Ad-block:Advertenties blokkeren en trackers filteren.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:40
Speedster schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:17:
Hoe heb jij voorelkaar gekregen om volume1/download zichtbaar te krijgen in windows verkenner?
Heb zelf al iets gevonden met "In" commando in putty maar op de een of andere manier heb ik geen Busybox in mijn NAS????
Je kunt op je Synology in je Control Panel --> Shared Folder --> naar je map downloads (als je deze nog niet hebt kun je deze natuurlijk aanmaken, maar dan is het waarschijnlijk logischer om gewoon een andere map gebruiken.)
Klik bovenaan op Edit en geef daar bij het tabje permissies aan voor welke gebruikers deze map te benaderen is. De pc/gebruiker moet natuurlijk natuurlijk wel de rechten hebben om deze map te benaderen.
(je kunt op het eerste tabblad General ook aanvinken of hij zichtbaar is in de netwerkmappen.

Hoe je hem nu in verkenner zichtbaar krijgt?
Als je in verkenner gewoon \\NASNAAM of \\192.168.x.xxx intypt zou de downloads map tevoorschijn moeten komen. (of als je deze gehide hebt \\NASNAAM\downloads of \\192.168.x.xxx\downloads)
(NASNAAM = de naam van je NAS die je onder Network bij Server Name opgegeven hebt, en 192.168.x.xxx is natuurlijk het IP adres van je NAS. Beide zou gewoon moeten werken.)
Ik ging er in handleiding eigenlijk van uit dat de meeste mensen een NAS hadden om deze via het netwerk te kunnen benaderen en dit dus wel werkend hadden. :P Hier is echt geen Putty voor nodig.
Gegarandeerd geen ads?

GIGA Blacklist in Hosts formaat www.bdman.nl/hostsadblock
GIGA Blacklist in NAS formaat www.bdman.nl/blacklisthosts

Ing, Ebay, Buienradar en waarschijnlijk nog meer veel meer sites zijn onbereikbaar met bovenstaande blacklisten. Het gekke is dat onbereikbare sites in de whitelist zetten (tot nu toe, wellicht nog even geduld) niet helpt...
Als dat zo is dan zou ik die lijsten gewoon niet gebruiken. :+ Met de default blacklists in Sy-Hole werken die sites iig prima. (heb niet ingelogd though)

Bedenk wel dat het whitelisten van een website NIET betekend dat die website dan ineens weer alle ads toont. Het whitelisten van een domein betekend dat als dit domein in een van de online blacklists staat, deze blokkering opgeheven wordt. Maar als de advertenties op deze site van een geblokkeer domein komen, dan worden deze ads dus niet geladen.

PS: Als je zeker wilt zijn dat die GIGA hosts file niet alsnog roet in het eten gooit kan het geen kwaad om eerst even je netwerkkaart in- uit te schakelen, ipconfig /flushdns te runnen, en in je browser even met ctrl-F5 de pagina te herladen om de cache te wissen.

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 05-11-2016 13:48 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:48
Ben weer wat verder!

De whitelist en blacklist is dus niet dynamisch...
Je moet ad-block.sh draaien om de whitelist en blacklist door te voeren op het ad-block.db bestand.
Volgens mij kan je ook direct het ad-block.db bestand aanpassen, toch?

Alle lijsten op 1 zetten in het ad-block.sh bestand geeft ZEER weinig reclame maar ook ZEER weinig websites. :)

Even heel iets anders:

Meer mensen last van dat de ventilator van de Synology DS216+II niet meer aan gaat na een herstart?
Bij opstarten geen probleem maar bij herstarten doet ze het niet?
Of zou het liggen aan de Noctua ventilator die ik er heb ingezet?
Om de waarom vraag voor te zijn:

Sorry, ben E-norm Noctua ventilator fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik zou die ventilatorvraag in een Synology topic stellen.

Ontopic: het viel me zojuist op dat uitzending gemist het niet meet doet bij mij (Pi Hole). Volgens mij deed die het van de week nog wel. Hebben anderen dit probleem ook?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Speedster schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:18:
Ben weer wat verder!

De whitelist en blacklist is dus niet dynamisch...
Je moet ad-block.sh draaien om de whitelist en blacklist door te voeren op het ad-block.db bestand.
Volgens mij kan je ook direct het ad-block.db bestand aanpassen, toch?
Correct
Correct
Klopt. Maar praktisch is anders.
Alle lijsten op 1 zetten in het ad-block.sh bestand geeft ZEER weinig reclame maar ook ZEER weinig websites. :)
Als je ALLE websites toevoegd (op 1 zet) dan wordt er inderdaad extreem/te veel geblokkeerd.
Dit gebeurd (bij mij) als je de grote HostFileList toevoegt, (net zoals dit bij Pi-Hole ook optioneel mogelijk is) welke erom bekend staat veel sites ongewenst te blokkeren. "# hosts-file.net list. Updated frequently, but has been known to block legitimate sites." Daarom heb ik deze standaard ook uitgezet (op 0). ;)
Meer mensen last van dat de ventilator van de Synology DS216+II niet meer aan gaat na een herstart?
Bij opstarten geen probleem maar bij herstarten doet ze het niet?
Of zou het liggen aan de Noctua ventilator die ik er heb ingezet?
Ik zou even de oude fan terugzetten en kijken of het dan wel werkt. :)
Als dit werkt ligt het aan je fan.
Maar idd hier verder --> Synology V&A topic
Videopac schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:34:
Ontopic: het viel me zojuist op dat uitzending gemist het niet meet doet bij mij (Pi Hole). Volgens mij deed die het van de week nog wel. Hebben anderen dit probleem ook?
Ik kwam er afgelopen week ook achter dat hij niet werkte (kijk er bijna nooit op, maar vorige week wou ik toevallig even wat terugkijken)
Omdat hij het bij iemand anders wel deed dacht ik ook dat het door de DNS block kwam, máár toen ik het met Edge probeerde i.p.v. Chrome werkte het perfect! :)

Nu net weer getest: Chrome faalt (zonder adblocker add-in) en Edge werkt.
Ook op m'n telefoon werkt het prima.

[ Voor 12% gewijzigd door SmiGueL op 20-11-2016 01:21 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Hmm, ik gebruik Pi-Hole en zag zowaar zojuist weer reclame bij Youtube. Volgens mij had ik dat niet.
SmiGueL schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:55:
[...]

Ik kwam er afgelopen week ook achter dat hij niet werkte (kijk er bijna nooit op, maar vorige week wou ik toevallig even wat terugkijken)
Omdat hij het bij iemand anders wel deed dacht ik ook dat het door de DNS block kwam, máár toen ik het met Edge probeerde i.p.v. Chrome werkte het perfect! :)

Nu net weer getest: Chrome faalt (zonder adblocker add-in) en Edge werkt.
Ook op m'n telefoon werkt het prima.
Bij mij werkt het niet met Firefox onder Linux Mint en ook niet met Edge en Vivaldi onder Windows 10.
Als ik iets probeer te starten krijg ik een wit scherm (in die groen-witte sites) of ik kan helemaal niets starten (in die zwart-oranje sites).

Edit: ik had ook een probleem bij het betalen bij de Bodyshop.

[ Voor 83% gewijzigd door Videopac op 26-11-2016 23:38 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Is er al iemand die Pi-Hole geïnstalleerd heeft op een router met een Lede firmware? Volgens mij kun je het met ssh er gewoon opzetten, alleen heb je dan geen webinterface, maar dan kan ik wel zonder. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik de webinterface van Lede "kwijtraak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Videopac schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:13:
Is er al iemand die Pi-Hole geïnstalleerd heeft op een router met een Lede firmware? Volgens mij kun je het met ssh er gewoon opzetten, alleen heb je dan geen webinterface, maar dan kan ik wel zonder. Maar ik wil niet het risico lopen dat ik de webinterface van Lede "kwijtraak".
Heeft "Lede" een webinterface die draait onder lighttpd ? Dan zou ik pihole niet installeren want die past de webserver config aan. Verders gebruikt pihole dnsmasq, weet niet zeker of dit versie onafhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EIQ2013
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04 13:58
Bedankt voor alle informatie.

(inmiddels gelukt om update te scedulen op de nas).

