Inloggen Thomsom router - lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Na een dagje vol netwerk problemen ben ik nu het spoor bijster en roep jullie hulp in.

Lang verhaal kort te maken : Mijn Apple Time Capsule heeft blijkbaar weinig zin meer om internet door te geven. Na eerst de oorzaak te zoeken bij UPC/Ziggo leggen ;-)

Nu probeer ik dus met mijn oude Thomson Wifi Router ( ik heb als modem nog een losse Cisco EPC3000) een nieuw draadloos netwerk te activeren. Helaas krijg ik geen toegang tot de router.
Ik heb nu 1 Apple computer bedraad op internet. Ik krijg echter geen toegang tot mijn modem.
Volgens een terminal code krijg een IP adres 80 .56.112.1
Helaas krijg ik op deze wijze geen toegang tot de router.
Vreemde is dat ik eerst twee computers bedraad actief had, via een switch. De computer met het vermelde IP adres werkt ook als ik hem zonder de switch rechtstreeks aansluit. Zelfde IP adres.
De andere computer gaf een totaal ander IP adres en heeft, nadat ik hem rechtstreeks ( dus zonder switch) had aangesloten geen verbinding meer. Ook niet met de switch er weer tussen :'(

In alle eerlijkheid , ik ben door mijn logica oplossingen heen. Kunnen jullie mij op weg helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
De vraag stellen was blijkbaar al de helft van de oplossing ...

Inmiddels draadloos toegang tot de router, met IP adres 192.168.0.1 ( verrassend ! ).

Dus de noodoplossing gaat goed !

Blijf ik de vraag hebben hoe ik het nieuwe probleem oplos dat slechts 1 van beide via een switch bedrade computer netwerk verbinding krijgt ? Als ik via netwerkvoorkeuren kijk zijn ze beide met ethernet verbonden , alleen met totaal verschillende IP adressen ( 80.156.112.145 en d niet werkende 192.168.0.10).
Wie weet wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:38
Ik vind het maar een ingewikkeld verhaal en ga geen moeite doen het te begrijpen. Maar:
Wat gebeurt er als je probeert in te loggen op je Thomson? Gebruik je het juiste IP, inlognaam en wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
Kan gewoon inloggen op de thomsom , dat gaat goed ! Ook internet werkt op een laptop (draadloos) en een mac mini (bedraad).

Alleen wil de iMac niet het internet op, noch draadloos of met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:38
Welk apparaat in je netwerk verzorgt DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
Geen idee ? De Thomson router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:09
Over wat voor Thomson router spreken we hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
Thomsom router aan de praat gekregen, in ieder geval via Wifi, maar het probleem bleef .....
Wel verbinding maar geen internet. Dus blijkbaar een ander probleem dan een defecte router.

Nu blijkt dat de DNS servers die ik ooit had ingesteld bij UPC niet meer werkten na de "omzetting" naar Ziggo.
Nu maar voor de Google oplossing gekozen ( 8.8.8.8) en dat lijkt wonderwel goed te gaan. Bedraad en draadloos weer internet toegang. Vingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:34
Je moet ook helemaal geen DNS instellen, maar je router aan de WAN kant gewoon via DHCP automatisch een DNS (net als een ipadres) van Ziggo laten krijgen.
Dan heb je dit soort problemen niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets klopt hier niet - die EPC3000 is internet-only, de Thomson (WELKE is al een paar keer gevraagd) is een internet+telefonie+WiFi modem. Niet een losse router. Klinkt alsof je ooit een vervangende modem had gekregen (bijv ter vervanging van een oude ED2 telefoniemodem) en de boel is nooit netjes administratief op een enkel modem gezet.

Ervan uitgaande dat die "Thomson" een TWG870 is, is er geen enkele reden om die bejaarde EPC3000 nog te blijven gebruiken, nog los van de WiFi is het ook als modem overjarig en minder capabel dan de Thomson (4x4 kanalen ipv 8x4). Lijkt me verstandig om even met Ziggo contact op te nemen en situatie voor te leggen zodat alles op je Thomson terechtkomt en je die EPC3000 terug kunt sturen cq in de kliko kunt dumpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1