Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Vandaag heb ik mijn Oneplus One mobiel laten vallen waardoor er een barst links boven mijn beeldscherm kwam. Het probleem nu is dat mijn touchscreen kapot is. Ik weet van aantal mensen dat bij barsten in beeldschermen de touchscreen als nog doet. betekend dit dat mijn sensor van mijn mobiel stuk is? Ik weet dat de beeldscherm niet onder de garantie valt maar ik weet niet hoe het zit met de sensor. Ik kwam op het idee om naar een lokale phone shop te gaan en daar een nieuwe scherm erop te zetten maar als het mijn sensor is moet ik toch een nieuwe mobiel aanschaffen? Hulp zou ik graag waarderen

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:11
Nee dat is voor zover ik weet bij elke Oneplus One gebeurd dat de touchscreen het niet meer doet. Misschien omdat Oneplus een techniek heeft gebruikt zodat het scherm dichter tegen het glas aan zit (weet niet precies hoe dat heet)

Als je een nieuw scherm er in zet dan zou hij het eigenlijk gewoon weer moeten doen (weet alleen niet of er andere componenten beschadigd zijn)

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:14
Ik heb 2x een Oneplus gehad met kapotte scherm. Van beide werkten idd de touchscreen niet. Nadat ik het het scherm vervangen had werkte het weer naar behoren.

Als je een scherm aanschaft met frame, kan je dit prima zelf vervangen. Zo een scherm kost rond de 8 tientjes.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Digitizer is kapot, het scherm niet. Je kan dus een nieuwe digitizer bestellen, echter kan het wel lastig zijn de oude digitizer van het scherm te halen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Frozen schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:38:
Digitizer is kapot, het scherm niet. Je kan dus een nieuwe digitizer bestellen, echter kan het wel lastig zijn de oude digitizer van het scherm te halen.
De digitizer kun je niet van het scherm verwijderen bij de OPO (volgens ifixit). Je moet een nieuw scherm hebben.
Het is het grootste minpunt qua repairability van de OPO

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 17-05-2015 23:44 ]

TheS4ndm4n#1919

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RocketKoen schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:43:
[...]

De digitizer kun je niet van het scherm verwijderen bij de OPO (volgens ifixit). Je moet een nieuw scherm hebben.
Het is het grootste minpunt qua repairability van de OPO

[video]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ndgBUhYIhaM&feature=player_embedded]
Het is mogelijk, echter niet rendabel.

Verder, bekijk dit thread eens: http://forum.xda-develope...-one-disassembly-t2979351

[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 17-05-2015 23:47 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Frozen schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:46:
[...]

[video]
Het is mogelijk, echter niet rendabel.

Verder, bekijk dit thread eens: http://forum.xda-develope...-one-disassembly-t2979351
Voor de tweakers die een cleanroom en een vacuumpomp thuis hebben staan :P
Maar misschien dat een professioneel reparatiebedrijf dat wel kan. Zal alleen niet goedkoper zijn dan het scherm zelf vervangen.

TheS4ndm4n#1919

• Lawojin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 16:09
Het is mij ook gelukt om het scherm kapot te krijgen, touch screen reageerd niet meer.
Iemand een idee waar ik een orgineel scherm vandaan kan halen voor een normale prijs?
@OnderDeMotorkap ik kan namelijk alleen maar prijzen vanaf 140 euro vinden 0.0
Pagina: 1