Black and Red €3000 incl. Monitor

Pagina: 1
Acties:

• DoubleUx2
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11 17:22
Laten we hiermee beginnen.
Ik ben de laatste tijd steeds builds aan het samen stellen en ik ben ook echt van plan om in de nabije toekomst een te kopen.
Maar ondertussen wil ik ook wat meer kennis op doen van builds maken die kwalitatief goed zijn en er af en toe ook nog mooi uitzien.
Indien br00ky denkt dat ik op moet houden alle Tweakers lastig te vallen begrijp ik dat helemaal en dan mag er ook zeker een slotje op. Laat het me even weten ;)

Laten we beginnen met de build!
Het idee van deze build is om een zwart met rode accenten tower pc te maken, ik ben geinspireerd door de video van HyperX met een case die gemaakt is door BSMODS. Klik hier voor de video
Jaja, zoveel geld hoor je er niet aan te besteden en dat soort dingen. Denk daar maar even niet aan ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 3440*1440/2560*1440(indien nodig) met de settings richting Ultra.
Daarnaast wil ik hem als Folding pc gebruiken, mensen die hier ervaring mee hebben, laat even een berichtje achter. Ik ben hier pas mee begonnen op mijn huidige build maar die is er niet ideaal voor. (i5 4690+stock cooler en een MSI 280x Gaming.
Verder misschien nog wat videobewerking photoshop maar dat is meer hobby en zal minimaal zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€3000 inclusief Windows 8.1 Pro en een 21:9 34 inch monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Logitech reeks: G710+, G502 Prometheus, G35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet, leef je uit!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zwart met rode build, niet al te veel geluid (hoewel ik geen noodzaak zie in een hele stille build)

Ga je overklokken?
Ik weet het, het is het niet waard maar ik ga het toch lekker doen.

Mijn creatie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 350,-€ 350,-
1Asus Republic Of Gamers Maximus VII Ranger€ 157,90€ 157,90
1Sapphire R9 295X2 8GB€ 703,23€ 703,23
1WD Green WD10EZRX€ 53,49€ 53,49
1WD Green WD20EZRX€ 81,51€ 81,51
1NZXT H440 Zwart€ 119,90€ 119,90
1NZXT Kraken X61€ 133,-€ 133,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 57,50€ 57,50
1Corsair HX850i€ 175,90€ 175,90
2Kingston HyperX Savage SSD 240GB€ 120,95€ 241,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.074,33

Ik ben er nog niet uit over de videokaart, dit is een hele mooie kaart en dankzij Directx 12 kan binnenkort de volledige 8gb vram gebruikt worden.
Hier hoor ik nog graag suggesties over.
De reden van de 1tb en 2tb HDD zijn dat ik de 2TB voor opslag gebruik en de 1tb voor backup.
De twee SSD zal ik draaien in RAID 0 vandaar dat ik er dus backups van wil maken.
De behuizing zou ik ook nog kunnen veranderen in de NZXT Noctis 450, een nieuwe case die bijna hetzelfde is als de NZXT H440 alleen is de N450 luider maar de lucht stroom is wel beter.

Als monitor setup heb ik dit realistisch in mijn hoofd:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG 34UC87-B€ 884,-€ 884,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 884,-

Een mooie 21:9 34 inch monitor met een fatsoenlijke standaard, weliswaar geen 144hz of Freesync/Gsync monitor maar de aangekondigde Acer XR341CKA is me net wat te prijzig met een adviesprijs van €1400 (€1300 voor de Freesync variant)

Daarnaast heb ik ook nog een Eyefinity setup bij elkaar gesprokkeld waarbij misschien nog een luxere standaard bij moet. Maar deze zit ook boven mijn budget en is eigenlijk niet eens realistisch om over te praten ... ... maar toch:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus MG279Q Zwart€ 617,91€ 617,91
2Dell Ultrasharp U2715H Zwart€ 499,99€ 999,98
1Arctic Z3 Pro€ 140,51€ 140,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.758,40

Laat je maar horen mensen, ik hoor graag wat voor dingen ik zou kunnen aanpassen.
Leef je uit!

p.s.
Ik heb ook nog een 2011-3 setup gemaakt maar die is €200+ duurder dan deze, de i7 in de build hierboven is al redelijk overkill dus ik denk dat ik een 2011-3 setup helemaal niet nodig zal hebben.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar je hebt dus een random lijstje bij elkaar gestelt die je verder niet gaat kopen enz?
(RGAT vraagt zich af wat het nut hiervan is...)

