aankoop advies nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-02 17:09
Hi allemaal :)

Een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe router, hoewel ik niet een expert ben op het gebied van netwerken heb ik wat routers opgezocht. Ik wil graag een router met een groot bereik en snelle wifi snelheden. Mijn budget ligt rond de 100 euro.

Dit zijn de modellen die ik heb gevonden :
TP-Link Archer C7 V2
D-Link DIR-868L
Netgear R6300

Welke van de 3 is de beste? Als er een ander model is dat beter is hoor ik het graag

:)

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Review/testen lezen dan weet je het.
dan weet je ook de nadelen van een bepaalde router.

Zelf zou ik ook kijken of er ook dd-wrt op kunt zetten(of andere router firmware), deze firmware kun je er later eens op zetten, als de updates niet worden bijgehouden de maker van je router.

En updates moet je zelf kontroleren als je een eigen router hebt

• tweakerjunior
Bedankt voor het snelle antwoord.
Op hardware info heb ik een review gevonden en daar kwam de Dlink steeds de beste uit de test vergeleken met de anderen. Ik heb gelezen dat er veel issues zijn met de tp-link dus die laat ik liggen. De Asus en Dlink blijven over. Ze hebben allebei een dd-wrt. De Dlink is sneller dus ik denk dat het de beste keus is :)
Zijn er misschien andere modellen die beter zijn ? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat dacht je van even op smallnetbuilder kijken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• christoforius
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-11-2021
Er hangt veel af wat de snelheid van je verbinding is en welke features je wilt gebruiken.

Indien je een 200Mb/s verbinding hebt en je wilt features zoals filtering en traffic shaping (QOS) gebruiken dan dien je te zoeken naar een router met een snelle CPU.
De snelheden vermeld in benchmarks zijn de snelheden wanneer traffic shaping niet ingeschakeld is.

Als je veel features wilt gebruiken kan je eens kijken naar pfsense, dit is routersoftware wat je installeert op een oude PC of een kleine, goedkope, zuinige PC. Een intel Celeron, 2GB RAM en kleine SSD is meer dan voldoende.

Indien je pfsense wilt gebruiken dien je er wel op te letten dat de netwerkkaart ondersteund moet worden door freebsd (waar pfsense opgebaseerd is).

• tweakerjunior
christoforius schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:14:
Er hangt veel af wat de snelheid van je verbinding is en welke features je wilt gebruiken.

Indien je een 200Mb/s verbinding hebt en je wilt features zoals filtering en traffic shaping (QOS) gebruiken dan dien je te zoeken naar een router met een snelle CPU.
De snelheden vermeld in benchmarks zijn de snelheden wanneer traffic shaping niet ingeschakeld is.

Als je veel features wilt gebruiken kan je eens kijken naar pfsense, dit is routersoftware wat je installeert op een oude PC of een kleine, goedkope, zuinige PC. Een intel Celeron, 2GB RAM en kleine SSD is meer dan voldoende.

Indien je pfsense wilt gebruiken dien je er wel op te letten dat de netwerkkaart ondersteund moet worden door freebsd (waar pfsense opgebaseerd is).
Volgens mij heb ik thuis een 40mbit verbinding. QOS gaat niet lukken. Veel features heb ik denk ik niet nodig. Als ie maar een goed bereik heeft. :)

Bedankt voor jullie hulp allemaal :)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja 'goed bereik' is natuurlijk erg vaag, is dat op de bank nog geen meter naast de router of in de schuur in de achtertuin, twintig meter van het huis vandaan? ;)
Oftewel: heb je nu al een draadloze router waar je tevreden over bent en die je wilt vervangen voor een sneller/beter model of is het pas de eerste (draadloze) router die je wilt aanschaffen?
Als je bijvoorbeeld al een oudere draadloze router hebt staan en tevreden bent over het bereik is het makkelijk daarin een duidelijke eis te stellen :)
Bedraad maakt het in ieder geval niets uit, met 40Mbit komt iedere router wel door.

