Opstarten pc: All All settings were reset to default values.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een aantal weken krijg ik de volgende melding bij het opstarten van mijn pc:

All settings were reset to default values.
The previous overclock settings have failed, system has been restored to its default settings.
Press F1 to run setup.
Press F2 to load default values and run setup.

Systeem:
MSI Z87-G45 Gaming
Intel i5-4670K
8 gb ddr3 1600 geheugen
Windows 7 64bit.
Systeem is niet overclockt.

Nu zag ik op een ander forum bij iemand die dezelfde melding heeft gehad dat de bios geupdate moest worden. Nu weet ik dat je normaal gesproken bios niet hoeft te updaten, maar in dit geval kan het misschien wel aangeraden worden?

Mijn huidige bios versie is AMI 1.6. Versie 1.9 is de recentste. Stel dat ik de bios ga updaten, kan ik dan direct 1.9 erop zetten, of moet dan eerst 1.7 en 1.8 gedaan worden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:17

TommieW

Numa numa.

Je kan gewoon in één keer de nieuwste BIOS er op zetten.
Wat je bent vergeten te vermelden in je TS is of je overclockt. Als je niet overclockt, zal je die melding in het principe niet moeten zien. Als je wél overclockt, is er waarschijnlijk iets mis met je O/C instellingen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:32

Nemesizz

Untouchable

TommieW schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:15:
Je kan gewoon in één keer de nieuwste BIOS er op zetten.
Wat je bent vergeten te vermelden in je TS is of je overclockt. Als je niet overclockt, zal je die melding in het principe niet moeten zien. Als je wél overclockt, is er waarschijnlijk iets mis met je O/C instellingen.
Die melding krijg je ook als je niet overklokt maar gewoon de 'fail-safe' settings worden geladen.
Overclock failed is dan eigenlijk ook een domme melding, maar fabrikanten gaan er natuurlijk vanuit dat de grootste kans op instabiliteit komt met overklokken.

Kan ook een foute memory setting zijn (soms moet je een aantal dingen handmatig goedzetten bij bepaalde modules), of iets simpels als een batterijtje dat bijna leeg is (lijkt me nog niet bij een Z87 bord, maar onmogelijk is het niet).