[ Voor 85% gewijzigd door EIQ2013 op 24-02-2017 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
LEDE heeft een eigen OKPG add-on die je zo kan installeren onder system -> software
adblock package

wil je ook nog een configuratie tabblad om bepaalde lijsten/instellingen aan of uit te zetten even de package:
luci-adblock erbij installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
ik heb de instructies nu 2x uitgevoerd voor de sy-hole installatie. Maar zodra ik de dns server in mijn router plaats, en ipconfig renew en flushdns doe dan is het over met resolven van adressen. Ondanks dat de resolutieservice is ingeschakeld.

Iemand een idee?

Never mind. Reboot van laptop hielp.

Ik loop nu wel tegen een ander leuk probleem aan. In mijn gastennetwerk configuratie heb ik ingesteld dat clients lokale netwerkclients niet mogen benaderen. Maar ja, de DNS server die ik in de router heb ingesteld is natuurlijk een lokaal apparaat. M.a.w. het gastennetwerk heeft gene internet meer. Ik heb nu die optie uitgeschakeld, maar ik wil het wel beter beveiligen. Iemand enig idee hoe dat te doen?

[ Voor 47% gewijzigd door lexi op 20-03-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Nu online
De video's van Formula1.com worden geblokkeerd. Hoe vindt ik uit wat er in de whitelist moet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:30

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

lexi schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:41:
De video's van Formula1.com worden geblokkeerd. Hoe vindt ik uit wat er in de whitelist moet komen?
Als je inlogt op je pi-hole [ip]/admin en naar query log gaat en tijdens het openen van deze site de Pi-holed domeinen nakijkt en het juiste domein hebt gevonden. Daarna zal je deze moeten toevoegen aan de whitelist.

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 24-03-2017 18:27 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Nu online
Ik heb de Syno oplossing. Maar ik ben erachter, de videos worden binnen een stukje googletagmanager script geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Rotaderp2 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:41:
LEDE heeft een eigen OKPG add-on die je zo kan installeren onder system -> software
adblock package

wil je ook nog een configuratie tabblad om bepaalde lijsten/instellingen aan of uit te zetten even de package:
luci-adblock erbij installeren.
Ik moest wel eerst de available package list vernieuwen. Weet niet meer hoe ik dat gedaan heb: ik zie die optie niet meer staan in Luci. Maar: het werkt!

Edit: en weet niet. Door de Ziggo problemen dacht ik dat dit package mogelijk die problemen veroorzaakte, niet dus. Maar nu ik ablock opnieuw installeer krijg ik hem niet meer te zien als menu-optie in Lede.

Geen idee hoe ik dit op kan lossen: ik heb al voor het installeren de files handmatig weggegooid en de cache van Luci geleegd.

[ Voor 24% gewijzigd door Videopac op 14-04-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik krijg te horen dat lindanieuws.nl en de foto's op forum.viva.nl het niet doen.
Hoe pak ik het nu aan om dit weer werkend te krijgen?
Ik heb in dit topic gezocht en op het forum van pi-hole, maar kan er niets over vinden.
Ook heb ik in de log gekeken maar daar word ik weinig wijs uit.
Ik gebruik Pi-Hole.

Edit: een bepaald viva-topic als voorbeeld genomen:
http://forum.viva.nl/foru...3/list_messages/373815/42

Code:
code:
1
2
3
4
5
6
Dit is geen tuin<br />
<div class="consent_required ads" data-encoded_content="PGltZyBzcmM9Imh0dHA6Ly9iZXplbWVyZGlqay5ubC93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAxNC8wOS90dWluYmVzdHJhdGluZy1pbWcuanBnIiBjbGFzcz0icm1sIiB0aXRsZT0iaHR0cDovL2JlemVtZXJkaWprLm5sL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDE0LzA5L3R1aW5iZXN0cmF0aW5nLWltZy5qcGciIGFsdD0iaHR0cDovL2JlemVtZXJkaWprLm5sL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDE0LzA5L3R1aW5iZXN0cmF0aW5nLWltZy5qcGciIC8+"></div><br />
<br />
Dit wel<br />
<div class="consent_required ads" data-encoded_content="PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vaGFydG1hbi5ubC9tZWRpYS9CbG9ncy90dWluLW9wZGVsZW4uanBnIiBjbGFzcz0icm1sIiB0aXRsZT0iaHR0cHM6Ly9oYXJ0bWFuLm5sL21lZGlhL0Jsb2dzL3R1aW4tb3BkZWxlbi5qcGciIGFsdD0iaHR0cHM6Ly9oYXJ0bWFuLm5sL21lZGlhL0Jsb2dzL3R1aW4tb3BkZWxlbi5qcGciIC8+"></div><br />
<br />

