Laser CD speler niet goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Ik heb hier een Sony stereotorentje staan (voor de geinteresserden, 't is een MHC650 :) ) op zich prima dingetje, was niet te duur toen, doet het nu nog best goed, maar ik heb er één probleem mee:

Op de een of andere manier krjigt ie het niet voor elkaar om sommige merken recordables af te spelen, hij 'tikt' dan allen ff en zegt dan 'no disc' . Een grote schoonmaakactie van de laser haalde bijna niets uit, heel af en toe wil die er wel eens eentje pakken, maar dan speelt íe 'em af met, zoals ik dat noem 'Tour of Duty geluiden' -> enorme ruis en herrie er doorheen :) .

Is mijn laser nu gewoon lam, niet goed genoeg, of is 'ie gewoon nog steeds smerig??

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Mischien als je het vermogen van je laser blok iets opschroef, zal hij wel weer cdr's lezen. hier heeft hij namelijk iets meer vermogen voor nodig. Achter op het laserblok zit een klein printje, meestal zitter daar drie potmeters op. Als je recht voor het printje staat moet je de meest rechte iets met de klok mee draaien. Maar kijk uit dat je het niet te ver draaid, zodat ie te veel vermogen geeft, want dan is je laser zeker binnen een paar maanden kapot

Suk6.....

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
wow, bedankt.... nou dan ga ik m'n spelertje maar es ff tweaken :)

Verwijderd

Zou je zo ook een laser kunnen tweaken dat hij CD-RW's leest :? Die reflecteren namelijk nog minder dan CD-R's ...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 13:02 schreef DaJaN het volgende:
Zou je zo ook een laser kunnen tweaken dat hij CD-RW's leest :? Die reflecteren namelijk nog minder dan CD-R's ...
yep....gebruik ff de search en dan zie je dat dit vaker voorbij is gekomen...

• HariZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:51
Sony heeft sowieso de naam dat ze geen CD-R kunnen lezen. Philips wel en veel andere merken ook wel...

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

wij hebben ook een Sony minisetje, dat leest ook bijna geen CD-R's
Alstie ze wel leest, beginnnen halverwege de CD tikken in het geluid te komen.
De set is nu zover, dat ie dat bij elke cd doet (ook originele)
Je kan de snelheid van de cd speler aan passen met een schroefje (binnen in de set) maar dat helpt waarschijnlijk ook niet (bij onze oude Onkyo speler hielp het wel :) )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Op dinsdag 19 juni 2001 16:09 schreef HariZ het volgende:
Sony heeft sowieso de naam dat ze geen CD-R kunnen lezen. Philips wel en veel andere merken ook wel...
Ik heb anders wel een Sony-keten (RX99) die cd-r's en cd-rw's *D zonder problemen afspeelt. Mijn Sony-discman (E443) dan weer niet.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
had hier ooit nog en ouwe phillips ding van 10 jaar oud en die las zelfs RW's !!!, kun je nagaan wat een kwalieteit dat ding had..

Heb er nu een dd set voor weergekocht en mijn zwagertje er gelukkig mee geprijsd

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
ok, ik heb ben er dus nu mee bezig, heb de hele boel open liggen (unlimited printplaten btw :) ), maar nou ontdek ik net dat er op de onderkant een soort van verdraaibar gebeuren zit met aan de ene kant off, andere kant on.

Zit wel precies onder de cd speler.... moet ik dat dingetje niet gfewoon verdraaien ipv dat ding nog verder open te slopen..?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
nou quinn, ik heb hem helemaal uit elkaar gehad vandaag, maar dan ook helemaal...en helaas niks gevonden :( .

Het goede nieuws is dat 'ie het nog wel doet... Ik heb hem in totaal 3 keer open en dicht gehad, omdat ik de helft van de dingen steeds vergat goed terug te zetten |:( .

Maar hij leeft nu weer, weliswaar met hetzelfde probleem maar ach, er komt weer geluid uit.

En ik heb maar 2 schroefjes overgehouden :D !

Verwijderd

Deze tip heb ik vandaag ook proberen toe te passen op mijn 'oude' Sharp minisletje. Ik heb inderdaad 3 kleine potmetertjes gevonden aldan niet direct op een printplaat bij het laserblok.
Mijn cd-speler deed helemaal niks meer. Na het opschroeven van die potmeter deed hij het ongeveer 2 minuten en toen.... hield ie helaas weer op :'(
Nu zit ie in de zwarte container

Verwijderd

mijn 7 jaar oude sony discman leest wel cd-r's, maar ik heb het idee dat de batterijen dan sneller op gaan...kan dat?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
hé, zie ik ineens dat mijn oude topic weer omhoog is gekickt ;) , ff kleine update van mijn kant: Stereo doet het nog steeds, maar sinds ik hem uit- en weer inelkaar heb geschroefd doet mijn radio ineens heel vreemd, de ontvangst is werkelijk té slecht, terwijl ie gewoon op de kabel aangesloten is :( , cd speler doet het nog steeds, maar je wilt niet weten hoe.. ;) Kortom, i moet nog steeds wat nieuws, maar ja, dat kost zoveel pieken.....

Pagina: 1