Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel cellen kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik wil graag weten hoe ik mijn cellen kan kopiëren.

Mijn situatie is dat ik in blad/tab/sheet 1 een kolom (A) met waarden heb die via een formule is samengesteld uit waarden uit andere kolommen in dezelfde map. Nu wil ik deze waarden van kolom A overzetten in blad 2, dusdanig dat als er iets in blad 1 is veranderd, de waarden in blad 2 automatisch mee veranderd.

Weet iemand of dit mogelijk is en hoe ik dit zou kunnen doen?

• marnix.moed
Brrr.... snap niet wat er eerst mis ging/ik verkeerd deed, maar nu lukt het ineens wel. Sorry, denk dat ik de oplossing al heb.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:29
Als je een waarde over wilt nemen cel A1 van blad 1, kun je dat gewoon doen via "=blad1!A1".

Zoek bijvoorbeeld eens op "excel reference to cell in another sheet". Dan kun je vast meer vinden.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En mocht je geen zin hebben om de cellen uit te typen
"="-teken invoeren en de gewenste cell selecteren + enter

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• marnix.moed
Switchie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:52:
En mocht je geen zin hebben om de cellen uit te typen
"="-teken invoeren en de gewenste cell selecteren + enter
Dat probeerde ik de eerste keer ook, maar lukte me niet. Misschien had ik iets verkeerds geklikt ofzo, maar zo was het me uiteindelijk ook gelukt.

Alsnog bedankt.

• marnix.moed
Homerius schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:46:
Als je een waarde over wilt nemen cel A1 van blad 1, kun je dat gewoon doen via "=blad1!A1".

Zoek bijvoorbeeld eens op "excel reference to cell in another sheet". Dan kun je vast meer vinden.
Ik ben niet van de DOS generatie ( ;) ) en heb Switchie's manier gebruikt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook de latere en eerdere generaties zouden de eerste paar bladzijden van een handleiding / tutorial / oid. willen lezen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.