De plaatjes in dit voorbeeld zijn:
http://bezemerdijk.nl/wp-...09/tuinbestrating-img.jpg
en
https://hartman.nl/media/Blogs/tuin-opdelen.jpg

Maar op de een of andere manier verneuken ze de boel in de code. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?

[ Voor 69% gewijzigd door Videopac op 21-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:48
Is er al iemand bezeg met downloads: Pi-hole 3.0
geschikt te maken voor Synology nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 07:50
Ik heb afgelopen weekend dit geïnstalleerd op mijn asus dd-wrt router.
https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Ad_blocking

Op 5 min ingesteld. Gewoon copy past van de code. Voordeel is dat de lijst automatisch geupdate wordt. Heb tot nu toe nog geen rare effecten op sites tegengekomen. Het werkt ook voor sites die een melding geven als je een adblock gebruikt in je browser. Wel opletten of je router genoeg hardware recourses heeft. Zelf heb ik een asus 66u ac router. En het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

michielske schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:15:
Ik heb afgelopen weekend dit geïnstalleerd op mijn asus dd-wrt router.
https://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Ad_blocking

Op 5 min ingesteld. Gewoon copy past van de code. Voordeel is dat de lijst automatisch geupdate wordt. Heb tot nu toe nog geen rare effecten op sites tegengekomen. Het werkt ook voor sites die een melding geven als je een adblock gebruikt in je browser. Wel opletten of je router genoeg hardware recourses heeft. Zelf heb ik een asus 66u ac router. En het werkt perfect.
In Lede heb je ook Adblock. Werkt vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Speedster schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13:
Zoek in dit topic eens op Synology.
Verder meen ik dat Pi-Hole inmiddels draait in een Docker.

--
Ik krijg weer vrij veel reclame op telegraaf.nl en autoweek.nl.
Meer mensen last van? Het lijkt bij Autoweek om Google-meuk te gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Videopac op 02-07-2017 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:03
[quote]SmiGueL schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:39:
[...]

Er is ook geen package van, dus ik ben zelf maar even aan het prutsen geweest. ;)

Ik heb de ad-blocker geïnstalleerd op mijn synology DS716 vogels de procedure van SmiGueL
Het werkt goed op tweakers en op hardwareinfo krijg ik de melding dat ik adblocker gebruik zonder adblocker gebruiken in een browser. Nu was er een voorbeeld whitelist en waarin twaekers niet geblokkeerd moet worden echter is dit niet het geval. Evenals andere websites. Ik zit al hele tijd te proberen maar lukt me niet dat de whitelist gepakt wordt.

NAS folder eigenschappen locatie
/volume1/NAS/ad-blocker

ad-blocker.sh

# Define variables
CustomLists="/volume1/NAS/ad-blocker" #Directory path of blacklist & whitelist

de sharemap /NAS/ad-blocker heb ik voor iedereen alle rechten gegeven.

whitelist.txt ziet er nu zo uit.

zone "https://tweakers.net" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "nl.hardware.info" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "https://nl.pinterest.com/" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

Misschien heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 19-07-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
d-vine schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:54:
Misschien heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Je ziet over het hoofd dat de advertenties op Tweakers.net etc. niet van het domein tweakers.net komen. :)

Als je de advertenties op tweakers.net niet wilt blocken zul je dus moeten achterhalen op welke domeinen deze advertenties staan, en deze domeinen whitelisten.
Of gewoon een ad-free abbo nemen als je ze toch wilt supporten. :+

[ Voor 25% gewijzigd door SmiGueL op 19-07-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-04 21:56
Speedster schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:13:
Je kan Pi-Hole via Debian Chroot ook installeren, of je doet het via een docker image.

