Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:24

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met Word 2013 als ik mijn bestand wil opslaan loopt word vast, start opnieuw op en opent de laatste autosafe.
Ik heb op dit moment het bestand nog open staan en wacht op de volgende autosafe (5 minuten), ik heb via een pdf printer iniedergeval een backup van de inhoud. (het is nogal een tijdrovend document dus behouden is erg belangrijk)

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of wat ik hieraan kan doen?

Het gaat om Word 2013 op Windows 7 64-bit, het bestand is ongeveer 50 pagina's, 40 plaatjes, en 100 vergelijkingsblokjes welke alleen als invoer worden gebruikt (de laatst opgeslagen versie is 750kB geen supergroot bestand dus).

Alvast bedankt voor de hulp,
ZP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
En als je Bestand - Opslaan als... doet, en dan een andere locatie gebruikt?

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Tokkes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:38:
En als je Bestand - Opslaan als... doet, en dan een andere locatie gebruikt?
Dat was ook mijn eerste idee, maar ook dan loopt Word vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Sla je het bestand op op een Netwerklocatie (gemapte schijf oid)?
De locatie waar het bestand staat, is die uberhaupt toegankelijk?

Start Word eens in safe mode (control indrukken voor het starten en inhouden bij het opstarten), open het bestand en sla het dan nog eens op?

En wanneer loopt Word vast? Bij het kiezen van een locatie of nog voor dit scherm tevoorschijn komt?

[ Voor 16% gewijzigd door Tokkes op 16-05-2015 15:44 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Tokkes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:43:
Sla je het bestand op op een Netwerklocatie (gemapte schijf oid)?
De locatie waar het bestand staat, is die uberhaupt toegankelijk?
Het orginele bestand staat in een mapje op het bureaublad, opslaan heb ik geprobeerd naar die map, bureaublad, direct op de C schijf en een USB.
En wanneer loopt Word vast? Bij het kiezen van een locatie of nog voor dit scherm tevoorschijn komt?
Na het selecteren van de locatie en op opslaan te klikken, krijg je rechtsonder een balkje met hoever die is, tussen de 50% en 75%, dus het loopt tijdens het opslaan vast.
Start Word eens in safe mode (control indrukken voor het starten en inhouden bij het opstarten), open het bestand en sla het dan nog eens op?
Ik kijk eerst of ik de laatste versie in de autosave door is gekomen, dan probeer ik dit.

Edit: De autosafe functie schijnt ook niet meer te werken.

Edit: Ook in de safe modes loopt word vast tijdens het opslaan.

[ Voor 6% gewijzigd door zekerpixels op 16-05-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Eventueel ook Word eens inladen dmv de /a command switch.

dus start - uitvoeren - WinWord.exe /a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Begin eens met een herinstallatie/reparatie van office, dat lost heel vaak problemen op.

Maar hoe gedragen de overige office programma's zich, kan je nog wel powerpoint en excel opslaan?

Heb je misschien (aparte) invoegtoepassingen gebruikt? Misschien dat er verwijzingen in staan naar een locatie die problemen geeft? Alhoewel je in dat geval ook problemen met printen naar pdf zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Tokkes schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:59:
Eventueel ook Word eens inladen dmv de /a command switch.
dus start - uitvoeren - WinWord.exe /a
Dit geeft hetzelfde effect.
MicGlou schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:00:
Begin eens met een herinstallatie/reparatie van office, dat lost heel vaak problemen op.
Maar hoe gedragen de overige office programma's zich, kan je nog wel powerpoint en excel opslaan?
Heb je misschien (aparte) invoegtoepassingen gebruikt? Misschien dat er verwijzingen in staan naar een locatie die problemen geeft? Alhoewel je in dat geval ook problemen met printen naar pdf zou moeten hebben.
De huidige installatie is ongeveer 1 maand oud zonder invoegtoepassingen, de overige programma's werken gewoon.
Als ik nu een nieuw document open in word kan ik deze wel gewoon opslaan, als ik nu de autosafe weer tevoorschijn kan halen is evt ctrl-c ctrl-v een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Heb je ook problemen met andere word-bestande opslaan? Anders de inhoud selecteren, kopiëren en plakken in een nieuw bestand en dan als notie bestand opslaan.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Lolhozer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:08:
Heb je ook problemen met andere word-bestande opslaan? Anders de inhoud selecteren, kopiëren en plakken in een nieuw bestand en dan als notie bestand opslaan.
Dat was ik nu van plan te gaan doen, ik krijg alleen de autosafe niet terug.

[ Voor 32% gewijzigd door zekerpixels op 16-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
zekerpixels schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:07:
[...]

Dit geeft hetzelfde effect.

[...]

