[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
Misschien een beetje filosofische benadering:
Waar praten over 'zaken' in de nieuwsartikelen nu vooral informatief, infotainment is... kan een opinie-platform mensen verrijken met ideeën inspiratie.
Net als je nu de categorie .geek. hebt die zorgt voor verdieping buiten het nieuws, Is een opinie-platform ook welkom.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Dat was wat ik ook dacht, neem nu bv ''het recht om te worden vergeten'', dat is zo een onderwerp waar veel verschillende opinies over zijn, daar kan men verschillende mensen met verschillende standpunten vragen een opinie over te schrijven.Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:27:
Misschien een beetje filosofische benadering:
Waar praten over 'zaken' in de nieuwsartikelen nu vooral informatief, infotainment is... kan een opinie-platform mensen verrijken met ideeën inspiratie.
.Geek
.Opinie?
Het lijkt mij een mooie aanvulling.
1. Degenen die zulke stukken willen schrijven, hebben vrijwel altijd een belang -> Google die uitlegt waarom recht om vergeten te worden een slecht idee is, bijvoorbeeld.
2. Het vergt veel werk van de eindredactie -> Opiniestukschrijvers zijn niet gewend aan schrijven op Tweakers en gebruiken dus andere bewoordingen en een andere opbouw, en sommige zullen simpelweg slecht schrijven. Dat vergt meer werk dan je in eerste instantie zou denken: aan een enkel stuk zijn we de eindredactie makkelijk een werkdag kwijt (en dan is het niet eens een slecht stuk)
3. Veel van de opinies komen op andere manieren naar voren -> We hebben nieuws, achtergronden en dergelijke om zulke visies te kunnen uiten, met quotes bijvoorbeeld. Zie bijvoorbeeld het verhaal over de cookiemuur van gisteren.
Desondanks: we hebben het hier lang geleden voor het laatst over gehad, en als er goede argumenten om het nu wel doen ondanks deze tegenargumenten, horen we die graag
2. Vergt het testen van bv een nieuw topmodel mobieltje niet zeker net zoveel tijd, en een goed opinie stuk zal zeker net zo veel hits krijgen.
3. Zeker niet alle onderwerpen hebben behoefte aan opinie stukken, maar een groot onderwerp als bv ''het recht om te worden vergeten'' zou best best baat hebben bij een aantal opinies van mensen die daar rechtstreeks (bedrijven/politiek/BOF) mee te maken hebben, als indirect (filosofie/ethiek professor), vooral de laatste groep is intressant, daar die van een wat veder standpunt naar het dilemma kijken.
Beide kanten, nou nee, dan worden de kanten belicht die EFF/BOF belangrijk vindt, en de feiten gedraaid/ half verteld waar nodig om hun verhaal kracht bij te zetten, of je moet de redactie alles gaan laten fact checken, wat veel tijd en moeite kost.player-x schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52:
1. Als Google zijn woord doet, laat dan bv ook EFF/BOF een tegen opinie doen, zodat beide zijde belicht worden, daarnaast snappen lezers ook wel dat een opinie van Google zeker niet de zelfde is, als die van bv EFF/BOF, daarnaast kan de redactie na lezen een eigen mening toevoegen, zij het in een gezamenlijke, of losse reactie van verschillende redactie leden.
Je weet niet of een opinie stuk net zo veel hits krijgt, dat is puur een aanname.player-x schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52:
2. Vergt het testen van bv een nieuw topmodel mobieltje niet zeker net zoveel tijd, en een goed opinie stuk zal zeker net zo veel hits krijgen.
Bedrijven/politiek/BOF hebben allemaal hun eigen website/kanalen/media/etc, waarom moet het dan op Tweakers? kwa professoren heb je wel een punt, maar die publiceren vaak papers over dit soort dingen en als daar interessante dingen in staan wordt dat over het algemeen al als nieuws bericht gebracht door Tweakers.player-x schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52:
3. Zeker niet alle onderwerpen hebben behoefte aan opinie stukken, maar een groot onderwerp als bv ''het recht om te worden vergeten'' zou best best baat hebben bij een aantal opinies van mensen die daar rechtstreeks (bedrijven/politiek/BOF) mee te maken hebben, als indirect (filosofie/ethiek professor), vooral de laatste groep is intressant, daar die van een wat veder standpunt naar het dilemma kijken.
Ik hoop persoonlijk niet dat Tweakers ooit gaat beginnen met opinie stukken, het is een van de redenen waarom ik websites zoals The Verge niet bezoek, hou het alsjeblieft bij feitelijke nieuws zonder bias.
(en als het toch komt, zet het dan onder .opinie, zodat het meteen uit kan)
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wat mogelijk wel interessant zou zijn, is om Tweakblogs af en toe uit te lichten. Maar ook dan moet je je afvragen, willen we dat wel? Nu is juist het mooie dat Tweakblogs veel vrijheid hebben, als je ze uitlicht heb je de kans dat dat weer als mening van Tweakers gezien wordt, ze tikken eenmaal die ene Tweakblog wel aan, en die andere Tweakblog (of andere site) niet. Dat levert weer extra druk op om Tweakblogs wel te modereren. Ik weet het niet.
reviews: Gebruikersreview van de Maand - april 2015Dorus schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:38:
Wat mogelijk wel interessant zou zijn, is om Tweakblogs af en toe uit te lichten. Maar ook dan moet je je afvragen, willen we dat wel? Nu is juist het mooie dat Tweakblogs veel vrijheid hebben, als je ze uitlicht heb je de kans dat dat weer als mening van Tweakers gezien wordt, ze tikken eenmaal die ene Tweakblog wel aan, en die andere Tweakblog (of andere site) niet. Dat levert weer extra druk op om Tweakblogs wel te modereren. Ik weet het niet.
