Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloe20xd
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-08 14:37
Heey,

Ik had even een vraagje..

Ik wil GTAV op de laptop gaan spelen, maar kan mijn laptop het aan op low settings?

Dit is mijn laptop: http://www.mediamarkt.nl/...3,1478283.html?langId=-11

Hoop dat die het aan kan :)
Natuurlijk kan die niet op high aan maar ik hoop wel op low.

Mvg,

Baloe20xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je een linkje van je laptop kunt zoeken kun je vast ook wel de systeemvereisten vinden van GTA V lijkt me, maar speciaal voor jou: http://www.systemrequirem...d-theft-auto-v/12455/?p=r

Het zal heus wel draaien, maar de vraag is hoe. Als je de kans hebt om het spel van iemand te lenen zodat je kunt testen voordat je het zelf aanschaft zou ik dat doen..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloe20xd
Oke, bedankt! Als ik via die site doet komt dit er uit: http://prntscr.com/75z17c maar ik heb even vergeleken met de sims4 kleine verschil kwa CPU . En de sims 4 draait die gewoon goed :) dus ik neem aan dat die gtav op low settings aan kan? Zonder dat me laptop kapot gaat of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik durf de sims 4 nu niet echt te vergelijken met een game zoals GTA V op het gebied van wat het van een systeem vergt. Als je laptop tijdens het spelen continue op 100% cpu en gpu moet draaien kun je erop rekenen dat de koeling overuren gaat maken, en dat is niet wat je wilt...

Als ik jouw laptop zou hebben zou ik gta v niet gaan kopen voordat ik 100% zeker weet dat het goed genoeg werkt, en dat gaat geen enkele test/review/gastopforum jou met zekerheid kunnen vertellen, dus mijn advies uit mijn vorige post blijft staan: leen het spel van een vriend, en test het gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Phase op 17-05-2015 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou niet af gaan op CanYouRunIt. Die site heeft het vaker mis dan goed en het enige wat ie doet is de componenten die jij in je systeem hebt vergelijken met de requirements die de developer van het spel heeft opgegeven.

Het eerste probleem daarmee is dat CanYouRunIt soms niet accuraat kan bepalen welke componenten je in je systeem hebt. (in jouw geval had hij het wel goed, het komt overeen met je MediaMarkt-link in elk geval ;))

Het tweede probleem daarmee is dat de opgegeven requirements niet altijd alles zeggen.

Als je niet zeker bent of je een spel kunt draaien, kun je beter kijken naar benchmarks voor dat spel. Als je bijvoorbeeld in een benchmark ziet dat een bepaald spel net met 60 fps op videokaart X draait, kun je opzoeken hoe jouw videokaart zich verhoudt tot videokaart X. Daaruit kun je dan afleiden hoe het op jouw systeem zal draaien. Goede benchmarks testen het spel op meerdere videokaarten en als je weet dat jouw videokaart tussen videokaart X en Y in hangt qua performance kun je een goede schatting maken van hoe het zal draaien. Uiteraard moet je niet alleen naar de videokaart maar ook naar de CPU kijken ;)
Phase schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:53:
Het zal heus wel draaien, maar de vraag is hoe. Als je de kans hebt om het spel van iemand te lenen zodat je kunt testen voordat je het zelf aanschaft zou ik dat doen..
"Een spel lenen"? Leg eens uit hoe dat werkt :P

Vroegâh had je hier gewoon demo's voor. Helaas is dat steeds zeldzamer. Ik mag je hier eigenlijk niet aanraden om het spel te piraten, maar als er geen demo is en je weet niet of een spel op je PC draait, is dat soms toch de makkelijkste optie om te testen.

[ Voor 74% gewijzigd door Compizfox op 17-05-2015 03:01 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Compizfox schreef op zondag 17 mei 2015 @ 02:49:

"Een spel lenen"? Leg eens uit hoe dat werkt :P
Nou, komt ie dan hoor: Vroeger toen ik nog op pc's gamede kocht je een game op disc, met meestal ook een activatiekey bestaande uit letters en cijfers. Dat spel installeerde je dan op je pc, activeerde het met die key, en je moest de disc in je pc laten anders startte het spel niet.
Die game kon ik op tig pc's tegelijkertijd installeren, maar slechts op eentje tegelijkertijd spelen, want maar 1 disc.

Ik schat dat dit anno 2015 niet veel anders is, dus hoe prachtig zou het zijn als hij het doosje met gta V van een vriend meer naar huis neemt, die discs in zijn laptop stopt en 2 uur op de install wacht, kijkt of het speelbaar is en zijn conclusie trekt of hij ook zo'n doosje moet gaan kopen of niet. Het doosje van zijn vriend brengt hij weer terug, anders zou het geen lenen zijn maar stelen.

Nou, hopelijk is het zo wat duidelijker :)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Phase schreef op zondag 17 mei 2015 @ 03:55:
[...]

Nou, komt ie dan hoor: Vroeger toen ik nog op pc's gamede kocht je een game op disc, met meestal ook een activatiekey bestaande uit letters en cijfers. Dat spel installeerde je dan op je pc, activeerde het met die key, en je moest de disc in je pc laten anders startte het spel niet.
Die game kon ik op tig pc's tegelijkertijd installeren, maar slechts op eentje tegelijkertijd spelen, want maar 1 disc.

Ik schat dat dit anno 2015 niet veel anders is, dus hoe prachtig zou het zijn als hij het doosje met gta V van een vriend meer naar huis neemt, die discs in zijn laptop stopt en 2 uur op de install wacht, kijkt of het speelbaar is en zijn conclusie trekt of hij ook zo'n doosje moet gaan kopen of niet. Het doosje van zijn vriend brengt hij weer terug, anders zou het geen lenen zijn maar stelen.

Nou, hopelijk is het zo wat duidelijker :)

:P
Daarvoor werden alle spellen via cassettebandjes, later floppies, gekopieerd en uitgewisseld. En iets later nog werden de cd roms gewoon gekopieerd.

Die goede oude tijd ja. Helaas heb je tegenwoordig drm, wat we uiteraard zelf schuld zijn. Uitlenen van een cd / dvd is er daardoor voor goedwillende mensen niet meer bij.

GTA V moet kun je middels Steam registreren. Binnen Steam kun je je account sharen om elkaars spellen (niet tegelijkertijd) te spelen. Wellicht is dat een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 17-05-2015 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloe20xd
Bedankt voor de informatie. Helaas weet ik niemand waarvan ik het spel kan lenen voor het te testen.. dus helaas kan dat niet :(
maar wat Compizfox zegt snap ik niet zo. Ik weet wel wat van computers en specs maar niet zoveel wat die vroeg om het uit te testen ;p
maar kan die het nou op low setting aan of niet ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Nou goed, aangezien ik zelf hier geen mogelijkheid heb om het te testen voor je ben ik wat meer onderzoek gaan doen (wat je zelf ook prima had kunnen doen, maar soit) en heb het volgende gevonden:

Hij draait dit op een laptop met de volgende specs:

CPU: Intel Pentium B970
GPU: Nvidia Geforce GT 630M and integrated Intel HD Graphics
RAM: 4 GB DDR3-1600

"Using 350.12 video drivers
Lowest settings at 1280x720

FPS while recording at 1280x720 is 15-30
Without recording game runs more smoothly, 20-30 FPS"

Wat vergelijkend onderzoek tussen jouw radeon en zijn geforce leverde me ook dit op:

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R7-M260-vs-GeForce-GT-740M

De videokaarten in beide laptops zijn around the same, scheelt zich niet veel. Jouw cpu is volgens mij wel iets sneller dan de zijne, en je hebt dubbel zijn ram.
Hij draait het wel op de laagste settings en op een lagere resolutie dan jouw scherm native doet, dus als ik per se een keuze zou moeten maken zou ik zeggen: Ja, het draait op 1366 x 768 op de laagste settings.

Zou ik het spel kopen om het op deze manier te kunnen spelen? Nee. Ik heb het spel gekocht voor mijn ps3, en later voor mijn ps4, maar zoals gta v hier op deze laptop gespeeld wordt: het doet het geen eer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Phase op 17-05-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Phase schreef op zondag 17 mei 2015 @ 03:55:
[...]

Dat weet ik ;) Die tijd heb ik ook nog wel meegemaakt hoor.
En daar heb je het verkeerd :P

Anno 2015 is het totaal anders. Als je nu een spel koopt (in een doosje), is de CD/DVD eigenlijk waardeloos. Optische media zijn iets van vroeger. Je kunt de CD/DVD gebruiken om het spel te installeren, maar waarschijnlijk heb je geen optische drive meer in je PC en downloaden gaat waarschijnlijk toch sneller.

Hoe dan ook, je hebt de CD/DVD niet meer nodig. Als het spel installeert dan voer je de key in in het distributieprogramma van de publisher (Origin in het geval van EA, uPlay in het geval van Ubisoft, meestal Steam in het geval van andere games). Vanaf dat moment is de key gekoppeld aan jouw persoonlijke account. Je kunt de key niet meer aan een ander account koppelen.

Het is dus niet mogelijk om een spel uit te lenen of te verkopen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Uiteraard kan dit niet in een van de andere 80 GTA topics.
Pagina: 1