Install info https://discourse.pi-hole...e-on-a-synology-nas/289/3

Wanneer je Pi-Hole via Debian Chroot installeert kan deze ook gewoon updaten vanuit Debian Chroot.

[ Voor 10% gewijzigd door Sharky_NL op 19-07-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
[quote]SmiGueL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Je ziet over het hoofd dat de advertenties op Tweakers.net etc. niet van het domein tweakers.net komen. :)

aha helemaal die logica over het hoofd gezien, thanks!
Nu nog pinterest zien te whitelisten zal dat even moeten opzoeken krijg nu alleen maar blanco vlakken.
tenzij iemand hiervoor al een oplossing voor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gupper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-03 19:53
Mochten er mensen zijn die ook pihole willen draaien maar niet de apparatuur hebben. Ik heb een publieke PiHole gemaakt. Deze is te vinden op:

IP: 151.80.145.143
Graphs & Stats: http://pihole.sstomp.nl/admin/
Datacenter Location: Gravelines, France

Het IP instellen als DNS server op je router of computer/laptop is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met respect en dank: voor mensen die op privacy of beveiliging zijn gesteld, is de DNS van 'een willekeurig iemand' gebruiken nogal dom ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
SmiGueL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Als je de advertenties op tweakers.net niet wilt blocken zul je dus moeten achterhalen op welke domeinen deze advertenties staan, en deze domeinen whitelisten.
Of gewoon een ad-free abbo nemen als je ze toch wilt supporten. :+
@d-vine Zie hier wat te whitelisten als je Tweakers wil helpen. https://tweakers.net/info...s/Instructie-whitelisten/

Onze advertenties komen via Googe/doubleclick. Maar ik begrijp dat die twee whitelisten voor de meesten geen optie is.

Dus overweeg een abonnement. Vanaf 1 euro per maand steun je je favoriete website én ben je verlost van reclame. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
zeef schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:45:
[...]

@d-vine Zie hier wat te whitelisten als je Tweakers wil helpen. https://tweakers.net/info...s/Instructie-whitelisten/

Onze advertenties komen via Googe/doubleclick. Maar ik begrijp dat die twee whitelisten voor de meesten geen optie is.

Dus overweeg een abonnement. Vanaf 1 euro per maand steun je je favoriete website én ben je verlost van reclame. ;)
Bedankt voor de info, ik ga er mee aan de slag en het is inderdaad een mooie overweging. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik krijg de laatste tijd weer erg veel advertenties met Pi-Hole.
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
nieuws: 'Door Google voorgestelde Chrome-wijzigingen schakelen sommige adbloc...

Ik gebruik zelf uBlock Origin en gebruik het met heel veel plezier. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen vanaf nu. Kan natuurlijk hierna een andere adblocker gebruiken of misschien dat de makers hiervan iets verzinnen. Maar zit ook te denken dat het niet eens een slecht idee is om naar Firefox te gaan mocht dit doorgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

polopolo150 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:16:
nieuws: 'Door Google voorgestelde Chrome-wijzigingen schakelen sommige adbloc...

Ik gebruik zelf uBlock Origin en gebruik het met heel veel plezier. Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen vanaf nu. Kan natuurlijk hierna een andere adblocker gebruiken of misschien dat de makers hiervan iets verzinnen. Maar zit ook te denken dat het niet eens een slecht idee is om naar Firefox te gaan mocht dit doorgaan.
Kijk ook eens naar [Pi-Hole] Ervaringen & discussie, zou ook wel eens een leuk idee kunnen zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse_Eek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Zelf gebruik ik Mozilla Firefox met uBlock Origin.

Deze adblocker bevalt mij goed (hij blokkeert bijna alles en werkt snel).

Nu ondervind ik wel een aantal problemen op websites.

Om een voorbeeld te geven:

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/259155

Deze website zou [zonder adblocker] bijna ontoegankelijk zijn met alle rotzooi die erop staat.

Gelukkig blokkeert de adblocker dit allemaal.

Alleen kan ik nu bijvoorbeeld ook de filmpjes/ geluidsfragmenten op de site niet bekijken.

Daarnaast blokkeert de adblocker ook de commentsectie van Heyoya onder elk artikel.

