kosten draadloos netwerk hellup

Pagina: 1
Acties:

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
Waarom is het zo moeilijk om de prijs van dat draadloze spul te achterhalen. :(
Loop al een poos met de gedachten een link op te zetten met een maat van me die 3KM verder woont (vrijzicht).
Wat die je dan .. je gaat op zoek naar de mogelijkheden.
Dan vind je een heleboel fabrikanten die afvallen omdat er geen ext antenne kan en dus de afstand nooit te overbruggen is :( .
De rest valt toch wel een de prof. cat. met een bijhorend prijskaartje tot. Fl 5000,- + .

Tot ik door deze nieuws post [topic=101896] weer intresse kreeg.

In dat blad (PC Magazine) staan ook de kosten.
JIPPIE .. breezecom staat er in voor Fl 109,- pcikaart en Fl 382,- toegangspunt.
maar niet waar. !! :(
zoeken op reseller van dat spul levert weinig op dan weer een of ander buro waar je een offerte moet aanvragen. :'(

Dus wie helpt met om de real life kosten van onderstaande fabrikanten te achterhalen met leverancier.
Ik zal zodra m'n scanner weer werkt een link van de pag. neer zetten waar ook de prijsen opstaan zoals vermeld in het blad.

www.buffalotech.com
www.dlink.com
www.linksys.com
www.lucent.com
www.apple.com
www.elsa.com
www.samsung.nl
www.smceuropa.com
www.siemesn.nl
www.xircom.com
www.proxim.com
www.3com.com
www.breezecom.com
www.nokia.nl

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
www.hmcomputers.nl
dan naar shop en onder netwerk staan een aantal dingen, van o.a. breezecom, cisco, proxim, witcom enz. :)

btw Het is niet goedkoop ;)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Is dat homefree networking van diamond niet wat?

kijk ff op www.diamondmm.com

Steam

• Marcj
Op zondag 17 juni 2001 15:17 schreef JeanLucPicard het volgende:
Is dat homefree networking van diamond niet wat?

kijk ff op www.diamondmm.com
daar kun je geen 3km mee overbruggen, daarvoor heb je antennes nodig :)

• l.d._
zoals belooft
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~lange_dweil/plaatjesmap/wirless2.jpg
of voor de grote variant 780k

• Marcj
Op zondag 17 juni 2001 15:28 schreef l.d._ het volgende:
zoals belooft
[afbeelding]
of voor de grote variant 780k
Het kan aan mij liggen, maar die grote versie vind ik niet echt veel leesbaarder ;)

• l.d._
Op zondag 17 juni 2001 14:37 schreef Marcj het volgende:
www.hmcomputers.nl
dan naar shop en onder netwerk staan een aantal dingen, van o.a. breezecom, cisco, proxim, witcom enz. :)

btw Het is niet goedkoop ;)
slik ..

kijk dat bedoel ik nu .. je komt nergens prijsen tegen en alsje ze wel tegenkomt in nl dan zijn ze te erug om er ook maar iets zinnigs over te zeggen.

de prijsen die in de adv. staan (zie boven) vind ik redelijk maar er staan geen resellers bij .. :'(

Verwijderd

Draadloos is toch langzamer en ook nog ns verrekkes duur. Enige goedkope draadloze geval is zo'n home network. Kun je bijv. je laptop mee naar buiten nemen enzo. Maar da bereik was maar <100m. Dus heb je niks aan.

En aan wat voor bedragen moeten we denken voor een netwerk tussen 2 computers? Begin wel nieuwsgierig te worden.

• pica
  • Laatst online: 19-08 00:04
Op zondag 17 juni 2001 15:25 schreef Marcj het volgende:

[..]

daar kun je geen 3km mee overbruggen, daarvoor heb je antennes nodig :)
Sorry, eroverheen gelezen :) .

