Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

13,3 inch budget laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:04
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk op internet surfen, af en toe een foto bewerken in een programma als Photoshop maar op een manier dat dat niet heel veeleisend is. Daarnaast wordt er soms via Youtube of Uitzendinggemist iets gekeken.

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij is voornamelijk voor thuis gebruik. Ondanks dat heeft 13,3 inch toch de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Overige info:
Ik zoek naar een core i3 of core i5 processor, minimaal 4GB RAM en minimaal 250GB opslag.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Op tweakers wordt verwacht dat je zelf ook wat research doet.. Wat heb je bijvoorbeeld zelf al gevonden?

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
De Flex is de enige met een fatsoenlijk scherm.
evt. kun je ook nog naar de pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-59439873 kijken.

[ Voor 63% gewijzigd door wappiewappie op 16-05-2015 17:53 ]

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Is deze misschien wel wat?: pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-59439873

Kost €590,-, heeft een full hd scherm (dat is wel lekker kijken op Youtube en andere videodiensten) , i3-tje, 500GB HDD (ik zou in de toekomst een SSD plaatsen) en heeft 4gb RAM.

[ Voor 8% gewijzigd door MarcRvB op 16-05-2015 17:52 ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• wappiewappie
We dachten hetzelfde. :)

Wat leesvoer erbij:
http://www.notebookcheck....book-Review.122901.0.html
http://www.notebookcheck....ible-Review.121363.0.html

En in de Yoga past nog een M.2 SSD van 80mm lang.
In de Flex past een M.2 SSD van 42mm lang:
http://www.mydigitaldisco...d-compatibility-list.html

[ Voor 112% gewijzigd door wappiewappie op 16-05-2015 18:00 ]

• lgeraeds
De Flex 14 lijkt me dan net interessanter als de Yoga, hij is wel iets groter, maar:
- Heeft een verlicht toetsenbord wat s'avonds toch wel een handige extra is
- Heeft een ethernet aansluiting wat ik stiekem toch nog weleens gebruik om even net sneller te downloaden
- Heeft de dubbele hoeveelheid RAM

Voordeel van de Yoga is dan wel weer dat hij volledig als tablet is te gebruiken, maar ik ben geen tablet fanaat. Ik heb een normale tablet maar grijp toch iedere keer naar m'n laptop.

De accu capaciteit van de Yoga is groter, maar zoals gezegd is het een apparaat voor thuis gebruik dus of ik nu een uur eerder van de bank moet komen om hem aan de oplader te hangen of niet maakt niet uit.

De Flex 14 is dus een interessante optie, ik kom nog iets anders tegen:
pricewatch: Acer Aspire V3-371-54BN
- i5 i.p.v. i3 processor
- wel 50% minder RAM, maar zoals gezegd is 4GB al voldoende
- WiFi 802.11a en 5ghz ondersteuning wat met mijn huidige router niet interessant is, maar aangezien ook die op termijn vervangen wordt wel interessant kan zijn
- Een wat snellere schijf, in de toekomst zal er vast ooit een SSD in komen maar voor nu is dit misschien wel interessant
- Mat scherm wat wel interessant is als ik de laptop eens in de tuin wil gebruiken

[ Voor 31% gewijzigd door lgeraeds op 16-05-2015 18:16 ]

• wappiewappie
Maar ook weer een tn scherm met ook nog eens een lage max. helderheid.

• lgeraeds
Toch blijft hij voor het doel interessant, laptop is voor m'n vriendin en die doet het nu met een Dell van 7 jaar oud die we willen vervangen omdat de accu op is. Echter is ze verder nog tevreden over die laptop, dus dat hier het scherm wat minder op is dan op die Flex gaat niet opvallen. Het zal hoe dan ook een upgrade zijn tegenover wat ze nu heeft.

• wappiewappie
Ik bedoel, dat die door de lage helderheid buiten ook niet te gebruiken is.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Major_ton

Shoot!

lgeraeds schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:01:
Toch blijft hij voor het doel interessant, laptop is voor m'n vriendin en die doet het nu met een Dell van 7 jaar oud die we willen vervangen omdat de accu op is. Echter is ze verder nog tevreden over die laptop, dus dat hier het scherm wat minder op is dan op die Flex gaat niet opvallen. Het zal hoe dan ook een upgrade zijn tegenover wat ze nu heeft.
Je kan natuurlijk ook gewoon voor een paar tientjes een nieuwe accu bestellen als de laptop verder nog bevalt en dan of wat anders leuks gaan doen van het overgehouden geld of nog even door sparen voor een laptop die straks weer gewoon lekker 7 jaar of langer meegaat!

Some infinities are bigger than others.

• lgeraeds
Ik weet even genoeg, bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1