Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe TV. De maat moet tussen de 50 en 55 inch zijn, moet dus tegen de muur aan kunnen. Ik kom af van een "ouderwetse" HD-ready 37" Panasonic (TH-37PV70F) plasma scherm. Ik wil er een surround set op aan sluiten, dus geluid is niet heel erg belangrijk. Tenzij misschien de speaker in de TV als center speaker kan fungeren...
Ook heb ik een Intel NUC met XBMC gekocht en een nintendo Wii-U maar ben geen fanatieke gamer, dat doe ik wel op de PC
. De allerbeste input lag is van mij minder van belang dan bijvoorbeeld de beeldkwaliteit. Het lijkt ons leuk om bijvoorbeeld een film in 3D te kijken. 4K content weet ik niet, en curved schermen vind mijn vriendin er gek uitzien.. ;-)
Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro, ik wil weer minimaal 8 jaar doen met deze TV. Net zoals de vorige.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In eerste instantie dus normale TV en films/series.
Overzichtje apparatuur:
1) Nieuwe (TBD) receiver met 9.1, 7.1 of 5.1 surround set.
2) Mediabox van UPC (alhoewel ik misschien wel een kaartje in de TV prefereer? Scheelt weer snoeren!)
3) Intel NUC met Windows 8.1 en XBMC.
4) Nintento Wii-U.
5) Soms een Apple TV.
Wat heb je zelf al gevonden?
Uitgaande van de 55" versies:
Samsung UE55H8000 (maar dan de niet Curved variant...), de LG 55UB850V, Panasonic Viera TX-55CX700 of een Sony Bravia KD-55X8505B?
Of misschien dan de 50" counterpart, maar dat moet ik nog even inmeten.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, wat me wel opvalt is dat de LED technologie het heeft gewonnen van Plasma. Maar of ik er nu goed doe aan doe om 4K te kopen, dat is nu net mijn vraag. Het gaat me dan echt niet om een paar 100 euro voor die paar jaar. Die tijd heb ik gehad.
Onze woonkamer is 4 meter breed, dus we zullen op ongeveer 3-4 meter kijkafstand zitten.
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe TV. De maat moet tussen de 50 en 55 inch zijn, moet dus tegen de muur aan kunnen. Ik kom af van een "ouderwetse" HD-ready 37" Panasonic (TH-37PV70F) plasma scherm. Ik wil er een surround set op aan sluiten, dus geluid is niet heel erg belangrijk. Tenzij misschien de speaker in de TV als center speaker kan fungeren...
Wat is je budget?
Mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 euro, ik wil weer minimaal 8 jaar doen met deze TV. Net zoals de vorige.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In eerste instantie dus normale TV en films/series.
Overzichtje apparatuur:
1) Nieuwe (TBD) receiver met 9.1, 7.1 of 5.1 surround set.
2) Mediabox van UPC (alhoewel ik misschien wel een kaartje in de TV prefereer? Scheelt weer snoeren!)
3) Intel NUC met Windows 8.1 en XBMC.
4) Nintento Wii-U.
5) Soms een Apple TV.
Wat heb je zelf al gevonden?
Uitgaande van de 55" versies:
Samsung UE55H8000 (maar dan de niet Curved variant...), de LG 55UB850V, Panasonic Viera TX-55CX700 of een Sony Bravia KD-55X8505B?
Of misschien dan de 50" counterpart, maar dat moet ik nog even inmeten.
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, wat me wel opvalt is dat de LED technologie het heeft gewonnen van Plasma. Maar of ik er nu goed doe aan doe om 4K te kopen, dat is nu net mijn vraag. Het gaat me dan echt niet om een paar 100 euro voor die paar jaar. Die tijd heb ik gehad.
Onze woonkamer is 4 meter breed, dus we zullen op ongeveer 3-4 meter kijkafstand zitten.