Code hergebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-10 13:55
Hallo allemaal.

Het valt mij op dat ik mijn code bijna nooit hergebruik maar altijd weer begin met een leeg mapje en sublime text open en begin te maken wat er gemaakt moet worden. Waardoor ik dus heel vaak opnieuw coden schrijf die ik ook al meerder keren eerder heb geschreven zoals standard dingen als inloggen oid. Nu vraag ik me af of jullie jullie coden hergebruiken en hoe?

[ Voor 4% gewijzigd door moijamie op 16-05-2015 13:02 ]

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als ik denk dat code herbruikbaar is maak ik er een library van, zo heb ik inmiddels een redelijke stapel python packages: https://pypi.python.org/p...&term=wolph&submit=search

Verder zou je natuurlijk naar scaffolding kunnen kijken, maar dat is imho meestal het verkeerde principe.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Het gaat er natuurlijk allemaal om welke tools je ter beschikking hebt om code te hergebruiken, of dit one-off projectjes zijn of formele projecten, de taal, de ontwikkelomgeving, etc.

Voor huis-, tuin- en keukengebruik bij one-off (write-once, reuse forever) zou je gewoon copy-paste van de nodige files kunnen doen. Of je kan een soft-link (of project reference) naar een zelfgemaakte library kunnen gebruiken.
Of je kan natuurlijk (altijd goed) ook source control kunnen gebruiken. Daar heb je dan weer mogelijkheden zoals git/svn submodules, etc.

Maar als je veel dezelfde code herschrijft, moet je je misschien afvragen of een andere die code ook niet al geschreven heeft in een herbruikbare library. Zo kun jij je focussen op wat je echt wil coderen en verder de code van een ander gebruiken. (Let wel op met licenties als je deze code of het product ervan wil distribueren).

Kun je wat meer info geven over je gebruikte taal/talen en ontwikkelomgeving?

[ Voor 6% gewijzigd door H!GHGuY op 16-05-2015 13:12 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
Was even aan het googelen en kwam dit tegen http://www.gistboxapp.com ziet er interessant uit lijkt op wat ik wil ga het zo maar even installeren en testen. Bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wat ik vroeger had was gewoon een framework, die ik had uitgebreid met mijn eigen functies, helpers en libs. Elke keer was dat mijn basis om mee te werken. Wellicht nog niet 'de' beste manier, meestal wil je nu richting de manier van Wolfboy gaan.

Ik weet niet precies hoe ik het goed moet zeggen, maar je zou misschien richting een wat 'volwassener' manier van programmeren moeten gaan kijken? Ik weet natuurlijk niet wat je maakt, maar elke keer van scratch beginnen is lastig voor je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
Douweegbertje schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:48:
Wat ik vroeger had was gewoon een framework, die ik had uitgebreid met mijn eigen functies, helpers en libs. Elke keer was dat mijn basis om mee te werken. Wellicht nog niet 'de' beste manier, meestal wil je nu richting de manier van Wolfboy gaan.

Ik weet niet precies hoe ik het goed moet zeggen, maar je zou misschien richting een wat 'volwassener' manier van programmeren moeten gaan kijken? Ik weet natuurlijk niet wat je maakt, maar elke keer van scratch beginnen is lastig voor je zelf.
Wat bedoel je met een 'volwassen' manier van programeren, het gebruik van frameworks en zo? Ik maak redelijk normale dingen niet heel spectaculair. Ben nu bezig met een cms achtig iets wat webshops maakt soort zelfde idee als shopify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik denk dat een framework inderdaad een goede eerste stap zou zijn. 9/10x staan daar dingen in qua code, werkwijzes etc. waarbij jij dan niet meer het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Vervolgens kun je packages gebruiken (kan nu ook al hoor daar niet van) en wordt alles wat robuuster.. volwassener etc.

Maar het is deels een beetje lastig om hier maar wat te roepen over hoe je moet werken maar ik zou wel eens wat verder kijken als ik jou was en wat meer informatie zoeken over hoe je -kunt- werken en wat de voordelen daarvan zijn.
Pagina: 1