Is er een manier waarop ik deze websites zonder advertenties kan blijven gebruiken maar mét de filmpjes en commentsectie?

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:06
Iemand ervaring met DNS filters securedns.eu of blahdns.com? Of met de online pi-hole https://public-pihole.com?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja :+ Wat is je concrete tech vraag?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:06
Wat zijn je ervaringen hiermee en heb je al andere DNS servers met filters gebruikt?
Welke raad je aan?

Het is de bedoeling om met DNS Cloak op mijn iPhone en iPad een andere DNS-server in te stellen zodat malware, spyware, trackers, advertenties, miners en social buttons geblokkeerd zijn door de DNS-server. Hierdoor zijn dan ook advertenties in apps geblokkeerd.

Ik heb er verschillende, zoals Adguard DNS en de bovenstaande, gevonden maar weet niet precies in hoeverre deze goed en betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:14
De alternate-dns servers zijn niet compatible met netwerkdrives (smb). Als ik deze dns servers gebruik (Ziggo router), dan zijn netwerkdrives [naar een directory op de aangesloten NAS] onder Windows 10 ontoegankelijk/onbereikbaar. Zodra ik de dns wijzig naar een andere provider zijn ze weer beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door ariekanari op 28-12-2019 16:02 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oeps, je vraag gemist. In alle gevallen zal je moeten vertrouwen op de makers van de lijst. Pihole doet het hier prima. Met dien verstande dat diverse sites en programma's niet meer werken. Maar dat is op te lossen door handmatig te whitelisten, het filter tijdelijk uitschakelen, en/of stoppen met de betreffende site/app.

-

Netwerkdrives: je wilt je eigen servers wel in dezelfde DNS hangen (bijv via pihole). Of ouderwetsch gaan werken met de Wikipedia: hosts (file)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

nextdns.io is nieuw en gaat heel goed aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is er een uBlock guru in the house? :*) Ik heb een vraag waar ik niet helemaal uit kom.

Ik ben wat aan het proberen met regels/filters. Laten we even https://nos.nl/ als voorbeeld nemen.
Het leek mij een goed startpunt om alle 3rd party resources te blokkeren en vanaf daar alleen dingen toe te staan die nodig zijn om de site te laten functioneren.

Ik heb dus het volgende gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOfU60YLimsZLOi3eV5VI9J5e8Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QDz0mx8u8vScZ692vLZE4Owy.jpg?f=user_large
De site is dan aardig kapot, dus er is wat whitelisting nodig.

Ik heb de logger van uBlock geopend en filter daar op 'van derden'. Ik zie daar dat er van alles geblokkeerd wordt, door de regel nos.nl * 3p block. Vervolgens klik ik op iets wat ik wil whitelisten en ga naar 'Statisch filter' en pas wat opties aan. Ik kom dan tot de volgende filter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPsMA7SCKS11g7paRHoQwKtp804=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rSUugicvP0Xcu8Qg7UPZfxE.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom kan ik deze niet aanmaken? Doe ik ergens iets verkeerd?

Ik kan wel op het grijze vlakje in de rechterkolom klikken (eerste screenshot) voor dit domein, maar dan staat hij alles toe, ik wil juist met deze filters werken zodat ik bijv. wel afbeeldingen van domein X kan toestaan, maar geen scripts.

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-07-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen direct antwoord op je vraag maar alles wordt een stuk gemakkelijker als je niet "van derden" blokkeert maar "scripts van derden".
Dan kun je weer individuele domeinen grijs maken in de popup.

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dat werkt al iets beter inderdaad (je hebt minder snel dat allerlei onderdelen van de site stuk zijn), maar ook op die manier kun je alleen hele domeinen whitelisten i.p.v. ook per mediatype (script/image).

+ met jouw methode kan het ook zijn dat er tracking/ads via JavaScript via het eigen domein wordt ingeladen, dat wordt met jouw methode dus niet geblokt. Vandaar dat ik het liefste alle scripts blokkeer (in principe is voor een nieuwssite tekst + plaatjes genoeg). Stukje CSS styling is prima en wellicht de scripts die nodig zijn voor slideshow e.d. De rest is alleen maar ballast en kost ook weer extra laadtijd.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 10-07-2020 19:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste