Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Beste "PC in elkaar zet" guides

Pagina: 1
Acties:

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01
Ik heb mijn vorige PC door Azerty in elkaar laten zetten. Dit heeft nu niet mijn voorkeur omdat ik al mijn onderdelen perse daar zal moeten halen, plus dat het 50 euro is, en ik zelf wat sleutelen best leuk vind.

Echter, ik heb nog nooit een PC helemaal in elkaar gezet. Videokaart vervangen, nieuwe koeler met koelpasta installeren allemaal wel eens gedaan, maar een gehele pc nog niet.

Nu zit ik te zoeken naar goede guides, en tot mijn verbazing kan ik niks op Tweakers zelf hiervoor vinden? Wellicht omdat er vanuit wordt gegaan dat alle gebruikers dit toch wel weten. Ik heb een guide zoals http://computertotaal.nl/...pc-in-elkaar-zetten-62473 gevonden, maar zoek een wat uitgebreidere die ook wat slimme tips en tricks deelt. Volgens mij neemt het bouwen van een PC al snel de vormen aan van het in elkaar zetten van een IKEA kast, waardoor je toch weer je moederbord eraf moet schroeven omdat je iets niet goed hebt gedaan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Youtube staat vol met bouwvideo's, van basic tot hele uitgebreide die op alle aspecten in gaan. Een beetje slim zoeken levert je al snel precies het niveau van diepte dat je zoekt :).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ff gauw die guide doorgelezen, maar dat is in grote lijnen de volgorde die menig tweaker ook aanhoudt, volgens mij.

Tuurlijk, elke behuizing is anders en je zal altijd wat dingen tegenkomen, maardat kan je vooraf gewoon niet zeggen. Kwestie van je ogen open houden en een creatieve oplossing bedenken op het moment dat dat nodig is.
Bijvoorbeeld een Sata kabeltje wat net aan de korte kant is. Verplaats je de HDD of koop je een extra kabeltje?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01
True. Was vooral benieuwd of Tweakers zelf ook een guide heeft, ondanks het grote aanbod naar mijn mening zeker toegevoegde waarde.

Verwijderd

Wat ik deed is gewoon even intikken "linus tech tips build guide " kan altijd helpen... succes verder