Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort het volgende systeem gekocht op de onderstaande afbeelding:
- Asrock Z87 Extreme 4 Socket 1150 Moederbord
- Intel Core i7 4770K Haswell Processor
- Noctua NH-U12S Processor Koeler.
- 4 x 2 GB Transcend 1333 Mhz DDR3 Geheugen
- EVGA GeForce GTX 780 3GB Videokaart
- 128 GB SanDisk Ultra 2 S-Ata 600 SSD
- 2TB Samsung F4 Harde schijf.
- EnerMax Liberty 620W 80+ Modulaire Voeding.
- Lian Li PC-101B E-ATX aluminium Miditower met DVD Brander.
Omdat het moederbord (vraag me niet waarom) onderste boven zit is de indeling wat apart, en kom ik er zelf niet uit met hoe de fans moeten staan.
De casefans voor en achter zaten er al in, maar waren beiden intake. Nu heb ik de casefan aan de zijkant (rechtsboven op de foto, daar zit in het sidepanel een raster) er nog bij gezet... maar welke kunnen nu het beste intake en welke outtake zijn? Op het moment zijn voor en achter intake en zijkant outtake... maar de rechter casefan blaast nu tegen de de CPU fan in, misschien dat die dus outtake moet worden? Dan is onderin namelijk van voor via de CPU naar achter 1 'flow'.
En dan kan de sidefan (die ik nu op outtake heb staan) een intake worden? De lucht in het bovenste gedeelte van de kast wordt nu namelijk door de GPU fans naar beneden geblazen en de sidefan bovenin is ook nogeens outtake.
Lang verhaal, maar ik kom er dus ook nog niet helemaal uit vandaar mij vraag hier.
Ik heb sinds kort het volgende systeem gekocht op de onderstaande afbeelding:
- Asrock Z87 Extreme 4 Socket 1150 Moederbord
- Intel Core i7 4770K Haswell Processor
- Noctua NH-U12S Processor Koeler.
- 4 x 2 GB Transcend 1333 Mhz DDR3 Geheugen
- EVGA GeForce GTX 780 3GB Videokaart
- 128 GB SanDisk Ultra 2 S-Ata 600 SSD
- 2TB Samsung F4 Harde schijf.
- EnerMax Liberty 620W 80+ Modulaire Voeding.
- Lian Li PC-101B E-ATX aluminium Miditower met DVD Brander.
Omdat het moederbord (vraag me niet waarom) onderste boven zit is de indeling wat apart, en kom ik er zelf niet uit met hoe de fans moeten staan.
De casefans voor en achter zaten er al in, maar waren beiden intake. Nu heb ik de casefan aan de zijkant (rechtsboven op de foto, daar zit in het sidepanel een raster) er nog bij gezet... maar welke kunnen nu het beste intake en welke outtake zijn? Op het moment zijn voor en achter intake en zijkant outtake... maar de rechter casefan blaast nu tegen de de CPU fan in, misschien dat die dus outtake moet worden? Dan is onderin namelijk van voor via de CPU naar achter 1 'flow'.
En dan kan de sidefan (die ik nu op outtake heb staan) een intake worden? De lucht in het bovenste gedeelte van de kast wordt nu namelijk door de GPU fans naar beneden geblazen en de sidefan bovenin is ook nogeens outtake.
Lang verhaal, maar ik kom er dus ook nog niet helemaal uit vandaar mij vraag hier.