Je kunt op je Synology in je Control Panel --> Shared Folder --> naar je map downloads (als je deze nog niet hebt kun je deze natuurlijk aanmaken, maar dan is het waarschijnlijk logischer om gewoon een andere map gebruiken.)Speedster schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:17:
Hoe heb jij voorelkaar gekregen om volume1/download zichtbaar te krijgen in windows verkenner?
Heb zelf al iets gevonden met "In" commando in putty maar op de een of andere manier heb ik geen Busybox in mijn NAS????
Klik bovenaan op Edit en geef daar bij het tabje permissies aan voor welke gebruikers deze map te benaderen is. De pc/gebruiker moet natuurlijk natuurlijk wel de rechten hebben om deze map te benaderen.
(je kunt op het eerste tabblad General ook aanvinken of hij zichtbaar is in de netwerkmappen.
Hoe je hem nu in verkenner zichtbaar krijgt?
Als je in verkenner gewoon \\NASNAAM of \\192.168.x.xxx intypt zou de downloads map tevoorschijn moeten komen. (of als je deze gehide hebt \\NASNAAM\downloads of \\192.168.x.xxx\downloads)
(NASNAAM = de naam van je NAS die je onder Network bij Server Name opgegeven hebt, en 192.168.x.xxx is natuurlijk het IP adres van je NAS. Beide zou gewoon moeten werken.)
Ik ging er in handleiding eigenlijk van uit dat de meeste mensen een NAS hadden om deze via het netwerk te kunnen benaderen en dit dus wel werkend hadden.
Als dat zo is dan zou ik die lijsten gewoon niet gebruiken.Gegarandeerd geen ads?
GIGA Blacklist in Hosts formaat www.bdman.nl/hostsadblock
GIGA Blacklist in NAS formaat www.bdman.nl/blacklisthosts
Ing, Ebay, Buienradar en waarschijnlijk nog meer veel meer sites zijn onbereikbaar met bovenstaande blacklisten. Het gekke is dat onbereikbare sites in de whitelist zetten (tot nu toe, wellicht nog even geduld) niet helpt...
Bedenk wel dat het whitelisten van een website NIET betekend dat die website dan ineens weer alle ads toont. Het whitelisten van een domein betekend dat als dit domein in een van de online blacklists staat, deze blokkering opgeheven wordt. Maar als de advertenties op deze site van een geblokkeer domein komen, dan worden deze ads dus niet geladen.
PS: Als je zeker wilt zijn dat die GIGA hosts file niet alsnog roet in het eten gooit kan het geen kwaad om eerst even je netwerkkaart in- uit te schakelen, ipconfig /flushdns te runnen, en in je browser even met ctrl-F5 de pagina te herladen om de cache te wissen.
[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 05-11-2016 13:48 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup