Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Vanaf 20 Mei heeft de Aldi een 32GB sd kaartje tekoop. Alleen staat er geen merk op.

Ik ben van plan hem te gebruiken in mijn bestelde sj4000 action camera.
Zou deze kaart snel genoeg zijn? Het is wel een classe 10 en zou dus minimaal 10MB/s moeten kunnen schijven en lezen.
Is men verplicht om dan ook aan de minimale classe 10 specificaties te voldoen?

Heeft iemand ervaring met sd kaartjes van de aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 14:23
Ik heb zelf al meerdere kaartjes van de Aldi gehad. Nooit geen problemen met de snelheid gehad icm een digitale camera.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
schmm schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:17:
Ik heb zelf al meerdere kaartjes van de Aldi gehad. Nooit geen problemen met de snelheid gehad icm een digitale camera.
Kaartjes zien er volgens mij wel goed uit, het lijkt mij wel dat als er class 10 op staat dat je mag verwachten dat dit zo is. (anders kan de aldi hier natuurlijk wel problemen mee verwachten)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 11:43
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FM6N4ftJeDcfq6I4FiAjycFC/full.png

Ik neem aan dat je deze bedoelt. Opzicht niet heel bijzonder, voor €14 heb je ook een Class 10 32GB MicroSD kaart met adapter: Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter

Toch kan ik je aanraden €2,50 meer uit te geven en voor een Samsung Evo microSDHC 32GB + SD-adapter. Veel sneller en betrouwbaarder, voor maar een fractie meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Balance op 16-05-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45

ITsEZ

parttime all-rounder

Zijn er mensen die ervaring hebben met het schieten met een microsd (met adapter), dit omdat het natuurlijk toch een extra tussenstap = snelheidsverlies.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00

FlyEragon

Alien Monkeys

ITsEZ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:43:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het schieten met een microsd (met adapter), dit omdat het natuurlijk toch een extra tussenstap = snelheidsverlies.
Het adaptertje is slechts een passief onderdeel met alleen maar doorverbindingen, dus is niet trager.
Afbeeldingslocatie: http://www.camerahacker.com/Digital/Inside_microSD_Adapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Downloader_NL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:28:
[...]
Kaartjes zien er volgens mij wel goed uit, het lijkt mij wel dat als er class 10 op staat dat je mag verwachten dat dit zo is. (anders kan de aldi hier natuurlijk wel problemen mee verwachten)
Dit zijn de consumenten die ze willen. Er staat class 10 op, dus moet wel voldoende zijn.

Ik zou zelf iets kiezen waarvan ik op het internet reviews kan vinden, dan weet ik het zeker, al kost t me dan 10 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45

ITsEZ

parttime all-rounder

Voor dat geld kan je de gok ook wel nemen eigenlijk, ik ga woensdag ook maar even langs de aldi, altijd handig zo'n extra kaartje voor op vakantie.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn ervaring met brol-kaartjes is dat ze er op onhandige momenten mee nokken, nee dank je.
Als het je vakantiefoto's zijn; wat zijn ze waard? ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Class 10 wil trouwens niks anders zeggen dat ze gegarandeerd 10mb/s kunnen lezen, daarbij wordt niks gezegd over schrijven .. wat altijd een stuk trager is.

Afgezien van dat kun je beter even slim shoppen en een paar euro meer uit geven (zo duur zijn ze écht niet) zodat je er langer wat aan hebt. Goedkoop is duurkoop!

[ Voor 1% gewijzigd door Ventieldopje op 26-05-2015 12:17 . Reden: Je hebt gelijk UC, ik was in de war met de normale snelheidsspecificatie zoals je die op CF kaarten vind. ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Class 10 zegt wel degelijk iets over de schrijfsnelheid. Het is namelijk de minimale verwerkingssnelheid van het kaartje in een worst case scenario. Dit is in het leven geroepen voor video, omdat je dan geen framedrops wil hebben.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1