Fixing things to the breaking point...

• DoubleUx2
RGAT schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:20:
Maar je hebt dus een random lijstje bij elkaar gestelt die je verder niet gaat kopen enz?
(RGAT vraagt zich af wat het nut hiervan is...)
Niet helemaal, dit lijstje is niet random.
En eigenlijk is dit degene die ik uiteindelijk echt van plan ben te gaan kopen.

Ik begrijp dat het eerste stuk zo overkomt dat ik hier niks mee wil doen, maar iedere keer dat ik commentaar krijg is het weer een leer ervaring waarmee ik steeds meer van de computers samenstellen begrijp.
Ik ben een lange tijd uit de running geweest en ik wil mij graag weer bijspijkeren hoe alles tegenwoordig werkt.
Tweakers heeft mij de laatste keren goed geholpen en ik hoop dat jullie mij nog meer te bieden hebben.
Indien er meer mensen er zo over denken zal ik zeker niet verder gaan zeuren en zal dit (voorlopig) mijn laatste topic worden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:01

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik snap je keuze voor twee SSD's niet goed. Als ik kijk naar deze review (niet heel recent maar geeft wel een goede indruk) http://www.tomshardware.c...id-benchmark,3485-13.html dan is het zetten van SSD's in RAID vrij nutteloos in de praktijk. Het levert iets hogere getalletjes op in benchmarks, maar je merkt er bij normaal gebruik weinig van tenzij je echt op de grens van het mogelijke video's gaat renderen.

Als backup zou ik geen HDD in je computer stoppen maar een externe schijf/NAS in je meterkast of nog beter buiten je huis (bij ouders, een vriend oid) neerzetten. Een backup heeft namelijk pas echt zin als je de data terug kan halen op het moment dat je computer bijvoorbeeld de geest geeft door een doorgebrand moederbord/voeding met piekspanningen richting je harde schijven. Als je ook nog versiebeheer wil doen, moet je backupvolume ook groter zijn dan de data die je daadwerkelijk gaat backuppen. Ik zou daar dus voor minimaal 2Tb maar liever 4Tb kiezen.
Als backup zou ik niet de hele systeemschijf (SSD) backuppen maar selectief mappen met instellingen, savegames, documenten en foto's. Windows is zo opnieuw geïnstalleerd maar tenzij je een soort image maakt heb je weinig aan alle losse bestanden in je windows map.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 06:09
Die SSD's snap ook ik niet, als je meer prestaties wilt neem dan een M2 SSD via PCI-E zoals pricewatch: Plextor M.2 512GB bijvoorbeeld?
Daarnaast heeft de videokaart wel 8GB maar voor elke GPU 'maar' de helft uiteraard.

Maar als je zo'n monsterbak wilt zou ik wachten op de nieuwe AMD kaarten, die moeten binnenkort ergens komen/aangekondigd worden?

Specs

• DoubleUx2
Op dit soort informatie zit ik te wachten :D

@gwystyl
Ik heb inderdaad begrepen dat het voor benchmarks niks uit maakt maar dat de lees en schrijf snelheid bij 2 SSD's flink omhoog gaat. (Bron: https://youtu.be/JPuywNBctvg?t=148 )
Indien dit niet het geval is zou ik ook voor een 480GB kunnen gaan maar deze is dezelfde prijs als 2x 240GB en in de kast zien twee SSD's er net wat mooier uit. (deze worden onderop in de kast geplaats bij het venster.)

Een NAS heb ik al een tijdje zitten uit te stellen maar zoals je al meldt is dit veel verstandiger.
De bedoeling is dat ik na een clean install (inclusief alle recente updates en drivers etc.) een volledige backup maak en daarna inderdaad alleen van belangrijke bestanden een backup ga maken.

