Ik heb het volgende scenario:
1 server met 1 fysieke netwerkkaart (eth0) en 1 virtuele netwerkkaart (vmbr0) die een serie virtuele machines host. Op dit moment NAT de server 1 extern IPV4 adres naar de virtuele machines. Ik heb van de provider (Leaseweb) een serie global IPV6 adressen gekregen in een /64 netwerk. Deze adressen wil ik graag inzetten op de virtuele machines.
Met IPV4 zou ik deze ip adressen gewoon stuk voor stuk doorsturen naar een intern adres, maar ik kan niet uitvinden hoe (en of) het mogelijk is om ditzelfde te doen met IPV6. Het enige dat ik tegenkom is de mogelijkheid om een /48 netwerk op te delen in /64 netwerken, en alle machines in 1 zo'n /64 netwerk onderbrengen. Dat gaat dus niet, omdat ik alleen wat losse adressen heb gekregen. Ik ben al aan het proberen een /48 netwerk te krijgen, tot nu toe lijkt dat nog niet erg succesvol.
Voor de duidelijkheid: het blok dat ik gekregen heb ziet er zo uit:
from: 2001:1AF8:4010:A05E:0002::0000
Until: 2001:1AF8:4010:A05E:0002::FFFF
1 server met 1 fysieke netwerkkaart (eth0) en 1 virtuele netwerkkaart (vmbr0) die een serie virtuele machines host. Op dit moment NAT de server 1 extern IPV4 adres naar de virtuele machines. Ik heb van de provider (Leaseweb) een serie global IPV6 adressen gekregen in een /64 netwerk. Deze adressen wil ik graag inzetten op de virtuele machines.
Met IPV4 zou ik deze ip adressen gewoon stuk voor stuk doorsturen naar een intern adres, maar ik kan niet uitvinden hoe (en of) het mogelijk is om ditzelfde te doen met IPV6. Het enige dat ik tegenkom is de mogelijkheid om een /48 netwerk op te delen in /64 netwerken, en alle machines in 1 zo'n /64 netwerk onderbrengen. Dat gaat dus niet, omdat ik alleen wat losse adressen heb gekregen. Ik ben al aan het proberen een /48 netwerk te krijgen, tot nu toe lijkt dat nog niet erg succesvol.
Dus mijn vraag: Is het mogelijk een los IPV6 ip adres te tunnelen naar een unique local adres? Of is het mogelijk om te routeren in hetzelfde netwerk? Dus dat eth0 het eerste adres in de serie oppakt en dat de rest doorgestuurd wordt naar de virtuele netwerkkaart die het weer verdeelt onder de machines?> Our standard policy for servers located in shared racks, such as yours, is
> assigning 65536 contiguous IPv6 addresses which are part of a shared /64.
> Please note that the IPv6 addresses that have been assigned to you it's not a
> /112, it is a part of a /64.
Voor de duidelijkheid: het blok dat ik gekregen heb ziet er zo uit:
from: 2001:1AF8:4010:A05E:0002::0000
Until: 2001:1AF8:4010:A05E:0002::FFFF
[ Voor 9% gewijzigd door Hmail op 16-05-2015 13:48 ]
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.