Dat dus?
Die hebben we al, dat zijn user reviews van producten en de blogsplayer-x schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:34:
Zou Tweakers niet meer een podium kunnen worden voor opinie stukken van tech gerelateerde onderwerpen.
Geschreven door gebruikers,
Zoals al aangegeven, die hebben (vaak) een commercieel belangmensen uit de industrie
De eerste politicus die IT snapt moet ik nog tegenkomen. Op een dergelijk stuk verwachting ik slechts twee reacties:en bv politici die IT behandelen.
of
De eerste die voor een aparte minister van ICT zaken in NL zou zorgen krijgt dan wel weer mijn stem.
Publicatie van ingezonden brieven en de reactie van de redactie daarop zie ik dan zelf wel als een meerwaarde. Of een wekelijkse column van Arnout Engelfriet ofzo. Of desnoods Zeef himselfZoals men dat ook doet in kranten, in de form dat bv zoals ArsTechnica dat nu brengt, zou imho een goede aanvulling zijn op het nieuws en reviews dat Tweakers nu brengt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als of dat het zelfde is als een opinie van bv een ethiek professor.The Eagle schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:47:
Die hebben we al, dat zijn user reviews van producten en de blogs
Ja, en wat is daar het probleem van, zijn de lezers (en redactie) van Tweakers zo dom, dat ze dergelijke belangen niet zien, en dat dergelijke reacties op het opinie stuk geen +2 of +3 zullen krijgen??Zoals al aangegeven, die hebben (vaak) een commercieel belang
Ik kan bv een voorstander van een hoger defensie budget zijn, door daar een opinie stuk over te schrijven, over het gevaar van bv Poetin kan ik medestanders en tegenstanders een punt van inzicht geven.
Dat is juist een goede manier om discussies te beginnen, daar zijn opinie stukken voor, en imho, tweakers als een van de grootste websites in Nederland zou daar best een grotere rol in mogen spelen, en mijn wens is dat tweakers een beetje de kant van Ars op gaat.
Er zijn een klein aantal politici die best wel iets verstand van zaken hebben, heb eerder het gevoel dat jij geen verstand van zaken hebt wat betreft wat een opinie stuk is.De eerste politicus die IT snapt moet ik nog tegenkomen. Op een dergelijk stuk verwachting ik slechts twee reacties:of
Goh, eerst zeg je dat je niks ziet zitten in opinie stukken, en nu ben je voorstander van ingezonden brieven.Publicatie van ingezonden brieven en de reactie van de redactie daarop zie ik dan zelf wel als een meerwaarde.
Een ingezonden brief is bijna het zelfde als een opinie stuk, het geeft de opinie weer van de schrijver van de brief, en probeert daar mee een groter aantal mensen van zijn mening te overtuigen.
Dan heb je ofwel twee aparte stukken en wordt de redactie binnen no time verweten dat ze schizofreen zijn, ofwel je hebt één stuk en daarmee wordt het geen opiniestuk maar een uitgebreide analyse die een redacteur aan elkaar moet lullen.player-x schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:52:
1. Als Google zijn woord doet, laat dan bv ook EFF/BOF een tegen opinie doen, zodat beide zijde belicht worden
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Onzin, opinie stukken hebben vaak tegen opinie stukken een paar dagen later, en soms zelfs naast elkaar in de zelfde krant.NMe schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:54:
Dan heb je ofwel twee aparte stukken en wordt de redactie binnen no time verweten dat ze schizofreen zijn, ofwel je hebt één stuk en daarmee wordt het geen opiniestuk maar een uitgebreide analyse die een redacteur aan elkaar moet lullen.
Ja dat, maar dan een extra voor opinie
Hoewel die drol ook hilarisch is natuurlijk. Ik kan mij dan weer moderatoren herinneren die hem helemaal naar beneden wouden modden.
De opiniestukken die ik al schreef op mijn tweakblog trokken eigenlijk slechts matig aantal bezoekers (maar dat kan ook aan mij of mijn schrijfstijl liggen?) en anderzijds merk ik ook dat het aantal views van anderen voor dat soort meningen niet erg hoog ligt. Hell, ik vraag me soms af of een blogpost met >50 regels niet al voldoende afschrikt en dus elke diepgang onmogelijk maakt... Misschien zijn tweakers al even oppervlakkig als de rest van de wereld?
[ Voor 7% gewijzigd door H!GHGuY op 19-05-2015 19:40 ]
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Ten tweede, niet om degenererend te zijn, maar de meeste zullen zeggen, H!GHGuY wie is dat?, dat is wat anders dan wanneer iemand met een positie van bewezen dossier kennis een opinie stuk schrijft.
Ik zeg niet dat er geen goede blog posten zijn, maar het is meer krenten in de pap zoeken.