Bedankt voor je advies

@Freaky Maus
Ten eerste staan de twee SSD's heel mooi in deze build en ten tweede kost de M.2 bijna het dubbele, zodra deze techniek de nieuwe standaard wordt is het een ander verhaal. Op dit moment is een SSD in mijn ogen de beste keuze ten opzichte van prijs en uiterlijk.

De videokaart is inderdaad gewoon 2x een 290x in een kaart gepropt en daarmee is het inderdaad een 2x4gb. Binnenkort wordt Directx 12 in gebruik genomen waardoor dual GPU cards en SLI/Crossfire setups gebruik kunnen maken van al het VRAM geheugen (dit is tenminste wat ik heb begrepen).

En de 390x komt er inderdaad binnenkort aan, ergens eind juni zouden deze op de markt komen en ik ben ook zeker benieuwd wat deze kaarten zullen brengen. Ik wacht sowieso todat de koers van de Euro weer wat stijgt ten opzichte van de Dollar zodat de prijzen van computer componenten ook weer zullen dalen en dat zal nog een paar maanden duren.

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik zou 16 Gb aan ram erin doen. Het is nu nog niet nodig voor gaming. Maar ik denk dat je wel toekomst bestendig wilt zijn. En over 2/3 jaar zou 8 Gb op 4k wel eens vol kunnen raken.

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Verdiep je even in crossfire .. dit geldt ook voor de 295x2. Als je toch veel geld uitgeeft, neem dan een Titan X. Ik hoorde niets anders dan goede dingen erover. Tweaker ECP0WERS bezit een titan x. Informeer hem. Je kunt rond de 1000 klaar zijn.

• DoubleUx2
@Risath
16GB RAM hou ik zeker open als een optie, maar om daar nu al +/-60 extra in te steken lijkt mij niet nodig.
Zodra te tijd rijp is kan ik er 2 extra stickjes met RAM in steken naar 16GB.

@CMSTRR
Een SLI met de 970 of een Crossfire met de 290X (of 3xxX) is inderdaad ook nog een mogelijkheid.
Hoewel de 295x2 niet erg populair is komt deze er in verschillende Benchmarks wel boven de Titan X uit, daarnaast is een Titan X pak en beet €300 duurder dan een 295x2 of een SLI/Crossfire setup
Voorbeelden benchmarks:
https://youtu.be/JPuywNBctvg?t=148
http://hexus.net/tech/rev...-sli-vs-titan-x-r9-295x2/

Het mooie van de 295x2 is dat deze met een waterkoeling komt, dit zorgt ervoor dat de H440 die zijn luchtstroom op offert voor stilte niet met al te veel warmte blijft zitten.
De twee waterkoelingen wil ik instellen dat deze lucht naar buiten blazen.

Maar alle drie zijn het hele goede opties en keuzes maken blijft lastig.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De 295x2 is een CrossFire setup, maar dan op één kaart/pcb ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Precies. Wat ik bedoel is dat het complicaties die bij xf en sli meebrengen. Denk aan microstutter, slechte xf cf profielen al dan heel laat of helemaal niet uitgebracht. Helaas anno 2015 nog steeds niet verholpen
Met de xf 290x was het om te huilen. 3d mark mega hoge score maar letterlijk alle games (far cry 4, bf4, crysis 3 en nog wat) speelde nergens naar. Verrassend genoeg metro last light wel goed.

Titan x staat op zichzelf. 1 gpu. Gewoon een grootmacht.

• DoubleUx2
@pwillemske
Dat begrijp ik helemaal

@CMSTRR
Dat heb ik inderdaad ook gelezen en ik heb misschien ook naïef gedacht dat deze problemen binnenkort opgelost zouden worden.
En dan is de Titan X zeker te overwegen, hierdoor kom ik wel net wat boven mijn budget uit maar ik begrijp dat dit het waard is.

