Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Mail migratie met hindernissen

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ok, help :)

Bezig met reinstall van pc van schoonvader. Staat op Vista, werd eens tijd dat dat ding naar win 7 ging :P Mail moet uiteraard over. Inmiddels een win7 install op SDD staan en ook de oude vista intact gelaten.

Vraag me niet waarom, maar zowel Outlook als Windows Mail worden gebruikt. In windows Mail zit het meeste, en daar zit ook het probleem. Van daaruit kun je exporteren, o.m. naar outlook, maar dat loopt vast op een DEP error. Ik heb geprobeerd DEP uit te zetten voor Windows Mail, maar dan krijg ik eem melding dat WM met DEP MOET werken. Vista weigert hem als uitzondering op te nemen.

Ik moet via een export werken, want nog POP mailboxen...

Hoe krijg ik alle data van Windows Mail oude install nu naar Outlook nieuwe install? Rechstreeks importeren in Oulook 2007 gaat vziw niet namelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 16-05-2015 23:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier een mooie hoedoek! Kon weer eens geen Microsoft kb openen op iPad (te veel naar doorgewezen, shame Apple!)

http://www.howto-outlook.com/howto/migratefromoewlm.htm

NRG

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

The Eagle schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:44:
Ok, help :)

Bezig met reinstall van pc van schoonvader. Staat op Vista, werd eens tijd dat dat ding naar win 7 ging :P Mail moet uiteraard over. Inmiddels een win7 install op SDD staan en ook de oude vista intact gelaten.

Vraag me niet waarom, maar zowel Outlook als Windows Mail worden gebruikt. In windows Mail zit het meeste, en daar zit ook het probleem. Van daaruit kun je exporteren, o.m. naar outlook, maar dat loopt vast op een DEP error. Ik moet via een export werken, want nog POP mailboxen...

Hoe krijg ik alle data van Windows Mail oude install nu naar Outlook nieuwe install? Rechstreeks importeren in Oulook 2007 gaat vziw niet namelijk...
Uhh, eerste post heb je niks aan.. DEP uitzetten http://blogs.technet.com/...ntion-in-office-2010.aspx

Per-program DEP configuration
For the purposes of program compatibility, you can selectively disable DEP for individual 32-bit programs when DEP is set to the OptOut policy level. To do this, use the Data Execution Prevention tab in System Properties to selectively disable DEP for a program.

NRG

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ja, DEP uitzetten had ik geprobeerd. En vervolgens krijg je een melding dat voor Windows Mail DEP verplicht is en dat je dat dus niet uit kunt zetten :(

Was ik even vergeten te vermelden, staat nu ook in de TS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ok, dan de hardwarematige DEP uitzetten. BCDEdit MSDN: BCDEdit /set (Windows Drivers)
Zie nx - AlwaysOff

NRG

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Persoonlijk zou ik de hele zaak naar Thunderbird migreren op de verschillende systemen en die samenvoegen. Daarna kan het desgewenst wel weer in een andere e-mail client worden geïmporteerd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Freee!! schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:35:
Persoonlijk zou ik de hele zaak naar Thunderbird migreren op de verschillende systemen en die samenvoegen. Daarna kan het desgewenst wel weer in een andere e-mail client worden geïmporteerd.
Gezien dat juist Windows Mail (export) de DEP error geeft.. Ga je die ook niet in Thunderbird krijgen zonder DEP uit te schakelen.
BCDEdit of boot.ini aanpassen is niet veel werk, wel precisiewerk!

NRG

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Hai, email migraties heb ik veel ervaring mee, en ik ben zojuist voor het eerst dit sub forum binnen gestruikeld, dus.....

Wat je moet doen is naar Thunderbird gaan, dus Thunderbird installeren. Daarna eerst een testmailtje versturen (belangrijk). Dan moet je handmatig de volgende add on installeren:
https://addons.mozilla.or.../addon/importexporttools/

Deze add on is wel een beetje nukkig soms, soms moet je 2 keer installeren en rebooten voordat hij werkt. De importeer opties zijn dan "greyed out". Maar uiteindelijk kun je dus importeren, en hoef je dus niet te exporteren. Je moet wel de mappen even op de juiste plek zetten.

Importeren doe ik altijd op gevoel met deze add on, dus ik weet niet waar en hoe je moet klikken.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

The Eagle schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:23:
Ja, DEP uitzetten had ik geprobeerd. En vervolgens krijg je een melding dat voor Windows Mail DEP verplicht is en dat je dat dus niet uit kunt zetten :(

Was ik even vergeten te vermelden, staat nu ook in de TS :)
Heb je uiteindelijk de mailbox nog kunnen exporteren?

NRG

Pagina: 1