Toon posts:

Desktop of laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik heb een vraag omtrent het aanschaffen van een gamingpc/laptop.

Ik zoek voor ongeveer 1000 euro + een redelijke gamingpc of laptop. Ik speel voornamelijk indie games, maar het zou ook leuk zijn als ik de wat nieuwere games kan draaien. Tevens wil ik kunnen videoediten en opnemen met bijvoorbeeld OBS.

Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een desktop. Het nadeel is alleen dat ik boven zit, en Door de ligging van de kamer geen kabel kan trekken. Ik heb gelezen dat Wifi op een vaste pc niet aan te raden is.

Het voordeel met de laptop is natuurlijk dat ik me kan verplaatsen.

Wat raden jullie mij aan?

Groetjes, Remco

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11 13:51
Ik heb zelf een tijdje met Powerline adapters geëxperimenteerd, maar dat was geen succes.. Het ligt erg aan de aanleg van je stroomnetwerk en wij hadden blijkbaar net pech, ook geen aarde enzo.

Sommige mensen hebben er wel hele goede ervaringen mee, dus misschien is dat een optie.

Anders zou ik toch overwegen om een kabel te trekken. Hoe moeilijk het ook kan zijn, het is vast wel mogelijk. Je bent misschien een dag flink aan het klussen en het is niet leuk, maar wel verreweg de beste optie waar je nog jaren plezier van gaat hebben.

Met laptops betaal je vaak ook meer voor het kleine en meeneembare. Plus dat laptop gpu het bij lange na niet halen bij desktops. Je moet dan wel bewust de draagbaarheid nódig hebben om toch een laptop te kiezen. De schermen zijn ook (veel) kleiner, wat ook weer onhandig is met editten.
Je kan wel een extra scherm kopen natuurlijk, maar dan ben je weer een paar honderd euro verder.

Succes!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Wifi is gewoon minder stabiel, en zeker als je aan het gamen bent en je verbinding ligt er steeds uit ga je je daar behoorlijk aan irriteren (eigen ervaring :P). Ik heb zelf een Powerline setje en dat werkt bij mij erg goed! Maar zoals hierboven al is gezegd, het verschilt per huis. Voor wat betreft het advies, maak eerst zelf even een lijstje: Handleiding Pricewatch en lees ook gelijk dit door: DAA beleid

Succes! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Koen179 op 16-05-2015 13:25 ]

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:06
Laptop of Desktop is een keuze die je zelf moet afwegen.

Voordelen Desktop
- Goedkoper per preformance, dus voor een vergelijkbare prijs zal de desktop vaak een verdubbelde preformance hebben
- Modulair; als één onderdeel stuk is hoef je meestal niet het systeem weg te doen
- Modulair; je kan elk onderdeel zelf kiezen, simpele PC met mechanisch toetsenbord? Bouw toegespitst op video editing? Allemaal mogelijk

Voordelen Laptop
- Verbruikt minder stroom
- Mobiel
- Aankoopprijs is volledig systeem, geen toetsenbord, muis, Windows en monitor extra nodig.

Je zal voor je zelf moeten afwegen wat je liever hebt. Als je wil gamen/video editen moet je erop letten dat je systeem een grafische chip heeft. Zoek een desktop en laptop BBG uit met beide systemen van je gewenste budget, en vergelijk deze. Als je laptop preformance voldoende is, kun je die overwegen.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:40
Heb je coax (TV-kabel) op die kamer? Dan kan je eventueel hier iets mee. Is een betere oplossing dan Powerline.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 23:27

Ultrapc

Anyone steak?

Slaut schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:58:
- Modulair; als één onderdeel stuk is hoef je meestal niet het systeem weg te doen
Niet helemaal mee eens, veel onderdelen (die meestal als eerst sneuvelen) zijn bij veel laptops (gelukkig) nog te vervangen (Harde schijven, scherm, toetsenbord). Bij kapotte moederborden heb je meestal wel een iets groter probleem, maar het meeste is toch echt te vervangen!
- Verbruikt minder stroom
Ook niet helemaal waar natuurlijk, vooral Bay trail en AM1 systeempjes kunnen net zo zuinig zijn als een laptop, dus dat mag ook geen afknapper zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultrapc op 16-05-2015 15:16 ]

Allround.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Of wifi goed/betrouwbaar/snel/... is hangt niet af van je device (desktop of laptop), maar o.a. van hoe druk het bij jouw in de lucht is, wat je precies van plan bent etc.

Hoe dan ook, ik mis hier een hoop van wat in DAA beleid wordt benadrukt, daarom gaat dit topic op slot. Benader het vanuit het beleid dat hier geschetst wordt met al een concreet voorstel voor wat betreft desktop en/of laptop, dan kunnen we van start.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.