HTPC upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 20:03
Ik wil een HP Pavilion M9550NL in gaan zetten als HTPC. (http://support.hp.com/nl-...90795/document/c01660325/ ). Er komt een ssd -tje in voor W7 en de 1TB schijf wordt de dataschijf. HTPC gaat alleen gebruikt worden om films ed te kijken op een Philips lcd 40 inch. Nu zit er op het moederbord een 1 PCI x16-slot met daarin een MSI GeForce 9500 GS (met HDMI). Dit is natuurlijk een wat ouder kaartje en ik zit naar een mogelijkheid te kijken om deze wat up te graden.
Nu ben ik een beetje aan het zoeken geslagen en ben aan het twijfelen of ik de Nvidia of AMD kant op moet. Ik zit een beetje te denken aan een GT510 of een HD 6850 of iets uit de nieuwere generaties hiervan. Wat is wijsheid en wat past allemaal in dit PCI slot. Ben hier niet zo goed in thuis dus bij deze vraag ik wat advies.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CAA.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik denk dat je dit niet (goed) hebt gelezen. Lees dit a.u.b. even door, dan kunnen we je beter helpen :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11
nVidia GeForce GT520, GT610 en GT710 en AMD Radeon 5450, 6450 en 7450 zijn allemaal prima HTPC kaarten.

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 19-05-2015 09:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Waarom wil je upgraden? mijn HTPC gebruikt een IGPU. en heeft totaal geen problemen met 1080p.

• Jumpman
loki504 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:17:
Waarom wil je upgraden? mijn HTPC gebruikt een IGPU. en heeft totaal geen problemen met 1080p.
Wat zegt dat? Misschien is jou HTPC wel van een veel nieuwere generatie en dan heb je inderdaad geen losse GPU nodig.

Wellicht wil de TS een HDMI poort en Dolby (HD) en DTS (Master Audio) ondersteuning.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Jumpman schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:22:
[...]

Wat zegt dat? Misschien is jou HTPC wel van een veel nieuwere generatie en dan heb je inderdaad geen losse GPU nodig.

Wellicht wil de TS een HDMI poort en Dolby (HD) en DTS (Master Audio) ondersteuning.
het geen wat is zeggen is dat er "vrij" weinig gpu power nodig is.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Ik betwijfel dat zo'n oude iGPU op het moederbord wel DXVA doet met x264, is nog een GMA3100. Daarnaast heeft die ook alleen maar een VGA aansluiting, dat ondersteunt een televisie niet, dan moet er alsnog een actieve VGA-HDMI convertor gebruikt worden en dat is weer niet ideaal voor de beeldkwaliteit.

Dat Dolby of DTS een vereiste zijn lijkt me sterk, ik zie dat de TS de pc rechtstreeks verbindt met een tv, niet met een receiver.

Ik zou een GT610 nemen, een enorme stap vooruit tegenover die 9500GS is dat niet, maar wel veel moderner en kan de meeste films hardwarematig decoderen. Ondersteuning voor hevc zit er niet in, maar dan moet je al minimaal een GTX960 nemen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

loki504 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:17:
Om exact de reden die jij wel aangeeft en topicstarter niet; het is voor ons niet duidelijk wat het eindresultaat moet worden. Is dat 720p120? Is dat 2160p60? Zonder enige motivatie welke resolutie je waarom wil gebruiken (en ook welke codecs je verwacht te gebruiken), is het erg lastig om te zeggen "deze iGPU is wel goed".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 20:03
Om eea even te verduidelijken, het gaat er dus om dat de kaart het signaal via hdmi (beeld en geluid dus) naar de lcd tv stuurt, dit is een full hd (1920 x 1080). De processor zelf heeft geen igp (Intel Core 2 Quad Q9300).
De 9300 GS kaart wil ik dus een low cost best bang for buck upgrade geven. Als ik nu echter diverse reviews bekijk wordt er vrij weinig over het groene kamp gezegd.
Het gaat er dus om om divers bronmateriaal af te spelen en zo goed mogelijk up te scalen.

Edit:

Heb net even een asus gt620 gescoord, daar het mb officieel ook bij asus wegkomt zal dit de beste kans op succes geven qua compabiliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Down Under op 19-05-2015 19:20 ]

• Jumpman
Ik heb hier een nVidia GeForce GT610 en die doet het prima met 1080p60 (scherm doet niet meer), zelfs me versterker kan die van prima audio voorzien (Dolby HD en DTS MA). De CPU belasting is dan nihil.

Pagina: 1