Sonos waardige vervanger voor de Bose C5?

Pagina: 1
Acties:

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een Bose C5 (te koop zie V&A). Deze gebruik ik heel divers. Hij is gekoppeld aan mijn TV, maar ook gebruik ik de set uiteraard voor (streaming via Apple TV) muziek luisteren.

Mijn oog is gevallen op een Sonos Play 5, die ik wil uitbreiden met een tweede versie. Vooral het streaming gedeelte spreekt me aan.

Ik ben geen audiofiel, maar is een waardige vervanger?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 21:01
Ik vind persoonlijk zo'n sonos play 5 onvoldoende voor een fijne, enigszins natuurgetrouwe en krachtige weergave. Zou dan liever doorsparen voor een stereo versterker met een set speakers.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zelf heb ik 2 Play5's in mijn woonkamer staan (6 bij 11m) 1 helemaal links en 1 helemaal rechts als stereo paar. Nee het is geen audiofielen spul maar het gemak/genot dat je er aan overhoud is het meer dan waard. De Sonos app+Spotify is SUPER! Ik geniet er dagelijks van kamer vullend geluid en het klinkt leuk (zonder bass boost) en ben er dan ook zeer over te spreken.

Heb je een kleinere kamer (Slaapkamer of gewoon een kleine woonkamer) zou ik eerder voor 2 x Play1 of Play3 gaan om een mooi stereo beeld te krijgen. Ja 1 Play5 kan 'Stereo' weergeven maar dan klinken 2 x Play1's beter imo (Heb ze zelf in mijn slaapmaker).

Ik zou zeggen ga eens luisteren (En check of de Sub uit staat).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:14
Bedankt voor de (tegenstrijdige) antwoorden. Ik kan me helemaal vinden in het gemak. 2x de play 1 lijkt me geen goede keuze. Maar 2x de play 3 wel. Hoe zit het eigenlijk met de Aux, is dat makkelijk switchen?

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01 22:01
Er is een Sonos topic waarin je genoeg leesvoer hebt. Het blijft allemaal maar smaak en mening. Ik vind Sonos super, erg gemakkelijk in gebruik, werkt altijd en vind het design strak.
Maar antwoorden als: "Het is niet voor de audiofiel" en "Ik zou kiezen voor een versterker en losse speakers" krijg je ook genoeg. Hoewel dat laatste eigenlijk een heel ander product/andere oplossing is natuurlijk..