Voor de huiskamer zoek ik een nieuw audio systeem. Momenteel hebben we een 2.1 Home Cinema set van Pioneer met blu-ray speler, 2 kleine speakers (1 staat op de boekenkast en de ander op het dressoir) en een subwoofer.
Ik zoek een?
Stereo of Surround receiver, Speakers, Subwoofer(?) , Blu-ray speler.
Wat is je budget?
Budget is tot ca. €4500
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name films kijken, muziek luisteren (concerten op Blu-Ray) en radio luisteren
Wat heb je zelf al gevonden?
- NAD T758 Surround Receiver
pricewatch unsorted: NAD T 758 A/V Surround Sound Receiver
Of de
- NAD C356BEE Versterker
https://www.hifiklubben.n...s/nad-c356bee-versterker/
- Bowers & Wilkins series 684 S2 speakers
pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart)
- Bower & Wilkins ASW610 Subwoofer
pricewatch: Bowers & Wilkins ASW610 (Zwart)
- DENON DBT-1713UD Blu-Ray speler
pricewatch: Denon DBT-1713UD
Welke vragen heb je hier nog over?
Gisteren mij laten voorlichten bij een Hifi zaak. Goed voorbereid (Forum doorgespit, tests gelezen en gezien (Youtube) en diverse audio Magazines doorgebladerd)
Voorkeur gaat uit naar de NAD. Dit is gebaseerd op de luister test in de winkel en door het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in een apparaat (zoals bv de Marantz en Denon) met allemaal snufjes zoals Airplay, Spotify etc.
Geadviseerd werd een surround receiver met subwoofer en center speaker.
Bij thuiskomst gaan twijfelen aangezien ik niet echt de ruimte heb voor al die apparatuur. Wel voor de receiver, blu-ray speler en de twee speakers. Niet echt ruimte voor een subwoofer én helemaal niet voor een center speaker.
Nu zit ik met de vraag wat de beste oplossing is.
Is een Surround receiver ook te gebruiken met de 2 genoemde speakers en is een subwoofer dan echt noodzakelijk? Het kan ook zijn dat een surround receiver in mijn geval niet de juiste koop is. Of juist wel omdat je dan eventueel later nog kunt uitbreiden met surround (achter)speakers.
Of is het in mijn geval beter om een stereo versterker te kopen (met een losse tuner) en hierop de blu-ray speler aan te sluiten (en de tv + decoder) met de 2 genoemde speakers? Is de subwoofer ook hier noodzakelijk om het beste geluid voor films te fabriceren?
De woonkamer is ongeveer 4,5 bij 5 meter met een open keuken. De TV staat aan de lange zijde en de bank hier recht tegenover. De bank staat ca. 4 meter recht voor de tv/audio. Links en rechts van de tv/audio is ruimte voor de 2 Bower speakers. Eventueel kunnen er nog achter speakers komen (achter de bank aan de muur) maar dat wordt lastig aanleggen (zijn die er ook draadloos?)
Hoop dat het duidelijk is want ik ben een complete leek op dit gebied
Ik zoek een?
Stereo of Surround receiver, Speakers, Subwoofer(?) , Blu-ray speler.
Wat is je budget?
Budget is tot ca. €4500
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Met name films kijken, muziek luisteren (concerten op Blu-Ray) en radio luisteren
Wat heb je zelf al gevonden?
- NAD T758 Surround Receiver
pricewatch unsorted: NAD T 758 A/V Surround Sound Receiver
Of de
- NAD C356BEE Versterker
https://www.hifiklubben.n...s/nad-c356bee-versterker/
- Bowers & Wilkins series 684 S2 speakers
pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 684 S2 Black Ash (Zwart)
- Bower & Wilkins ASW610 Subwoofer
pricewatch: Bowers & Wilkins ASW610 (Zwart)
- DENON DBT-1713UD Blu-Ray speler
pricewatch: Denon DBT-1713UD
Welke vragen heb je hier nog over?
Gisteren mij laten voorlichten bij een Hifi zaak. Goed voorbereid (Forum doorgespit, tests gelezen en gezien (Youtube) en diverse audio Magazines doorgebladerd)
Voorkeur gaat uit naar de NAD. Dit is gebaseerd op de luister test in de winkel en door het feit dat ik niet geïnteresseerd ben in een apparaat (zoals bv de Marantz en Denon) met allemaal snufjes zoals Airplay, Spotify etc.
Geadviseerd werd een surround receiver met subwoofer en center speaker.
Bij thuiskomst gaan twijfelen aangezien ik niet echt de ruimte heb voor al die apparatuur. Wel voor de receiver, blu-ray speler en de twee speakers. Niet echt ruimte voor een subwoofer én helemaal niet voor een center speaker.
Nu zit ik met de vraag wat de beste oplossing is.
Is een Surround receiver ook te gebruiken met de 2 genoemde speakers en is een subwoofer dan echt noodzakelijk? Het kan ook zijn dat een surround receiver in mijn geval niet de juiste koop is. Of juist wel omdat je dan eventueel later nog kunt uitbreiden met surround (achter)speakers.
Of is het in mijn geval beter om een stereo versterker te kopen (met een losse tuner) en hierop de blu-ray speler aan te sluiten (en de tv + decoder) met de 2 genoemde speakers? Is de subwoofer ook hier noodzakelijk om het beste geluid voor films te fabriceren?
De woonkamer is ongeveer 4,5 bij 5 meter met een open keuken. De TV staat aan de lange zijde en de bank hier recht tegenover. De bank staat ca. 4 meter recht voor de tv/audio. Links en rechts van de tv/audio is ruimte voor de 2 Bower speakers. Eventueel kunnen er nog achter speakers komen (achter de bank aan de muur) maar dat wordt lastig aanleggen (zijn die er ook draadloos?)
Hoop dat het duidelijk is want ik ben een complete leek op dit gebied
[ Voor 11% gewijzigd door LongShave op 16-05-2015 01:35 ]