De huidige installatie is ongeveer 1 maand oud zonder invoegtoepassingen, de overige programma's werken gewoon.
Als ik nu een nieuw document open in word kan ik deze wel gewoon opslaan, als ik nu de autosafe weer tevoorschijn kan halen is evt ctrl-c ctrl-v een optie.
Als de rest gewoon wel werkt en dit specifieke bestand niet, dan zit het in het bestand... heb je al eens geprobeerd de tekst over te hevelen naar een nieuw document? Eventueel zonder opmaak e.d. om eventuele fouten niet mee te nemen? Als je een beetje systeematisch hebt gewerkt dan kan word er zo weer een mooie opmaak van maken met een paar klikken. Ik vermoed heel sterk dat je er (onbewust) een verwijzing of koppeling hebt gebruikt die word niet zo lief vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Even zoeken waar deze worden opgeslagen

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:11:
Als de rest gewoon wel werkt en dit specifieke bestand niet, dan zit het in het bestand... heb je al eens geprobeerd de tekst over te hevelen naar een nieuw document? Eventueel zonder opmaak e.d. om eventuele fouten niet mee te nemen? Als je een beetje systeematisch hebt gewerkt dan kan word er zo weer een mooie opmaak van maken met een paar klikken. Ik vermoed heel sterk dat je er (onbewust) een verwijzing of koppeling hebt gebruikt die word niet zo lief vind.
Ik gebruik altijd hetzelfde document als basis zodat alle stylen al goed staan, het probleem die dat de wijzigingen die het laatst zijn gedaan verspreid door het hele document staan. De verwijzingen die zijn bijgevoegd (bij plaatjes) heb ik niet op een andere manier dan anders gedaan, ook hoe dit een dergelijk effect kan veroorzaken is bizar.

Ik heb wel een bestand gevonden met de naam "AutoRecovery save of MYDOCUMENT.asd" is de map die de autosafe functie gebruikt.

Bij unsafed files vind ik 2 bestanden waarvan 1 leeg en de ander 2 plaatjes bevat.
Deze methode http://blog.laptopmag.com/how-to-recover-documents-in-word-2013

Verder twee .tmp bestanden in de map van het originele bestand welke 0kB en 3 op het bureaublad ook 0kB.
Deze methode http://office-recovery.com/word.asp, maar de bestanden zijn echt leeg.

[ Voor 90% gewijzigd door zekerpixels op 16-05-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Inmiddels al weer een uur verloren, ik ga vanuit de pdf de inhoud herstellen.

Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag, bedankt voor alle snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het volgens mij ook gehad. Dat lag aan de klik en klaar installatie van MS. Je kan beter proberen de volledige versie ergens te downloaden of opnieuw installatie, maar zorg wel dat alle links/register dingen eruit zijn.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
itsalex schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:34:
Ik heb het volgens mij ook gehad. Dat lag aan de klik en klaar installatie van MS. Je kan beter proberen de volledige versie ergens te downloaden of opnieuw installatie, maar zorg wel dat alle links/register dingen eruit zijn.
Het probleem wat de TS heeft zit duidelijk in het document aangezien de problemen alleen in dat specifieke document optreden... het enige probleem is dat wanneer er heel veel inhoud in het document zit, het heel lastig wordt om het probleem op te sporen als Word zelf al niet aangeeft waar het mis gaat.

Als het werkelijk in het document zit, dan zou de inhoud vanuit de pdf kopieeren het probleem moeten oplossen... aannemende dat de pdf alleen platte tekst en afbeeldingen bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Is er btw een command op in een keer alle cijfers van de verwijzingen onder plaatjes goed te zetten ipv die handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

MicGlou schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:00:
Heb je dit nou dus al eens geprobeerd? Kun je ook niet je document (tekst en plaatjes) naar een ander document kopiëren?

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Ik zou het document eens openen in alternatieven als googledocs, openoffice of zelfs wordpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:50:
Heb je dit nou dus al eens geprobeerd? Kun je ook niet je document (tekst en plaatjes) naar een ander document kunnen kopiëren?
Met een reparatie is die bezig, op een andere pc ben ik direct het bestand handmatig aan het herstellen.
Direct kopieren kan niet doordat er met vergelijkingsblokken word gewerkt, ook de verwijzingen naar alle plaatjes zijn dan weg.
zetje01 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:51:
Ik zou het document eens openen in alternatieven als googledocs, openoffice of zelfs wordpad.
Ik kan de laatste autosafe niet openen die blijken allemaal lege bestanden te zijn.

Edit: de reparatie zou iets hebben hersteld, ik hoop dat dat het is.

[ Voor 4% gewijzigd door zekerpixels op 16-05-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

zekerpixels schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:54:

Edit: de reparatie zou iets hebben hersteld, ik hoop dat dat het is.
Sorry, maar deze potentiele oplossing was al posts geleden aangedragen. Volgende keer wel alles doen he wat mensen je aanbevelen om te doen.... :) Op hoop van zegen dat dit je probleem verhelpt.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
mrtnptrs schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:36:
Sorry, maar deze potentiele oplossing was al posts geleden aangedragen. Volgende keer wel alles doen he wat mensen je aanbevelen om te doen.... :) Op hoop van zegen dat dit je probleem verhelpt.
Ik had dat niet direct gedaan omdat anders mogelijk de tijdelijke niet opgeslagen bestanden die nodig waren op een bestand te herstellen worden verwijderd.

Ik heb inmiddels het hele document handmatig hersteld, bedankt voor de hulp hopelijk gebeurt dit nooit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 15:40
zekerpixels schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:43:
Is er btw een command op in een keer alle cijfers van de verwijzingen onder plaatjes goed te zetten ipv die handmatig te doen?
Alles selecteren en dan 'F9' zou normaal moeten werken om alles goed te zetten: inhoudsopgave, bijschriften en verwijzingen.
Pagina: 1