Fixing things to the breaking point...

• tweakerjunior
RGAT schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:26:
Tja 'goed bereik' is natuurlijk erg vaag, is dat op de bank nog geen meter naast de router of in de schuur in de achtertuin, twintig meter van het huis vandaan? ;)
Oftewel: heb je nu al een draadloze router waar je tevreden over bent en die je wilt vervangen voor een sneller/beter model of is het pas de eerste (draadloze) router die je wilt aanschaffen?
Als je bijvoorbeeld al een oudere draadloze router hebt staan en tevreden bent over het bereik is het makkelijk daarin een duidelijke eis te stellen :)
Bedraad maakt het in ieder geval niets uit, met 40Mbit komt iedere router wel door.
Ik heb thuis een telfort modem.
Deze: pricewatch: Zyxel P-2812HNU-F1

Het bereik is slecht. Max 72 mbs naast de router. Na 6 meter wordt het 9 of 8 mbs. ( 2 muren)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Tja, het is een blijft wifi. Met alleen een ander Router aanschaffen ben je er waarschijnlijk niet.
Waar ga je hem neer zetten?
Is er veel interferentie?
Waar zijn de muren van gemaakt?
Hoeveel meter wil je overbruggen?

Je zult wat meer info moeten geven voor een beter advies.

Hoi!

• tweakerjunior
EWK schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:57:
Tja, het is een blijft wifi. Met alleen een ander Router aanschaffen ben je er waarschijnlijk niet.
Waar ga je hem neer zetten?
Is er veel interferentie?
Waar zijn de muren van gemaakt?
Hoeveel meter wil je overbruggen?

Je zult wat meer info moeten geven voor een beter advies.
Sorry voor het late antwoord.

De router wil ik graag in de woonkamer plaatsen. Volgens wifi analyzer zijn de 2,4 ghz netwerken erg druk. De hele buurt zit op 2,4 ghz :p. Op 5 ghz heb je niemand maar de standaard modem van telfort ondersteunt geen 5 ghz frequentie. Het voordeel van de dlink is dat hij twee verschillende frequenties tergelijkertijd stuurt. Waardoor de oude apparaten blijven werken ( wifi b/g/n op 2,4 ghz en wifi ac 5,0 ghz) . ik wil graag een afstand van 10 tot 15 overbruggen op een verdieping ( appartement)

Ik hoop dat ik nu voldoende informatie heb gegeven.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
Ik heb zelf een 868L en een Archer C5 gebruikt vanaf exact dezelfde positie...onlogische is dat de 868L qua bereik het een stuk beter doet op 5Ghz en de Archer C5 het op 2,4Ghz qua bereik het weer beter doet

• tweakerjunior
nooberke schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:52:
Ik heb zelf een 868L en een Archer C5 gebruikt vanaf exact dezelfde positie...onlogische is dat de 868L qua bereik het een stuk beter doet op 5Ghz en de Archer C5 het op 2,4Ghz qua bereik het weer beter doet
Komt het doordat de 868l een ac router is en de c5 niet? Of doordat de 868l twee frequenties tegerlijkertijd uitzendt?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
tweakerjunior schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:03:
[...]

Komt het doordat de 868l een ac router is en de c5 niet? Of doordat de 868l twee frequenties tegerlijkertijd uitzendt?
Zijn beide dualband ac

• tweakerjunior
Domme vraag. :)

Hoe moet je een router aansluiten op een modem. Op internet heb ik iets gelezen over brigde modes, maar dan kan je geen vaste telefoon gebruiken...

Ik heb een paar dagen geleden de dlink gekocht. De prijs van 75 euro gaf de doorslag. Het is een goede router met goed bereik. Alleen valt het bereik soms vanzelf uit. Als je ver zit. Ook vind ik wifi kanaal 14 niet in de firmware.

[ Voor 41% gewijzigd door tweakerjunior op 25-05-2015 21:30 ]

Pagina: 1