Toon posts:

Soundblaster pci128 doet ECHT vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na mn biosupdate piept mn geluid in windows
het eerste opstartdeuntje .wav speeltie goed.. daarna zijn alle mp3s verneukt door HELE hoge piepgeluiden en kraakgeluiden, spellen doen wel gewoon normala geluide produceren.. iemand enig idee?
mobo: abit kt7a

tx

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Bios terug flashen naar oude versie of geluidskaart opnieuw installeren :?

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

zou idd zeggen, ff je kaart eruit, opnieuw laten detecteren door windows en de nieuwste drivers van creative installeren...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
als je toch nog een ander slot vrij hebt m ffkes in een ander slot zetten
weet je zeker dat het niet aan je slot ligt

Verwijderd

Topicstarter
en ALS het niet aan mn slot ligt.. iemand wellus meer van dat soort problemen gehad?

Verwijderd

Mijn sb 128 pci gaf ook hoge pieptonen. Dat deed ie alleen in win2k en linux. Tijdens het scrollen en desktop switchen.
Na een biosupdate deed alles het perfect. Sindsdien nergens meer last van gehad. Mijn mobo is trouwens een msi k7t pro... Denk dus dat het aan je biosje ligt, succes ermee!

Verwijderd

Bij mij deed ie dat eerst ook en na een nieuwe install van de kaart niet meer. :)
dus probeer dat eens.

Verwijderd

Topicstarter
reinstall... mja heb m uit mn systeembeheer geflikkerd.. en opnieuw geinstalled... geen verbetering! Heb jij ook het cdtje van creative weer gedraaid?

Mn opstart geluidje is perfect.. pas daarna gaat het hakkelen en piepen.. alleen spellen weer niet

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
probeer de memory hole ( bij 15-16M) eens in te schakelen, bij mij hielp dat iig

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 21:16 schreef speed24 het volgende:
probeer de memory hole ( bij 15-16M) eens in te schakelen, bij mij hielp dat iig
hoe doe ik dat psies? :?

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt dus gewoon niet :\\

okay ik zal het ff uitleggen. Het start wavje van windows doet t perfect speeltie goed af...
problemen beginnen daarna. WIndows ME speelt ALLE sound CRAP af en onverstaanbaar (hogepiepjes en kraken)
Alleen spellen doetie goed??

mijn systeem:

tb1200
abit kt7a
sb pci128

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
er zijn verschillende versies van de pci128 gemaakt. 1 versie voor de retail markt. en iets van 3 verschillende voor de OEM. op het eerste oog zie je de verschillen niet, alleen het typenr op de kaart is anders, en de uiteraard wat elektronica :) .
de enigste oplossing is om te kijken welk nummer er op die kaart staat (dacht iets van CTxxxx) en dan de juiste drivers downloaden bij creative, of allemaal natuurlijk en dan 1voor 1 uitproberen.

suc6 dan maar..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb hetzelfde gehad met de kaart onboard op mijn Gigabyte, geluid was gewoon niet van goede kwaliteit.

nu heb er dezelfde kaart ingezet (maar dan als PCI kaartje) nooit meer probs gehad.

probeer eens een ander PCI slot of zo
Pagina: 1