Muis die werkt op glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben opzoek naar een muis die werkt op een glasoppervlakte.
Mijn bureau heeft een glasplaat van een halve centimeter en daaronder zit 'IKEA hout'. :9

Nu zie ik de volgende muizen langskomen van Logitech: https://secure.logitech.c...e-pointers/articles/11539
Er wordt hier gesproken over een Darkfield-technologie, maar die muizen zijn wel duur.

Nu vroeg ik mij af, zijn er ook muizen die ook 'glas' werken en goedkoper zijn in aanschaf?
Helaas kan ik niet filteren in Pricewatch hierop, of zie ik iets over het hoofd?
Een hele tijd had ik bijvoorbeeld gelezen over Microsoft, die ook een muis hadden bedacht dat op elk oppervlakte werkte. Maar hoe zit dit anno 2015? :)

Mijn wensen:
- Liefst bedraad
- Merk voorkeur: Logitech
- Prijs max. rond de 50 euro
- Tweedehands mag (V&A)
- Hoef niet perse een gaming muis
- Goede reviews/weinig RSI klachten

Heel erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

Koop een muismat?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:35
Of een muis met een balletje. Mag ik er van uit gaan dat je huidige muis niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 17:47

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Budget oprekken en een goede muis kopen die wel werkt op glas. Bepaalde dingen die goed werken kosten eenmaal geld.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Die heb ik nu, maar door het glas verschuift de muismat de hele tijd. :P
Nu heb ik de muismat vastgeplakt met dubbele tape (creatief bezig zijn), maar daardoor ontstaat er een kleine bolling, waardoor de muis soms/vaak alle kanten opschiet. :F
zetje01 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:04:
Of een muis met een balletje. Mag ik er van uit gaan dat je huidige muis niet werkt?
Huidige is ook een Logitech, maar een optische. Daar ben ik tevreden over, zeker met reageren en kwaliteit.
Worden die muizen nog wel gemaakt? :P
Het liefst een optische/laser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Deze hebben beide de Darkfield Technologie.

pricewatch: Logitech Anywhere Mouse MX

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Mogelijk zijn dat er meer in price watch, maar niet wat ik vinden kan via de zoekfilter.

(Zie gebruikers reviews) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door r3solution op 15-05-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

HollowGamer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:07:
[...]

Nu heb ik de muismat vastgeplakt met dubbele tape (creatief bezig zijn), maar daardoor ontstaat er een kleine bolling, waardoor de muis soms/vaak alle kanten opschiet. :F
Een harde muismat kopen ipv een stoffen muismat. Soms zijn de oplossingen zo simpel...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
r3solution schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:07:
Deze hebben beide de Darkfield Technologie.

pricewatch: Logitech Anywhere Mouse MX

pricewatch: Logitech Performance Mouse MX

Mogelijk zijn dat er meer in price watch, maar niet wat ik vinden kan via de zoekfilter.
Thanks. _/-\o_

Ga zeker nog even checken, maar deze zitten in de pricerange die ik ingedachte had. :)

Vraag ik mij alleen af, hoe hoger de dpi hoe beter bij muizen?
Zal eens kijken of ik iets kan vinden op de zoekmachine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 17:47
Ik heb zelf de Performance X al een paar jaar en deze licht zo lekker in de hand en is zowel draadloos (met een zeer goede accuduur (zelfs voor een pc gebruiker die veel PCT) als met de kabel te gebruiken.

http://www.logitech.com/n...rformance-mouse-mx?crid=7

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:33
[...]

[...]

Huidige is ook een Logitech, maar een optische. Daar ben ik tevreden over, zeker met reageren en kwaliteit.
Worden die muizen nog wel gemaakt? :P
Het liefst een optische/laser. :)
Volgens mij als je zo'n goedkope Intertoys (oid) muismat hebt heeft ie een harde bovenkant en een foamachtige onderkant en volgens mij verschuift dit niet zo snel

«Nooit geschoten is altijd mis»

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:49

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

pricewatch: Steelseries Qck
Ding hier net ff tegen de ruit gedrukt (serieus) gaat geen kant op terwijl ik nauwelijks kracht zet.

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 15-05-2015 23:13 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Fietsbel schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:11:
[...]

Een harde muismat kopen ipv een stoffen muismat. Soms zijn de oplossingen zo simpel...
Joostlek schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:12:
[...]

Volgens mij als je zo'n goedkope Intertoys (oid) muismat hebt heeft ie een harde bovenkant en een foamachtige onderkant en volgens mij verschuift dit niet zo snel
Is geen plastieken muismat, ook een met een 'rubber gemaakt' onderkant.
Maar het verschuift mij gewoon nog te veel, ook zit ik door mijn twee schermen wel eens anders op mijn bureau, door zo'n muis (die op glas werkt) hoef ik mij niet meer aan mijn muismat te ergeren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:12:
[...]

pricewatch: Steelseries Qck
Ding hier net ff tegen de ruit gedrukt (serieus) gaat geen kant op terwijl ik nauwelijks kracht zet.
Thanks. :)
Waarschijnlijk wordt het toch de muis, ook omdat die van mij niet helemaal lekker in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Om ff van het glasoppervlak weg te stappen....wat vindt je hier van dan?

pricewatch: CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Downloader_NL schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:11:
Ik heb zelf de Performance X al een paar jaar en deze licht zo lekker in de hand en is zowel draadloos (met een zeer goede accuduur (zelfs voor een pc gebruiker die veel PCT) als met de kabel te gebruiken.

http://www.logitech.com/n...rformance-mouse-mx?crid=7
Dat is inderdaad een mooie, alleen jammer dat 'ie draadloos is.
Maar misschien zijn er ook bedrade soorten van deze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:30
Persoonlijk zweer ik ook bij mijn Logitech Performance MX. Gebruik hem zowel thuis op een glazen bureau als op het werk. Muis ligt heerlijk in de hand (heb iets groter dan normale handen) en glijd goed weg op de standaard gliders. Op beide plekken gebruik ik de muis zonder muismat. Vind zelf de verhoging van een muismat niet lekker werken. Vooral niet met de uren die ik maak achter de computer.
HollowGamer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:17:
[...] Dat is inderdaad een mooie, alleen jammer dat 'ie draadloos is.
Maar misschien zijn er ook bedrade soorten van deze. :)
Persoonlijk merk ik nergens dat het een draadloze muis is. Ja, eens in de week opladen nu na een kleine 2 jaar gebruik (op originele batterijen), maar je kan de muis blijven gebruiken terwijl die aan de PC hangt. Voor de reactie hoef je het niet te laten iig. Tenzij je een (semi-)pro CS-speler bent ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door Caelorum op 15-05-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:18:
Persoonlijk zweer ik ook bij mijn Logitech Performance MX. Gebruik hem zowel thuis op een glazen bureau als op het werk. Muis ligt heerlijk in de hand (heb iets groter dan normale handen) en glijd goed weg op de standaard gliders. Op beide plekken gebruik ik de muis zonder muismat. Vind zelf de verhoging van een muismat niet lekker werken. Vooral niet met de uren die ik maak achter de computer.
Klinkt goed, al de tweede die uit ervaring deze aanraadt. :)
Over de muismat ben ik het volkomen eens, dat is wat ik me nu bedenk eigenlijk ook wel iets waar ik me aan stoor.
r3solution schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:16:
Om ff van het glasoppervlak weg te stappen....wat vindt je hier van dan?

pricewatch: CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX XL
Best interessant, alleen 'moet' ik deze mat dan weer meeslepen. Tevens mis ik het mooie glasoppervlakte een beetje. :+
Als ik de prijzen zo vergelijk, kan ik beter nog een paar tientjes bijleggen.
Maar toch bedankt voor de tip. :)

---
De Logitech Performance Mouse MX ziet het er meest interessant uit (hogere dpi o.a.) t.o.v. Logitech Anywhere Mouse MX. Ook de looks zijn wat beter. Denk dat dit hem wordt. :)

Bedankt de tips. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 15-05-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 16:57
Je kan dit beter in het hardware forum vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Dan heb je geen goede muismat. Laat me raden, je hebt zo'n goedkope muismat die je vaak als promotiemateriaal krijgt?

