Sinds kort heb ik last van het volgende probleem, als ik mijn pc opstart nadat deze een nacht uit heeft gestaan, boot deze niet correct. Dit is nu ongeveer al 3 dagen achter elkaar zo. Het probleem verloopt ongeveer zo.
Boot poging 1.
Hij boot, alles gaat branden en hij doorloopt de bootsequentie netjes, er verschijnt het BIOS scherm van Gigabyte, vervolgens blijft hij lang hangen op de HEX code A9: BIOS setup started. Vervolgens gaat ie dan naar AB: Wait user command in BIOS Setup Om vervolgens naar DB: Flash update is failed
Boot poging 2.
Doet exact hetzelfde maar knalt er eerder uit, HEX code niet uit te lezen.
Boot poging 3.
Komt niet meer tot het BIOS scherm
Boot poging 4.
Gaat een fractie van een seconde aan en knalt er dan weer uit.
Na Boot poging 4 zet ik de voeding uit en dan wacht ik 10 seconden tot het mobo van de spanning af is(power led gaat uit) vervolgens zet ik hem dan weer aan en boot de pc zonder problemen opeens...
Wat ik al heb geprobeerd:
CMOS batterij eruit en BIOS helemaal opnieuw
Het enige lastige met dit probleem is dat ik elke keer een nacht moet wachten tot ik iets nieuws kan testen
Even het systeem:
CPU i5-4670K op 4.2Ghz
MOBO: Gigabyte Z87X-UD4H
RAM: Corsair vengeance pro 2x8GB 1600Mhz
CPU koeler: Corsair H110
Voeding: Corsair AX860
SSD: Crucial MX100 512GB
HDD: WD green 3TB
Boot poging 1.
Hij boot, alles gaat branden en hij doorloopt de bootsequentie netjes, er verschijnt het BIOS scherm van Gigabyte, vervolgens blijft hij lang hangen op de HEX code A9: BIOS setup started. Vervolgens gaat ie dan naar AB: Wait user command in BIOS Setup Om vervolgens naar DB: Flash update is failed
Boot poging 2.
Doet exact hetzelfde maar knalt er eerder uit, HEX code niet uit te lezen.
Boot poging 3.
Komt niet meer tot het BIOS scherm
Boot poging 4.
Gaat een fractie van een seconde aan en knalt er dan weer uit.
Na Boot poging 4 zet ik de voeding uit en dan wacht ik 10 seconden tot het mobo van de spanning af is(power led gaat uit) vervolgens zet ik hem dan weer aan en boot de pc zonder problemen opeens...
Wat ik al heb geprobeerd:
CMOS batterij eruit en BIOS helemaal opnieuw
Het enige lastige met dit probleem is dat ik elke keer een nacht moet wachten tot ik iets nieuws kan testen
Even het systeem:
CPU i5-4670K op 4.2Ghz
MOBO: Gigabyte Z87X-UD4H
RAM: Corsair vengeance pro 2x8GB 1600Mhz
CPU koeler: Corsair H110
Voeding: Corsair AX860
SSD: Crucial MX100 512GB
HDD: WD green 3TB