kan ik sneller internet met telefoonkabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673390

Topicstarter
Hallo,

ik heb een vraag.
ik wil sneller internet. alleen ik heb een telefoonkabel.
weet iemand hoe ik mijn internet sneller kan maken?
we hebben geen kabel of beter. en ik woon in het buitengebied....

Router: experia box v8
ping: 140ms
download speed: 10.70mbps
upload speed: 0.90mbps

mijn pc zit met kabel aan de router.

alvast bedankt. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 673390 op 15-05-2015 23:25 . Reden: typfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:14
Neem contact op met je provider en sluit een abo af met hogere snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al een hooge abo en dat haal ik niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Internet via de telefoon is ADSL of VDSL en daarvan is de maximale snelheid o.a. afhankelijk van de afstand tussen de wijkcentrale en je huis. Als je ver van de centrale woont haal je de maximale snelheid niet. Als je dus echt hoge snelheden wilt halen is xDSL niet zo'n goede keuze. Je kan dan beter kiezen voor internet via de kabel (UPC, Ziggo e.d.) of via glasvezel. Dan kan je zo tot 200Mbps halen (afhankelijk van het abonnement).

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 15-05-2015 22:14 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je de volgende link even invult kan je kijken wat je max kan hebben op de telefoonlijn of glasvezel.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Als dat niet hoog genoeg is kan je even kijken in de postcodecheck van ziggo.nl naar de snelheid die je kan krijgen via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid

ik woon in het buitengebied en heb alleen maar telefoonkabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 03:20
Het loont idd om op de site te kijken die Fable voorsteld. Daar kun je kijken wat de hoogst mogelijke snelheid bij KPN op het kopernetwerk is. En momenteel levert KPN gewoonweg de snelste verbindingsmogelijkheden op het kopernetwerk.

Indien daar aangegeven word dat je geen snellere verbinding kunt krijgen, zijn er nog marginale winsten te behalen door de bekabeling in huis zo optimaal in te richten. Hierbij is de belangrijkste factor de afstand tussen je modem en het ISRA punt. In sommige gevallen kun je enkele Mbit/s winnen door deze kabel korter te maken.

Ik vrees echter dat je voor de rest niet veel kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ernemmer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:10:
Als je de volgende link even invult kan je kijken wat je max kan hebben op de telefoonlijn of glasvezel.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Als dat niet hoog genoeg is kan je even kijken in de postcodecheck van ziggo.nl naar de snelheid die je kan krijgen via de kabel.
Hier klopt het in ieder geval niet, lijkt erop dat ze vectoring er altijd bij optellen, ook als het nog niet ondersteunt wordt in de wijkcentrale een verderop. Belletje naar je ISP doet wonderen, die kunnen wel een betrouwbare meting doen.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 16-05-2015 01:01 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
Wij hadden hetzelfde probleem. We wonen in het buitengebied en haalde maximaal 8mbps/1mbps bij kpn met dezelfde experiabox.
Dit hebben wij opgelost om over te stappen op een lokale draadloos aanbieder.
We hebben nu 25mbps/25mbps.

[ Voor 8% gewijzigd door rohaantje op 16-05-2015 12:37 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

rohaantje schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:37:
Wij hadden hetzelfde probleem. We wonen in het buitengebied en haalde maximaal 8mbps/1mbps bij kpn met dezelfde experiabox.
Dit hebben wij opgelost om over te stappen op een lokale draadloos aanbieder.
We hebben nu 25mbps/25mbps.
Als er alleen een koperkabeltje bij je naar binnen gaat moet je kijken naar zo'n oplossing als hier gequote. 4G of iets dergelijks, of misschien schotel.
Buitengebieden hebben vaak geen coax en dan ben je plat uitgedrukt gewoon de sigaar omdat de afstand naar de wijkcentrale ook bijna altijd gewoon enkele kilometers is.
xDSL is ruk met peren als het een beetje lastig wordt met kabelkwaliteit en afstanden helaas, daar kan je zelf nagenoeg geen veranderingen in aanbrengen.
Als je bereid bent er geld op te laten vallen kan je eventueel kijken of er een glasvezelkabel te regelen is, maar dat kost duizenden euro's, indien realistisch haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-04 09:59
kijk eens op eerder genoemde site en check of Bounding mogelijk is
als er 2 anologe lijnen liggen verdubbeld dit je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-04 16:06
Je kunt met DSL meerdere koper paren stapelen of je neemt een tweede internet aansluiting met een dual wan router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:27
Een kleine wist kun je mogelijk nog behalen door je modem direct achter je ISRA punt aan te sluiten, mocht dit nog niet het geval zijn. Verwacht geen wonderen maar een zo kort mogelijk kabeltje kan er mogelijk voor zorgen dat je net iets sneller kan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-04 15:40
Indien je het echt wilt, kun je zoals hierboven voorgesteld 2 internetverbindingen combineren.
Bijvoorbeeld je ADSL-verbinding combineren met een internetabonnement van SkyDSL(satelliet). SkyDSL levert snelheden tot ~20Mbit downstream en 6Mbit upstream. Nadeel is wel dat je een vertraging(ping) hebt van 700+ms.

Je zou evt. ook met straalverbindingen kunnen gaan werken. Heb het vaker in het buitenland gezien, een zender aan een kerktoren(of ander hoog object met een goede, snelle verbinding) en een kleine draadloze ontvanger op je dak installeren. Vervolgens heeft iedereen in een omgeving van 5km de mogelijkheid om op die manier internet aan te sluiten.

Ook zou je buren met een snellere verbinding kunnen vragen hun verbinding te delen. En dan bijv. af te spreken de kosten van het abonnement te delen. Vervolgens een straalzender op hun dak zetten en eentje op jouw dak en je hebt een snellere verbinding.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:16
Als je in het buitengebied zit ben je inderdaad mogelijk de klos. De 'bounding' die hierboven wordt genoemd heet pair bonding. Dit is mogelijk bij bijvoorbeeld KPN afhankelijk van je locatie. Niet alle locaties hebben pair bonding en je ISRA thuis moet ook al 2 koperparen hebben. KPN gaat er niet voor lassen of graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heeft iemand een link van de correcte site van SkyDSL, en is dit ook goedkoper dan kpn pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:48
Anoniem: 673390 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:09:
heeft iemand een link van de correcte site van SkyDSL, en is dit ook goedkoper dan kpn pakketten?
Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:03
Anoniem: 673390 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:09:
50 euro voor 20mbit :X
Pagina: 1