Acer TravelMate Recovery zit in een loop.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Beste,
Na de herstel optie toe gepast te hebben op mijn laptop (Acer) start automatisch de installatie van 42 andere software pakketen. Deze blijft hangen bij pakket 39(windvd) ...

Met geen mogelijkheid krijg ik dit gestopt, veilige modus werkt niet omdat de Installtie nog niet klaar is.

Hoe stop ik dit?
De windows knop werkt voor 1 seconden, dan flipt mijn bureablad weer op de achtergrond! In taakbeheer kom ik ook niet in..

Heb al 2 keer de revovery gedaan, zelfde effect.

Er staat een windows 7x64 op.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Zou even via een andere PC proberen een installatie USB stick of DVD schijf te maken, daarna drivers installeren via de Acer site of via DriverPack Solutions (gebruik ik zelf altijd, werkt prima) en je hebt een schone installatie, dus zonder alle rommel van Acer zelf :) Kun je altijd nog kiezen om bepaalde programma's wel of niet te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
Een installtaie schijf heb ik, maar na de windows installatie start elke keer dat software pakket. Mijn (recovery)windows staat op de HDD.

[ Voor 4% gewijzigd door dacreator op 16-05-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

Ik denk dat je de meegeleverde schijf, of zelfgemaakte schijf dmv Acer Recovery hebt gemaakt en gebruikt, maar ik bedoel meer het maken van een installatiestick of schijf zonder alle Acer rommel. Dus echt een schone ISO pakken en die installeren, daarna drivers installeren en dan je eigen programma's installeren.

Meeste programma's die in het softwarepakket van Acer zitten zijn namelijk proefversies, inmiddels oude versies van programma's of spellen. 9 van de 10 keer dingen die mensen niet gebruiken.

Schone, recente ISO kan je verkrijgen via de Microsoft site: http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery . Even je productkey invoeren, taal selecteren en downloaden maar :) Installatie DVD of USB stick kan je maken door middel van de Windows 7/8 USB/DVD Download Tool.

Mag ik ook vragen waarom je de hersteloptie hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
Klopt vwb die schijf :)

De herstel moest ik toepassen omdat er bij opstart meldingen kwamen van gemiste dll bestanden, en of corrupte bestanden aangericht door mijn anti-virus. Dit na een virus infectie :( .

Ik ga zo'n ISO downloaden en maak zo'n stick.

Bedankt voor je hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
Helaas gaat dat niet werken, krijg deze melding:

The product key you entered appears to be for software that was pre-installed on a device. Please contact the device manufacturer for software recovery options.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Een schone, echte Windows installatie stick of DVD is vele malen beter dan die troep die Acer standaard installeert.

Je zult wel de GPU drivers van Acer zelf nodig hebben, en de Launcher utility (voor je hardware knoppen).

Een echt schone Windows installatie scheelt zo 30 seconden in de opstart tijd van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
dacreator schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:54:

The product key you entered appears to be for software that was pre-installed on a device. Please contact the device manufacturer for software recovery options.

Je moet gewoon een Windows 7 Home OEM NL installatie DVD hebben.
Schijnbaar kun je de SHA1 hashes hier vandaan halen:
MSDN: MSDN Subscriber Downloads

En dande SHA1 hashes zoeken via google, en dus de hashes vergelijken met je favoriete hash programma.
Zelf gebruik ik alleen originelen, dus ik heb geen bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

oheng schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:55:
Een schone, echte Windows installatie stick of DVD is vele malen beter dan die troep die Acer standaard installeert.

Je zult wel de GPU drivers van Acer zelf nodig hebben, en de Launcher utility (voor je hardware knoppen).

Een echt schone Windows installatie scheelt zo 30 seconden in de opstart tijd van je laptop.
En veel, héél veel resources op elk moment dat je computer aan hebt staan :) = stroombesparing en je kan je hardware daardwerkelijk benutten waarvoor jij het hebt aangeschaft "personal compu" not "bloatware compu" ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
GerardVanAfoort schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:16:
[...]

En veel, héél veel resources op elk moment dat je computer aan hebt staan :) = stroombesparing en je kan je hardware daardwerkelijk benutten waarvoor jij het hebt aangeschaft "personal compu" not "bloatware compu" ;)
Tenzij je Adobe Reader 5.0 + Nero Suite 6 + Acer games + NTI backup + Acer power management, screensaver, updater, etc

Het effect van een schone installatie is bijna hetzelfde als de installatie van een SSD, lol.

Maar goed, je hebt de GPU drivers (ingeval een AMD/nVidia) en de Launcher nodig. BIOS update is ook altijd leuk, als je toch bezig bent, hoewel ik nog nooit een verbetering of zinvolle changelog heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7

KRAI.7

Bwoah...

dacreator schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:54:

Hmm... Als je even ergens anders een schone ISO vandaan haalt (even Googlen, heel makkelijk te vinden), die gewoon installeert zonder te activeren en daarna in Windows zelf de productkey probeert te activeren, moet het denk ik wel lukken, maar misschien moet je dan alleen even activeren dmv het geautomatiseerde telefoonsysteem van Microsoft. Vaak werkt het op deze manier wel bij mij...

Succes! :)

@oheng,

Dit ben ik niet met je eens, een SSD maakt je computer gewoon extreem veel sneller ten opzichte van een HDD, of ie nou schoon geïnstalleerd is of niet. Herinstallatie maakt hem alleen schoner, maar vervuilt alweer snel genoeg en wordt daardoor al snel weer trager. Daarom altijd SSD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
KRAI.7 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:07:
[...]

@oheng,

Dit ben ik niet met je eens, een SSD maakt je computer gewoon extreem veel sneller ten opzichte van een HDD, of ie nou schoon geïnstalleerd is of niet. Herinstallatie maakt hem alleen schoner, maar vervuilt alweer snel genoeg en wordt daardoor al snel weer trager. Daarom altijd SSD's :)
Ik zeg: bijna hetzelfde. Bijna.
Pagina: 1