Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Bug karma bij reviews?

Pagina: 1
Acties:

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan met karma bij bepaalde productreviews. Of het karmatotaal klopt weet ik niet (klinkt wel aannemelijk), maar het gegeven van het afgelopen jaar lijkt zeker niet te kloppen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lx5nYkQQSbbsUzbPXxW5QYs3/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/itJHDERLTiXv3q1IeV8dxZby/full.png

Ik heb sinds Januari 8 case-reviews gepost. Ik heb dus een vermoeden dat je wel karma voor de review krijgt, maar dat het niet correct wordt toebedeeld aan het merk of de productgroep (behuizingen) van het onderwerp, 2300 (de huidige nr 5 van dit jaar) moet namelijk wel gehaald worden met 8 stuks.

Nog een voorbeeld: 1100 SilverStone Karma dit jaar, met 3 reviews sinds 1/1, terwij de reviews op zich normaliter al iets van 800-1100 zijn? Overigens weer met een redelijk overtuigend karmakeizer totaal, dus wederom lijkt het echt bij het laatste jaar mis te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/r83iksCThu945BfVzPFSlQtC/full.png

Zelfde met bijv. BitFenix en nog wat anderen, heb niet verder gekeken. Bij BitFenix hebben pclinde (die mij er op attendeerde) en ik beide 2 reviews in de periode jan-april, waarbij slechts één van mijn twee mee lijkt te tellen voor het merk. Misschien een handiger voorbeeld om na te gaan bij welke het fout gaat vanwege de kleinere schaal:

productreview: BitFenix Pandora Window Zilver review door Foritain
productreview: BitFenix Prodigy M Oranje review door Foritain

(Deze is ook nog dit jaar, maar van afgelopen week, weet niet of die al mee zou moeten tellen in de berekening? productreview: BitFenix Aegis Wit review door Foritain)

Overigens heb ik nu alleen naar reviews gekeken, waarbij je dus zelf niet kan taggen, maar waarbij producten/categorie/merk wel duidelijk gekoppeld staan bij het product.

Ideas? Niet heel boeiend natuurlijk, maar een bugje regardless.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 10:10

pclinde

TechGaming.nl

Was mij inderdaad ook opgevallen (wat betreft jouw statistieken). Ik denk dat het inderdaad een bugje is. Je staat wel in de overall statistieken, maar op dat moment niet in de afgelopen jaar statistieken.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Geef maar gewoon toe Stephan dat #28 nog niet goed genoeg is en je eigenlijk nog meer karma voor reviews wil... ;)

Maar even serieus, het viel mij ook al op dat de "Afgelopen jaar" statistieken in sommige gevallen niet lijken te kloppen. Zo sta ik met "monitoren" niet eens in de top 5 van afgelopen jaar, terwijl zowel m'n review AOC q2770Pqu als die van de Eizo ColorEdge CG277 binnen die periode vallen. Daarnaast heb ik ook op het forum behoorlijk wat gereageerd in topics met de tag "monitoren", voornamelijk in Topicreeks: [TFT] Dell UltraSharp Serie.

[ Voor 51% gewijzigd door Kid Jansen op 22-05-2015 13:35 ]