Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-nek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11-2018
Beste Lezers,

Ik heb een probleem met het configureren van mijn routers.

Het liefste zou ik de DHCP server van mijn Ziggo Cisco EPC3925 Modem/Router uitschakelen en de DHCP server van mijn nieuwe Linksys X3500 router gebruiken.

Helaas krijg ik dan internet niet aan de praat als ik de X3500 als DHCP server gebruik.

als ik de EPC3925 router gebruik als DHCP server dan ontvangen de apparaten die zijn aangesloten op de X3500 router vaker geen ip adres waardoor ze niet goed kunnen verbinden.

Wat ik graag zou willen:
* X3500 als DHCP server (betere functionaliteit voor DHCP ip adres reservering)
* Beide routers benaderbaar/configureerbaar vanuit mijn PC
* Zowel apparaten bekabeld aansluiten op de Ziggo router als op mijn X3500 Router

Iemand tips hoe ik dit handig en mooi kan opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:30
Je hebt twee opties.

1. De Ziggo router in bridge zetten of laten zetten door ziggo, dan is het alleen nog een modem.
2. De linksys als accesspoint instellen.

Hoe dat laatste moet kun je hier lezen.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:31
Je weet dat de X3500 niet zozeer alleen een router is, maar ook een ADSL modem? Waarom heb je voor dit type gekozen?

Zoals Ben hierboven al aangeeft, heb je maar 2 opties. Let er wel op dat als je de modem van Ziggo in Bridge mode laat zetten, je alleen naar maart port 1 kan gebruiken. Die moet dan natuurlijk naar de WAN/ Internet aansluiting van je router.

Ik weet niet waarom je een ADSL modem hebt gekocht, maar als dat niet je bedoeling is geweest adviseer ik je deze terug te brengen en om te ruilen voor een 'normale' router.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-nek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11-2018
Ik heb deze toevallig gekozen omdat deze voor een goede prijs op de kop kon tikken.
Ik weet dat het ook een ADSL modem heeft maar die gebruik ik gewoon niet.

Ik heb het een en ander gestoeid met mijn netwerk.

Ik heb al geprobeerd van mijn nieuwe X3500 router een acces point te maken en dit is ook gelukt, wat wel fout gaat is dat als ik vervolgens probeer op het gast netwerk in te loggen ik geen ip adres toegewezen krijg door de ziggo router. Als ik op het gewone of het 5ghz netwerk inlog krijg ik wel gewoon een ip adres.

Maar het mooiste zou ik vinden als de DHCP server van de ziggo router wordt uitgeschakeld en alleen de DHCP server van de X3500 ingeschakeld staat.

Ik heb hier al mee gestoeid maar loop tegen het probleem aan dat ik dan geen internet kan krijgen op de X3500 omdat deze geen ip adres toegewezen meer krijgt van de ziggo router omdat daar de dhcp server niet van geactiveerd is.

zou hier misschien een oplossing voor zijn?

alvast bedankt voor jullie reacties

[ Voor 19% gewijzigd door dj-nek op 21-05-2015 10:42 ]