Toon posts:

Nieuwe PC start niet met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb me vandaag bezig gehouden met mijn nieuw gekochte PC te bouwen, maar ik stoot jammergenoeg op een vervelend probleem. De computer start niet op als de videokaart verbonden is.
Als de kaart in het PCIE slot zit start hij op, maar niet als de voedingskabels met de videokaart verbonden zijn. De PC start dus wel perfect op zonder videokaart.
Als ik op het start knopje druk van de computer zie ik de CPU fan een super klein beetje draaien en verder geeft de computer niets.

Ik heb al een CMOS reset en een BIOS update gedaan, maar dit heeft niet geholpen.
Hebben jullie een idee?

Dank je vriendelijk

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 67,51€ 67,51
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 183,-€ 183,-
1Antec VPF Series 450W€ 44,10€ 44,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,61

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-01 15:39
Als t kan, probeer de gpu te testen in een andere pc. Dan weet je of t aan de gpu of niet ligt. Als dit niet kan kijk dan even naar de pinnetjes waar de power op aansluiten, soms zitten die scheef o.i.d.

Anders misschien proberen te booten zonder gpu, drivers installeren, dan booten?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30

Nemesizz

Untouchable

Als de kaart in het PCIE slot zit start hij op, maar niet als de voedingskabels met de videokaart verbonden zijn
+
Als ik op het start knopje druk van de computer zie ik de CPU fan een super klein beetje draaien en verder geeft de computer niets.
= kortsluiting.

Videokaart nieuw? Komt er niet iets van metaal tegenaan? Ergens brandplekken op de videokaart (in de buurt waar de power connectors zitten of iets dergelijks)?

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-12-2025
Komt dit niet gewoon omdat de voeding het niet trekt?
Je hebt een 450w voeding terwijl de site van Club3d een 700w adviseerd.

Nou neem ik die 700w met een korrel zout maar het is wel een verschil van 250w ten opzichte van de voeding die je nu hebt.

Info van Club3d: bron

System Requirements

PCI Express® 1.1 based PC or higher with one dual width X16 lane graphics slot available on the motherboard is required. We recommend a PCI Express® 3.0 based PC for this graphic card.
Minimum of 700 Watt or greater power supply with two 75W 6 pin PCI Express supplementary power connector
Club 3D recommends CSP-700CB 700 Watt Switching Power Supply

Mijn speeltje

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
novalite schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:24:
Komt dit niet gewoon omdat de voeding het niet trekt?
Je hebt een 450w voeding terwijl de site van Club3d een 700w adviseerd.

Nou neem ik die 700w met een korrel zout maar het is wel een verschil van 250w ten opzichte van de voeding die je nu hebt.

Info van Club3d: bron

[...]
nee, 450W is prima. Zelfs als dat het probleem is dan merk je dat alleen onder load en moet de PC nog wel gewoon op kunnen starten.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Probeer het te testen in een andere pc, werkt hij daar niet, dan moet je hem terug sturen naar de fabrikant.
Werkt hij daar wel, dan is er waarschijnlijk iets mis met de voeding.

Maar zoals jij beschrijft wat er gebeurt, dan denk ik dat de videokaart dead on arrival is gekomen.

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor alle reacties. Jammer genoeg kan ik de videokaart niet testen in een andere PC. Ik zal hem terug opsturen naar de verkoper.

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:12
HDD gaat wel draaien? Beeldscherm zit in de goede aansluiting, niet nog die van het moederbord?
Als het goed is gaat het beeld meteen naar de output van de videokaart toe.

Of is het zoals je verteld en doet het systeem echt helemaal niets behalve dat de CPU fan een beetje gaat draaien? Dus geen lampjes of iets anders? Eventuele LEDjes in de kast of toetsenbord/muis die wel/niet branden?

[ Voor 9% gewijzigd door Yamotek op 17-05-2015 11:28 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Handleiding moederbord goed lezen, zodat je niks vergeten bent.

Kontroleer alle stekkers goed.
Verdeel je stroom kabels goed over alle hardware, dus niet alles op 1 kabel zetten.

Andere voeding lenen, en testen.

Verwijderd

start de pc wel op met de grafische kaart die in de CPU zit
Pagina: 1