• CMSTRR

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Meer dan waard. Zonder meer. Ik kan je over heel veel kaarten eigen ervaring geven en ben eigenlijk neutraal, want heb even veel amd als nvidia gehad. Als hobby heb je genoeg te proberen.
Alleen de titan x heb ik niet geprobeerd. Daarom mijn advies: informeer ECP0WER .. hij heeft zelf een pc die dezelfde specs als jouw pc zal krijgen. Makkelijker kan niet :)

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Mij lijkt het handig als je even wacht met het kopen van een GPU totdat amd zijn 390(X) uit de doeken doet. Misschien komt deze kaart in de buurt van Titan X performance, maar amd kennende voor een veel lagere prijs.

Mocht de 390X echt een slechte kaart zijn, kan je dan altijd nog gewoon een Titan X kopen.

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Een Titan X het waard? Alsjeblieft zeg, die prijs staat geenzins in verhouding met de prestaties.

Mijn advies is ook van 2 SSD's af te stappen, 2 keer zo veel kans dat ze stuk gaan en in RAID0 ben je gelijk alles kwijt. Daarnaast gaan de random prestaties er zelfs van achteruit en dat is juist wat een computer met een SSD zo lekker snel maakt. Aangezien uiterlijk hier belangrijk is, haal gewoon een 500GB 850 Evo.

Videokaart is een beetje lastig, op 2560 bij 1440p draait zelfs een 970 bijna alles op ultra met uitzondering van de allerzwaarste games. Niet altijd op steady 60fps maar wel speelbaar. Op 3440*1440p heb je meer power nodig voor dezelfde settings bij dezelfde fps, maar als je de eerste maanden niet te kritisch bent (games worden echt niet minder leuk op high hoor...) zou ik het bij een enkele kaart houden. Vanzelfsprekend eentje die geen totaal kromme prijs/performance heeft en die ook nog betaalbaar is, dus R9 290(X) of een GTX970, waarbij mijn advies naar een van de eerste uitgaat ivm de hoge resolutie.

Als vervolgens blijkt dat een nieuwe kaart voor een schappelijke prijs je wensen kan vervullen, is dat het moment dat je je oude kaart verkoopt en een nieuwe kaart koopt. Scheelt minstens 500 euro in vergelijking met nu een Titan X kopen.

Daarnaast, als je nog een paar maanden wil wachten, kom dan even over een paar maanden terug. De markt is, zoals je zelf al zegt, over een paar maanden anders, en ons advies dus ook!

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:55
Wil je gamen op 4k? Wacht dan op intel skylake(q3 2015) en 1/2/3 x r9 390(x). De r9 390(x) is volgens amd gemaakt voor 4k gaming. En hoeveel er van nodig zijn zal je moeten wachten op een benchmark. En wil je mooi(kost je ook wat) custom loop waterkoeler in een fractal design define s. Kat ziet er super vet uit😉

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:09

koudepinda

Don't Panic

Heb zelf een build op een zwarte gigabyte z68x ud4 daar heb ik mushkin redline ridgeback geheugen op steken en die combi ziet er bijzonder strak uit.

Probleem: dat geheugen is nu heel moeilijk te vinden.
Maar ziet er wel vele malen beter uit dan de ripjaws met hun over de top visuals voor geheugen dat de prestaties voor zijn uiterlijk toch niet geeft.

[ Voor 26% gewijzigd door koudepinda op 17-05-2015 10:05 ]

always bring a towel

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-11 01:42
loki504 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:33:
Wil je gamen op 4k? Wacht dan op intel skylake(q3 2015) en 1/2/3 x r9 390(x). De r9 390(x) is volgens amd gemaakt voor 4k gaming. En hoeveel er van nodig zijn zal je moeten wachten op een benchmark. En wil je mooi(kost je ook wat) custom loop waterkoeler in een fractal design define s. Kat ziet er super vet uit😉
Waarom op Skylake wachten? Voor 4K heb je meer GPU power nodig, CPU doet er nauwelijks toe. Helemaal als DX12 er dadelijk is :)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• loki504
ColonelPhantom schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:21:
[...]

