa zijn beperkt aantal km's woon/werkverkeer en hoe veel denk je er per jar mee te gaan rijden?
Voor 2e hand ligt het omslagpunt voor diesel veel lager dan bij nieuw. En als ik naar jouw budget kijk ga je voor een flink wat oudere auto, die gaat minimaal 8 jaar oud zijn. Ik denk dat voor jou bij 10k km per jaar al een omslagpunt gaat liggen, reken maar eens uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Alternatieve aanpak: een diesel die veel kilometers heeft gemaakt, maar nog jong is. Dat is goed voor de afschrijving, terwijl een auto van veel snelwegkilometers maar weinig slijt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The Eagle schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:06:
Wa zijn beperkt aantal km's woon/werkverkeer en hoe veel denk je er per jar mee te gaan rijden?
Voor 2e hand ligt het omslagpunt voor diesel veel lager dan bij nieuw. En als ik naar jouw budget kijk ga je voor een flink wat oudere auto, die gaat minimaal 8 jaar oud zijn. Ik denk dat voor jou bij 10k km per jaar al een omslagpunt gaat liggen, reken maar eens uit :)
Mwah hangt er maar net van af hoor, de torenhoge wegenbelasting gooit vaak toch roet in het eten. (Diesels zijn vaak nog een klasse zwaarder ook).
Nu gaat het bij mij om een stuk kleinere auto maar mijn 2e hands omslagpunt zit ergens richting de 35000+ km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, maar een omslagpunt op 35k bij tweedehands is absurd.
leesvoer: http://auto-en-vervoer.in...is-goedkoper-in-2015.html

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Je kunt altijd aan de leasemaatschappij vragen wat het overnemen van je huidige leaseauto kost. Toen ik mijn switch jaren geleden maakte kon ik voor een leuk bedrag (veel minder dan vergelijkbare auto's op de diverse autoverrkoopsites) mijn toenmalige leaseauto overnemen, met meteen het voordeel dat je de historie van de auto weet. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1