Steam

• l.d._
Op zondag 17 juni 2001 15:33 schreef Destruction_Dimbo het volgende:
Draadloos is toch langzamer en ook nog ns verrekkes duur. Enige goedkope draadloze geval is zo'n home network. Kun je bijv. je laptop mee naar buiten nemen enzo. Maar da bereik was maar <100m. Dus heb je niks aan.

En aan wat voor bedragen moeten we denken voor een netwerk tussen 2 computers? Begin wel nieuwsgierig te worden.
als ik de prijs die vermeld wordt in de test aanhoud moet het te doen zijn voor fl 1000,-

Verwijderd

kijk even bij DIXONS
draadloos netwerk kost daar F499,= compleet.

• l.d._
Op zondag 17 juni 2001 19:11 schreef Tanglung het volgende:
kijk even bij DIXONS
draadloos netwerk kost daar F499,= compleet.
de laatste keer dat ik bij dixons kwam heb ik de verkoper uitlopen lachen ..
maar effin ik denk dus dat die geen netwerkspul verkopen dat verder komt dan je voordeur.

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
Draadloos ethernet over afstanden van meer dan een paar 100 meter MAX is nog steeds onbetaalbaar jongens.
Je hebt ten eerste al een stel fatsoenlijke antenne's nodig aangezien je je signaal niet zomaar mag boosten (wettelijk vastgelegd).
Dan heb je ook nog eens line-of-sight nodig voor de meeste toestelletjes als een een ietwat goeie verbinding wil (niet 100% rechttoe line-of-sight maar close enough).
Vaak heb je ook nog eens een mast nodig om de antenne's te installeren en laat zo'n ding alleen al vaak een vergunning nodig hebben en altijd irritant duur zijn.

• l.d._
Op zondag 17 juni 2001 23:28 schreef poohbeer het volgende:
Draadloos ethernet over afstanden van meer dan een paar 100 meter MAX is nog steeds onbetaalbaar jongens.
Je hebt ten eerste al een stel fatsoenlijke antenne's nodig aangezien je je signaal niet zomaar mag boosten (wettelijk vastgelegd).
Dan heb je ook nog eens line-of-sight nodig voor de meeste toestelletjes als een een ietwat goeie verbinding wil (niet 100% rechttoe line-of-sight maar close enough).
Vaak heb je ook nog eens een mast nodig om de antenne's te installeren en laat zo'n ding alleen al vaak een vergunning nodig hebben en altijd irritant duur zijn.
een stukje van etherconnect.com
De meeste Wireless Ethernet producten gebruiken de "spread-spectrum" radio technologie in de 2.4 Ghz ISM band en mogen in Nederland binnen het pand zonder vergunning worden toegepast. Plaatsing van antennes buiten het pand voor bijvoorbeeld Wireless Ethernet Links (als vervanging voor huurlijnen) en voor Breedband Wireless Internet toepassing is uitsluitend toegestaan onder de aanvullende voorwaarden van de Rijksdienst voor de Radiocommunicatie, namelijk:
Er is slechts een deel van de radioband beschikbaar; het zendvermogen door de antenne uitgestraald mag maximaal 0,1 Watt zijn en de verbinding dient aangemeld te worden bij de Rijksdienst voor de Radiocommunicatie en voor deze machtiging dient circa Fl 90,- per jaar te worden betaald.
een mast heb ik al ........ * l.d._ zendamateur
vergunning heb ik ook al. * l.d._ zendamateur
line of sight heb ik ook... * l.d._ happy

ach voor het complete rdr verhaal

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
kan je geen utp kabeltje neerleggen met een paar hubs ertussen??

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
kun je met een zendvermogen van 0.1 watt 3 km overbruggen dan?

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

Een aantal kennissen (3) van me liepen ook met het idee van een draadloos netwerk
Ik heb er zelf niet over doorgevraagd maar het moest volgens hun ongeveer fl:2000,- per persoon kosten
En dit zal dan waarschijnlijk inkoopsprijs zijn aangezien 1 van hun bij een computerwinkel werkt

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Pagina: 1