Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel 2013] Add-on voor de formules zelf te color marken

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-11 15:11
Hallo,

Ik maak regelig matig vrij lange formules in excel met veel geneste if's en ik vroeg me af of er een add-on bestaat om de verschillende blokken code tussen de haakjes (of de haakjes zelf) te color marken?

Mvg,

Masta

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 17-05-2015 06:25 ]

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:33

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Als je klikt in de formulebalk worden de haakjes om de verschillende IF statements gekleurd. Is dit niet waar je naar zoekt?

Coding in the cold; <brrrrr />

• Mastakilla
Bij mij maakt ie enkel het corresponderende haakje bold als ik met mijn cursor op het specifieke haakje ga staan.

Zo moet ik met mijn cursor door de hele formule gaan om de groepen te zien. Dit is alles behalve overzichtelijk...

Ik zou graag een overzicht van mijn formule zien in 1 oogopslag

edit : ah wacht... net nog eens wat aandachtiger gekeken en nu je het zegt zie ik idd dat de haakje gekleurd zijn.
Ik ben echter licht kleurenblind en omdat het verschil zo subtiel is, is dit voor mij erg moeilijk te zien... Is het misschien mogelijk om ipv het de letters zelf te kleuren, de achtergrond rond de letter te kleuren? Dat zou veel beter opvallen...

[ Voor 38% gewijzigd door Mastakilla op 18-05-2015 15:28 ]

• Mastakilla
niemand?

ps: dit is trouwens de 1e keer in mijn 34 jarig bestaan dat ik een probleem ondervind van mijn lichte kleurenblindheid (tot nu toe kwam dit enkel naar boven bij die testjes met die gekleurde bolletjes)