Waarom op Skylake wachten? Voor 4K heb je meer GPU power nodig, CPU doet er nauwelijks toe. Helemaal als DX12 er dadelijk is :)
als we intel mogen geloven is skylake "gemaakt voor gaming" tevens heb je dan gelijk dd4. en dx12 kan betercommuniceren tussen gpu en cpu. klopt. maar vind het wel knap dat je cpu er bijna niet meer toe doet. je heb ook kans dat ze de "extra" cpu power die los komt van de cpu weer gaan gebruiken voor andere dingen. tevens brengt skylake ddr4(mainstream) en pci-e 4.0 met zich mee. wat voor CFX r9 390(X) wel lekker kan zijn.

• ColonelPhantom
loki504 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:29:
[...]

als we intel mogen geloven is skylake "gemaakt voor gaming" tevens heb je dan gelijk dd4. en dx12 kan betercommuniceren tussen gpu en cpu. klopt. maar vind het wel knap dat je cpu er bijna niet meer toe doet. je heb ook kans dat ze de "extra" cpu power die los komt van de cpu weer gaan gebruiken voor andere dingen. tevens brengt skylake ddr4(mainstream) en pci-e 4.0 met zich mee. wat voor CFX r9 390(X) wel lekker kan zijn.
DDR4? Die extra bandbreedte is alleen leuk met een iGPU. PCI-e 4? Zelfs PCIe 3 wordt niet volledig gebruikt door kaarten als de R9 290X, PCIe 2 is nauwelijks langzamer dan PCIe 3 in de praktijk. En gemaakt voor gaming ja leuk; beloofden ze met Haswell en Ivy niet ook enorme verbeteringen? Die extra CPU power zal waarschijnlijk erg meevallen, en gamestudio's willen ook dat mensen die niet het nieuwste van het nieuwste hebben hun spel kunnen spelen (zoals ik met mijn i5-3350P)

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• loki504
1 r9 290x kan nog prima op pci-e2 ja. maar veel plezier met je pci-e 2.0 als je 2/3x CF gaat draaien. en laten we eerlijk zijn 4k met een singel kaart is gewoon niet echt geweldig.(misschien dat de r9 390(X) er verandering in brengt. en hij heeft het over de nabije toekomst. dus nu info vragen met nieuwe cpu/gpu lijn om de hoek is vrij nutteloos.

• ColonelPhantom
Hoezo maakt de PCIe versie opeens uit als je CFx/SLI gaat gebruiken? De PCIe versie maakt uit per kaart. tenzij je natuurlijk softwarematige CFx bedoelt zonder bridge, dan moeten de kaarten wel veel data uitwisselen ja.

• Dragon4red8
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11 21:10
2x r9 290 in crossfireX werkt hier anders prima met pcie 2.0

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En we weten nog niet precies wat DX12 precies kan, gaat doen of welke prestaties er met bestaande apparatuur gerealiseerd gaat worden.

De keuze voor een GeForce 4400 of een Titan is dus enigszins een gok; huidige benchmarks zeggen weinig tot niets als je over 3 maanden Windows 10 draait met full DX12 drivers.

Op een budget van 3K, lijkt me het nuttig(er) om even te wachten tot er meer info is. Wie weet kan je met 2 4GB GPU's zometeen 100% stacken (en lineair rekenen) waardoor je geld elders overhoudt of elders moet investeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik kan nog een goede m.2 SSD adviseren: pricewatch: Kingston HyperX Predator SSD M.2 240GB

Zwart, en bloedsnel.

Show me your moves.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Amper de moeite waard als je over QD8 of meer gaat praten of bij veel kleine files. Een pricewatch: Samsung SM951 256GB is dan aanzienlijk maar niet color-coded. Let er alleen wel op dat een M.2 SSD kan booten op het moederbord; er zijn nog steeds verschillen hierin en ook de genoemde Samsung is in 2 verschillende veries te krijgen; bootable en non-bootable.

