Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 20:33
Hallo

Momenteel is onze website bij een partij gehost, maar loopt de site steeds vast (503).
Dit is extreem frustrerend en we willen graag een hosting vinden die de vele DB connecties van Drupal aankan.
Ik loop nu zo'n 10 jaar mee in het webwereldje, maar ik ben steeds sceptischer over hosting. Zelfs VPS oplossingen worden met zoveel tegelijk op één server gepropt dat ook dat geen garantie voor succes is.

Hoe zou ik nu een goede hosting kunnen uitzoeken?

Heeft het zin om het aantal queries in drupal per pagina te checken en dat te vermenigveldigen met pageview/user en aantal users? En dan het aantal queries per <iets> als eis neerleggen bij een provider?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn genoeg VPS providers die wel kwaliteit leveren. De prijs is meestal wel een goede indicatie van wat je wilt verwachten op gebied van beschikbaarheid, resources, backups en ondersteuning. Van je longlist kun je de onderste 70% van het prijsbereik sowieso al schrappen. Vervolgens stap je met je wensen/vragenlijst naar de overigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen probleem als er meerdere websites op een server staan, of meerdere VPS'en op een host, als iedereen een beetje fatsoenlijk met de beschikbare resources omgaat. Denk daar eens over na als je het kennelijk normaal vindt dat Drupal veel resources verbruikt.

Je kunt natuurlijk altijd een dedicated server afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-10 16:28

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Waarom zou je sceptisch zijn. Er zijn zat hostingpartijen die fatsoenlijke servers aanleveren alleen daar betaal je dan naar. Verder hoef jij niet met eisen te komen want waarschijnlijk ben jij daar een veel te kleine partij voor en betaal je er toch niet naar. Je kunt niet met enkele euro's aankomen en dan zulke eisen gaan stellen.
Daarbij is er zat te vinden op het internet qua recensies e.d., dat kun je met je 10 jaar ervaring ook vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 01:27

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Wat is je budget?

Als je nu nog een standaard hosting pakjetje hebt, dan moet een redelijke VPS voldoende zijn.
En er zijn trouwens ook gewoon VPS bedrijven die niet aan overcommitement doen voor een redelijke prijs.

Check bijvoorbeeld https://www.runabove.com/instances/intel-steadfast.xml. Hier worden de resources die jij afneemt ook daadwerkelijk van te voren gereseveerd. Dus geen last van noisy neighbours :)

En anders als je een hoger budget hebt kan je natuurlijk altijd kijken naar bijvoorbeeld managed hosting. Kan je het bedrijf dat dat voor je regelt er altijd op aanspreken, als het niet werkt, of niet snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 20:33
Ok, misschien een nuance:
eisen stellen is inderdaad niet echt aan de orde, meer bekijken hoeveel queries de site heeft (die redelijk standaard is) en dan checken wat een hosting aanbeveelt.

Momenteel zitten we met een site met <1000 bezoekers (die waarrschijnlijk wel allemaal op F5 aan het drukken zijn) die steeds eruit ligt... Het is een shared hosting.
Eigenlijk willen we dit weekend nog over naar iets met meer capaciteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 16-05-2015 15:53 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

Croga

The Unreasonable Man

Menesis schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:52:
Eigenlijk willen we dit weekend nog over naar iets met meer capaciteit.
Ik neem aan dat je begrijpt dat dit een kansloze exercitie is.... Proberen binnen anderhalve dag een goede hosting methode te vinden zonder dat je überhaupt al weet hoe je moet zoeken, vervolgens daar nog eens een goede provider bij vinden en dan ook nog eens je site migreren en je DNS over zetten.... Dat gaat hem echt niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga gewoon voor een goede provider en niet een budget knaller. Vergeet ook shared hosting.

Kijk bij:

- Leaseweb
- TransIP
- Rackspace
- OVH

om even wat grote namen te noemen.
Vergeet ook niet dat performance en kwaliteit meestal gewoon geld kosten.

Ga voor een VPS, Cloud instance of Bare Metal server met tenminste 4GB RAM, 2 Cores en 60GB. Dan weet je dat er op de achtergrond genoeg marge is. Als je op een of andere goedkope VPS uit komt met "SSD" opslag van 512GB en 16GB RAM en 12 Cores voor 5 euro per maand, dan weet je eigenlijk al dat het niet kan kloppen en op z'n best een nare variatie op shared hosting is.

Zorg er ook voor dat je systemen goed ingericht zijn. Er is totaal geen reden om je drupal site requests te laten doen voor statische inhoud. Zet er dus dingen als haproxy en varnish voor zodat je requests kan rerouten als het toch alleen maar statische meuk is. Draai drupal ook niet op mod_php en Apache, maar op php-fpm en nginx. Gebruik MySQL, maar stel het goed in, zet mysqltuner aan het werk en kijk er periodiek mee of je niet misschien betere instellingen kan gebruiken.

Stel dat je goede community support wil, ga dan voor een dpkg based distro en niet voor rpm, over het algemeen is een systeem als Debian, Ubuntu of een derivaat een stuk vriendelijker en minder 'snobby'.

En stel dat je dit te veel vind om zelf te doen: ga dan niet langer rotzooien, maar laat het door iemand anders opzetten. Vaak kan je een opdracht zo laten uitvoeren dat opzetten eenmalig is, en dat je onderhoud zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Croga schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:59:
[...]

Ik neem aan dat je begrijpt dat dit een kansloze exercitie is.... Proberen binnen anderhalve dag een goede hosting methode te vinden zonder dat je überhaupt al weet hoe je moet zoeken, vervolgens daar nog eens een goede provider bij vinden en dan ook nog eens je site migreren en je DNS over zetten.... Dat gaat hem echt niet worden.
Als je weet wat je doet, is die mogelijkheid er zeker, maar dan moet je wel al van te voren weten hoe en wat.

Misschien is het toch handig om dit gewoon te out-sourcen. Denk aan managed hosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:59:
Ga gewoon voor een goede provider en niet een budget knaller. Vergeet ook shared hosting.

Kijk bij:

- Leaseweb
- TransIP
- Rackspace
- OVH
OVH is een budget provider. Ik raad OVH dan ook sterk af (iig de VPS servers, daar moet je blij zijn als je een schrijfsnelheid van 10MB/s hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:16:
[...]

OVH is een budget provider. Ik raad OVH dan ook sterk af (iig de VPS servers, daar moet je blij zijn als je een schrijfsnelheid van 10MB/s hebt).
OVH is ook meer voor de bare-metal, niet voor low-budget fake VPS ;) staat niet voor niets onderaan :p Lager dan OVH-kwaliteit zou ik niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

[...]

Runabove is ook OVH, werkt anders prima op SSD's. Ben op dit moment beta tester van het extended storage platform, 10TB aan SSD's I LOVE IT :)

Uptime is op de steadfast vpsen ook 100%, beter dan mijn transip VPS die nu al meerdere keren een restart moest krijgen wegens problemen met de host, iets als hostmigratie kennen ze (nog) niet bij transip.

[ Voor 19% gewijzigd door TVH7 op 17-05-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

[...]

OVH is idd een budget provider maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn (dedicated ks-1 ) server al 2 jaar stabiel draait. Het is dan ook meer een storage / speel bak maar goed, het werkt wel. Voor serieus spul zit ik bij transip met een x4 vps, werkt ontzettend fijn en stabiel. Nooit geen gezeik, het werkt gewoon.
Pagina: 1