Kijk hier eens rond voor 'echte' muismatten: https://tweakers.net/categorie/534/muismatten/producten/

Zelfs heb ik deze, die ik erg fijn vindt omdat hij vast plakt aan je bureaublad en hij erg dun is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Shopping Forum is niet bedoeld voor aankoopadviesvragen, schopje naar een aankoopadvies subforum.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 23:43:
[mbr]Het Shopping Forum is niet bedoeld voor aankoopadviesvragen, schopje naar een aankoopadvies subforum.[/]
Excuses, zag als tag aankoopadvies staan bij shopping. :9

---

Muis is binnen en werkt prima (op glas). :)
SetPoint voelt een beetje buggy, maar over het algemeen ben ik heel erg tevreden wat je allemaal kunt instellen. :D

Even voor duidelijkheid de muis kan ook via USB-kabel worden aangesloten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
HollowGamer schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:19:
[...]

Excuses, zag als tag aankoopadvies staan bij shopping. :9

---

Muis is binnen en werkt prima (op glas). :)
SetPoint voelt een beetje buggy, maar over het algemeen ben ik heel erg tevreden wat je allemaal kunt instellen. :D

Even voor duidelijkheid de muis kan ook via USB-kabel worden aangesloten. ;)
Die USB kabel is alleen voor het opladen van de Performance MX, maar het is inderdaad wel praktisch dat het opladen gewoon tijdens het gebruik van de muis kan.

Ik heb zelf de Logitech Performance MX en de Anywhere MX. De Performance MX gebruik ik thuis op mijn bureau zonder muismat (ik houd ook niet van een extra bolling onder mijn pols) en de Anywhere MX gebruik ik daar waar ik mijn laptop mee naar toe neem en niet mijn bureau is. :P

De Anywhere MX heb ik tijdens een lotingavond van een jaarlijks recreatief volleybaltoernooi van een stichting waar ik vrijwilliger voor ben noodgedwongen op een glazen tafel moeten gebruiken, maar dat ging perfect!

De accuduur van de Performace MX en de batterijduur van de Anywhere MX zijn uitstekend en gaan lang mee op een volle lading.

De Unifying USb stickjes zijn ook lekker miniscuul om voor altijd in je laptop te laten zitten en je kan er meerdere Logitech apparaten tegelijk op laten werken. Zo werken standaard op mijn Unifying ontvanger mijn Performance MX en Wireless Illuminated Keyboard K800, maar als ik mijn laptop mee heb genomen naar een andere plek werkt de Anywhere MX er ook direct op. :)

Zowel de Performace MX en de Anywhere MX reageren op bijna elk oppervlak uitmuntend en ik zou ook niet graag naar iets anders willen! Het kost dan wel iets meer, maar het is zijn geld absoluut waard! :)

Edit:
Op het werk gebruik ik altijd deze muis: de M500 (https://secure.logitech.c.../corded-mouse-m500?crid=7) Werkt ook goed op gladde oppervlakten (omdat het normale laser is), maar niet op glas (niet getest). Maar heeft wel de zelfde prettige vorm als de Performance MX (en daar ging het mij om.

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 19-05-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-07 14:46
Ik heb zelf ook een glazen tafel gehad maar dit probleem nooit gehad. Ik gebruik een steelseries muismat en die bleef bij mij netjes op zijn plek liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dacht dat de USB-kabel (ook) ter vervanging van de ontvanger was, goed om te weten dat het niet zo is. :)

Heb hier ook nog een andere draadloze muis (van Logitech), inderdaad mooi hoe je op een ontvanger (bijna) alles kan aansluiten. Het kleine ontwerp is inderdaad ook erg fijn. :)

Sluit mij volledig aan bij jou verhaal: vergeet muismatten, trackpads, .. Dit is de muis die je moet hebben. :P :D

Uiteindelijk gekozen voor de Performance omdat deze een hogere dpi heeft. Ook was 'ie naar mijn mening wat strakker. :P

PS. Heb SetPoint nog niet getest op Linux, hoor daar helaas mixed verhalen over.
Pagina: 1