Neemt niet weg dat het RoG board maximaal 10Gbps doorvoer heeft op het M.2 slot en dus amper de 1.1GB/s zal halen. Of dit een performance is die je moet afzetten tegen standaard SATA600 of tegen een dedicated PCIe SSD, is niet aan mij om te beoordelen.

Let er wel op dat veel onboard M.2 sloten en SSD's heeel erg warm kunnen worden (meer dan 70 graden) en dan gaan throttlen waardoor de performance terugloopt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pwas
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 14:31
Nog even over die titan X, die kaart is Voor wat je ervoor betaald echt overpriced. 295x2 is beter, minder geld (dit geval goede kleuren) en gewoon sneller. Nvidia moet kaarten gaan verbeteren in de snelheden etc. Niet het uiterlijk. en wat er werd gezegd, 1 goede kaart. Kan zijn maar als je 2 295x2 inzet (4gpu's 2kaarten) is het alsnog beter dan 2 titan X en. Voor minder geld. Oja. Misschien ook handig Om te weten. Techoftomorrow gebruikt de xfx 295x2 ipv sapphire, kweet niet het verschil met betrouwbabetrouwbaarheid, maar k zegt ff.

Saabliefhebber met hart voor techniek

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
De Titan X is echt een heb-heb-heb kaart, die koop je niet voor de bang-for-buck, die koop je voor zijn uniekheid en om het snelste van het snelste te hebben, en daar betaal je gewoon voor. Al helemaal omdat er "Titan" staat...

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je ziet nu ook weer titans verkocht worden omdat de core gewoon niet veel sneller kan en bijv ingehaald wordt door de 980. Dan kun je nog zo veel extra ram hebben. Een titan kopen zodat je dus wat langer door kunt gamen is dus geen goede reden, je kunt dan beter vaker upgraden en de x80 halen bijv.

specs

• Lucasino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-12-2024

Lucasino

Joe!

maratropa schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:29:
Je ziet nu ook weer titans verkocht worden omdat de core gewoon niet veel sneller kan en bijv ingehaald wordt door de 980. Dan kun je nog zo veel extra ram hebben. Een titan kopen zodat je dus wat langer door kunt gamen is dus geen goede reden, je kunt dan beter vaker upgraden en de x80 halen bijv.
Het verschil tussen 980 en Titan X vind ik wel te verantwoorden. Het verschil tussen een 970 en 980 niet.
Extra VRAM zet overigens ook extra stress op de core.

Wellicht is GTX 970 in SLI ook nog een optie? Zit je met 3,5 GB maar voor de meeste games is dat geen probleem.

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:20
[...]

Naast dat DDR4 nutteloos is in de snelheid voor gamers, is het ook nog eens heel erg duur (momenteel).

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

[...]

Skylake gemaakt voor gaming? Please, de huidige generatie i5'jes en zelfs de Sandy Bridge i5jes zijn prima voor gaming. Klik hier maar. (erg groot plaatje, dus linkje naar tinypic)

Dan ga jij mij vertellen dat er in 1x 30 fps bij komen bij de Skylake processoren? Denk het niet.

Show me your moves.

• DoubleUx2
Dus ik zie een aantal verschillende onderwerpen hier, ik zal ze allemaal even bij langs gaan.
Ten eerste excuses voor de afwezigheid, genoeg te doen gehad de afgelopen twee dagen.

SSD:
De twee SSD's in RAID 0 wordt door jullie afgeraden wegens snellere kans op beschadigde SSD's. Hier lees ik verschillende verhalen over dat dit niet altijd het geval is, daarnaast wil ik regelmatig backups maken van de SSD om deze reden.
1 grote SSD wordt hier ook gezegd, echter zien twee losse SSD's er mooier uit in deze case en het prijs verschil tussen 2x 250gb en 1x 500gb is vrij klein en daar wil ik die paar euro's meer aan uitgeven.

De M2 SSD is nu nog erg prijzig en om het maximale uit de M2 te halen zou ik ook een ander moederbord moeten nemen aangezien de RoG zoals vermeld is 10gbps ondersteund.

