1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Dat is inderdaad ook een voordeel. Ik moet mijn fietsendrager altijd erg goed afstellen. Als ik twee mountainbikes meeneem, of als ik een mountainbike en een gewone fiets. Altijd een heel geklooi dat ze er goed op zitten. Dit probleem zou verholpen zijn omdat je bij die 3-fietsendrager gewoon meer ruimte hebt...Frogmen schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:31:
Zou zeker geen twee fietsen dragers willen opslaan kost toch veel ruimte. Als je dan ook nog eens een goede inruil kan doen, waarom niet. Zie er geen probleem in om maar een fiets erop te zetten zorg dat de rest goed vast zit (tegen verlies) en klaar. Juist fijn als je meer ruimte hebt want mijn ervaring is wel dat twee fietsen soms lastig, lees ze zitten elkaar in de weg.
Goede tip!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 16-05-2015 14:10 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar had ik ook als optie. Alleen nadeel van 'het dak' is dat het zo'n lawaai maakt en dat het brandstofverbruik zo significant toeneemt.W1LL3M schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:17:
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar 1 of 2 fietsen op het dak is vaak ook goed te doen, bijvoorbeeld met een Thule Outride 561 oid. Dan ben je nog flexibeler in het aantal fietsen dat je mee kunt nemen, en hoef je niet altijd zo'n grote logge drager voor 3 fietsen rond te sjouwen.
Bovendien een beetje aan de toekomst denkend. We hebben twee kinderen die over enkele jaren ook fietsen mee op vakantie willen en dan 3 achterop en één op het dak (naast de dakkoffer) en zijn we rond...
Dat hij meer ruimte inneemt in de opslag maakt niet uit (garage is groot genoeg). Het ging mij er meer om dat het 'onhandig' was vanwege het een stuk groter zijn.Faxe schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:12:
Had eerst een Thule voor 2 fietsen. Deze verkocht via Martkplaats en een nieuwe voor 3 fietsen gekocht. Op de drager voor 2 fietsen was het altijd een lastig klusje om 2 MTB's (29'ers) er zo op te zetten dat ze elkaar niet raken. Met die voor 3 fietsen gaat dat snel en eenvoudig. In de praktijk maakt het niks uit of je nu 1 fiets vervoert op de drager voor 2 of 3 fietsen. Wel is die van 3 fietsen natuurlijk iets langer. Ook neemt hij wat meer ruimte in beslag als je hem niet gebruikt.
Maar wat ik al dacht, het valt mee die (wat zal het zijn?) 20 cm extra.
Dank!
En wat schetste mijn verbazing? Ik kwam mijn eigen vraag uit 2015 hier tegen!
En daar reageer ik maar even op, mijn nieuwe ervaringen zijn vast zeer bruikbaar/leerzaam voor een volgende gebruiker die hierop zoekt!
Uiteindelijk heb ik mijn Euroride 941 ingeruild voor dezelfde versie maar dan van 3 fietsen (volgens mij de Euroride 947). Maar eigenlijk om eerlijk te zijn, nooit echt tevreden mee geweest. Drie (volwassenen) fietsen passen er nauwelijks op. Drie MTB's is echt onmogelijk om op deze drager kwijt te kunnen. De gootafstand is ook maar 18 cm.
Maar goed, aangezien ik de drager eigenlijk voor 90+% voor maar één fiets gebruikte (en gebruik!), viel er mee te leven. Af en toe twee MTB's erop en dat gaat natuurlijk ook goed, als je de middelste plek leeg laat.
Maar ik vond de drager ook veel te onstabiel. Als ik er drie fietsen op had zitten (van bv. de fiets van mijn vrouw en mij en één kinderfiets) dan bewoog de drager echt duidelijk op en neer. Bij elke drempel, onregelmatigheid in de weg, enz... Als ik er maar één fiets op had zitten, dan was dat minder een probleem.
Maar goed... ik leerde hiermee leven, omdat ik 'm toch niet zo vaak gebruikte.
Ik was al een tijdje bezig om een echt goede drager (liefst een Uebler) ergens voor een goede prijs te krijgen. Onlangs kwam ik de Uebler P22S op Marktplaats tegen en heb 'm kunnen kopen voor 380 euro (nieuwprijs 550-600 euro). Hij werd zgan aangeboden en dat is hij ook: ik moet goed mijn best doen om een krasje te kunnen vinden. Mijn eigen drager (de Thule Euroride 947) was goed gebruikt, maar toch 200 euro voor kunnen krijgen.
De gootafstand van deze Uebler is 22 cm wat het dus een stuk makkelijker maakt om wel twee MTB's erop te zetten. Ik heb ook de uitbreidingsset voor een 3de fiets besteld (120 euro, in Duitsland). Dat maakt mij wel flexibeler (maar deze heb ik nog niet binnen).
Kortom: in 2015 zocht ik een oplossing voor dit probleem zoals in mijn topicstart beschreven en in 2022 heb ik de oplossing gevonden
Iemand ervaringen met de Uebler P22S?
Ik heb thuis 3 oplossingen staan:
1. dakdrager set voor op de gezinsauto --> 2 tot 4 fietsen
2. Vouwbare fietsdragers op kogel (gezinsauto) --> 2 fietsen
3. Losse fietsdrager op de kofferbak van de cabrio --> 2 fietsen