De HyperX SSD vind ik er gewoon mooi uitzien en zijn kwalitatief ook prima.
En in plaats van een RAID setup zou ik ze ook gewoon los kunnen draaien, hiermee kan ik altijd wat gaan prutsen. Ik heb immers 3 jaar garantie er op zitten en het zou zonde zijn die niet te gebruiken ;).

Skylake:
Zit in een andere prijs categorie samen met een 1151 processor en DDR4 RAM.
Dit zou na schatting de kosten met minstens €300 omhoog brengen en dat is het in mijn ogen niet waard.
Als het wat meer mainstream begint te worden dan is het een ander verhaal maar dat zal zoals het nu lijkt nog niet zo snel gebeuren

RAM:
16GB is eerst nog niet nodig en ik denk dat ik in plaats van de Ripjaws er Kingston HyperX Savage ga omdat deze er iets netter uit zien.

GPU:
Hier zijn de meeste discussies over.
Ik heb nog wat rond gekeken voor de Titan X en ten opzichte van de 295x2 zijn er bijna geen verschillen. 295x2 haalt meestal hogere FPS in game en ik zie weinig berichten over stotteren.

De 295x2 zijn misschien wel twee 290x in een gestopt maar het verschil is dat tot tegenstelling met 290x crossfire dat de 295x2 bijna perfect schaalt.
Zodra Mantle en DirectX 12 geupdate zijn worden de prestaties van de 295x2 (theoretisch) nog beter.

Een 970 in SLI zou slechtere resultaten halen den een 295x2 en is daarnaast ook nog eens €100 duurder. Twee kaarten zien er natuurlijk wel fantastisch uit, maar voor prestatie zou ik dan beter eerst een 980 kunnen nemen en eventueel die later in SLI zetten.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:43
https://www.youtube.com/watch?v=0cbumIUq-8I

Veel onderdelen zijn hetzelfde, nu nog een beetje creatief met een spuitbuis.

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 01-12 19:09
rolandos582 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:59:
YouTube: Ultimate Gaming PC ($5000) BIG RED - Build Process P3

Veel onderdelen zijn hetzelfde, nu nog een beetje creatief met een spuitbuis.
Ja klopt dat is echt een mooie build vooral de roodgespoten reference cooler is zeer mooi geworden!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Je weet dat je SSD prestaties qua access times en random read/write er zelfs op achteruit gaan als je SSD's in RAID zet? Hoop extra moeite voor echt helemaal niet. Dan nog eerder 2 SSD's zonde RAID zou ik zeggen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Kevin1Smid
  • Laatst online: 01-12 19:09
.ScorpionSquad schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:37:
Je weet dat je SSD prestaties qua access times en random read/write er zelfs op achteruit gaan als je SSD's in RAID zet? Hoop extra moeite voor echt helemaal niet. Dan nog eerder 2 SSD's zonde RAID zou ik zeggen.
Ik raid 0 ze altijd alsnog puur omdat je dan niet met 2 aparte partities in windows hoeft te klooien. Er gaat een klein beetje random read/write af, niet genoeg reden om het speciaal niet te doen al is het speciaal wel doen ook de moeite niet waard kwa performance alleen voor het maken van 1 grote partitie. De ts geeft aan 2 ssd's te kopen voor de looks en ik raad dat niet aan nog af het heeft eigenlijk geen voordelen maar de nadelen vallen ook wel mee, ja ze zijn iets minder betrouwbaar maar je zou alsnog de komende zoveel jaar er geen problemen mee moeten zien aangezien de failure rate gelijk is aan die van de 2 drives bij elkaar opgeteld. ik heb hier 8 ssd's waarvan een ooit een write failure had in 4 jaar waardoor een enkel bestand corrupted raakte. de kans blijft dus vrij klein al wordt ie iets groter

• DoubleUx2
SSD's zijn duidelijk.
Ik ga gewoon wat spelen met RAID 0 en als het me te veel problemen oplevert dan ga ik naar 2 losse SSD's,
De 1TB schijf gebruik ik om regelmatig backups op te maken hoewel ik misschien ook wel een NAS ga aanschaffen.

Verder nog gekke dingen?
Pagina: 1