[BO2] Vraagje over MP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Ik speel regelmatig Multiplayer. Alleen vraag ik mij af hoe het kan dat team-players weten waar ik ben en mijn tegenstanders zich bevinden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Dit is wel een heel generieke vraag die je over bijna elke shooter wel kan vragen; Ik speel zelf geen BO2 (Wel heel veel de voortgangers op de consoles gespeeld tot aan MW2) maar kan uit ervaring zeggen dat ik toen heel veel speelde op geluid en de minimap, zelf van de minimap afblijven (silencer) en anderen goed kunnen horen met een fatsoenlijke headset helpen hierbij erg goed.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Minimap, als je op pauze drukt kan je de gehele minimap zien, cold blooded kan vaak ook helpen in het geval van een UAV/spyplane, silent footsteps, op MW2 had je een heartbeat sensor dus daar had je ook weer een perk tegen nodig, etc..

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Frozen schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:38:
Minimap, als je op pauze drukt kan je de gehele minimap zien, cold blooded kan vaak ook helpen in het geval van een UAV/spyplane, silent footsteps, op MW2 had je een heartbeat sensor dus daar had je ook weer een perk tegen nodig, etc..
Ja, maar als je hardcore speelt weten sommige spelers je exact te vinden als je aan de andere kant van de map bent, zelfs de tegenstanders, zelfs met perks zoals ghost, silent en andere perks. Het lijkt wel of ze software gebruiken of een tweede scherm met een totaal overzicht.

Ik heb een aantal keer een replay gekeken en zie soms mensen die gewoon door 4 muren heen schieten wat mij niet lukt met een FMJ en je met 1 schot direct weten te raken. Begint beetje irri te worden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Welkom in de wondere wereld van cheaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05-2024
er zijn ook hele volksstammen spelers die gewoon zoveel tijd in het spel en de maps hebben gestoken, hun oren en ogen goed de kost geven tijdens een match en hun logische verstand gebruiken.

ervaren spelers kunnen anticiperen en dat kan op noobs overkomen alsof ze cheaten.

cheaters bestaan echter weldegelijk en zeker op de pc's wordt je er vaker mee geconfronteerd dan je lief is maar er wordt ook wel erg makkelijk "cheater" geroepen als zich een situatie voordoet die een beginner niet begrijpt.

ondanks het gebrek aan muis en keys, heb ik de laatste jaren een sterke voorkeur voor console ontwikkeld, vooral vanwege het gemak vh systeem maar ook door het geringe aantal cheaters.

BO2 heeft van alle CoD-edities op de xbox verruit de minste cheaters, en ik heb ze allemaal gespeeld.
BO2 is de enige die ik nog dagelijks speel en niet zonder reden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

bram1984 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:30:
Welkom in de wondere wereld van cheaters.
Welkom in de wondere wereld van mensen die weten wtf ze doen. Ik speel al een eeuwigheid geen CoD meer, CoD4 heb ik echter heel veel gespeeld, perks waardoor je stil bent helpen je niet tegen iemand die de maps door en door kennen en een fatsoenlijke headset dragen. Een beetje anticiperen helpt heel erg als je weet in welke richting de voetstappen of het reload geluidje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
en de kill feed natuurlijk: ad hand van wat je om je heen hoort en de info die op de kill feed verschijnt kun je vrijwel altijd determineren wat waar gebeurd.

heb een vriend die ook veel speelt en goed kan schieten maar nooit de kf in de gaten houdt: nou, je merkt het wel in onze scores hoor.
die van mij zijn altijd een stukje hoger en dat ligt niet echt aan mijn skills want die zijn ongeveer gelijkwaardig maar mijn, ahum, situational awareness is een stuk beter, oa doordat ik goed gebruik maak van alle info die het spel mij geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
D4NG3R schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Welkom in de wondere wereld van mensen die weten wtf ze doen. Ik speel al een eeuwigheid geen CoD meer, CoD4 heb ik echter heel veel gespeeld, perks waardoor je stil bent helpen je niet tegen iemand die de maps door en door kennen en een fatsoenlijke headset dragen. Een beetje anticiperen helpt heel erg als je weet in welke richting de voetstappen of het reload geluidje gaan.
Ik weet niet of je mee hebt gelezen maar ook dan schiet je geen mensen bewust omver door 4 muren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stinky1701
ach wat, ik ben ondertussen toch ook wel heel erg sceptisch geworden als mensen beweren dat ze dit of dat gezien hebben...het strookt namelijk totaal niet met mn eigen ervaringen vd afgelopen jaren.

laggy verbindingen kunnen de meest vreemde verschijnselen opleveren in game die vaak door noobs geïnterpreteerd worden als cheaten of iets onmogelijks doen.

"ik werd neergeschoten toen ik al om de hoek was!"

"hij kon mij onmogelijk zien en ik zat achter een muur"

"die gast heeft god mode want mijn kogels raken hem gewoon niet"

pfffff.... :F

begrijp me niet verkeerd, er zijn cheaters, zowel op pc als consoles, maar bijna altijd worden die door de hele lobby opgemerkt want de meeste hacks zijn ook verrassend duidelijk te herkennen.

op de consoles is het 99% vd tijd echter óf de verbinding óf het eigen gebrek aan ervaring en kunde dat zorgt voor het cheater-geroep.

D4NG3R heeft imho dus wel degelijk een punt met zn opmerking (en ik weet ook bijna zeker dat hij NL kan en wil lezen Bram.... :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals hierboven aangegeven kom ik ook de wildste uitspraken tegen, ik werd met regelmaat uitgemaakt voor hacker omdat ik iemand 'om de hoek' schoot of door een muur wist te vinden. Ja niet vreemd als je een ping van 150 hebt of je wapen door de muur heen steekt. 8)7, ook door meerdere muren heen kan ik iemand prima vinden op audio alleen, dat is gewoon een korte spray totdat je een hitmarker krijgt.

In CoD4 bijvoorbeeld ken ik op de meeste maps alle tricks, alle glitches, alle zogehete 'silent' area's van de map waar je letterlijk geen voetstap geluid maakt als je springt of rent, grenade tricks om gewoon een hele spawn te clearen wanneer een match start en nog meer van dat soort gedoe. Maakte dit mij een valspeler op wat voor manier dan ook? Nee, enkel een knul van 14 die veel te veel tijd stak in CoD4. :)

Giftig wil ik de community nog niet noemen, maar erg gezellig is deze ook niet. De meesten kunnen niet of nauwelijks tegen hun verlies, schreeuwen over hun wilde nachten met mijn moeder of hoe ik morgen banned zou zijn omdat ik hack. Ik ben blij dat ik dan ook redelijk snel weg was van pub's.. Tegenwoordig raak ik buiten lanparties CoD niet meer aan, gezellig met vrienden de oudere varianten spelen of lekker zombies knallen is leuk; veel meer tijd wil ik er ook niet meer aan besteden.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nu is het probleem van cheaten ook best wel erg op de PC, zeker onder de echt goede spelers. De meeste hebben cheats of weten waar ze ze kunnen downloaden. Recent het hele schandaal in de Counter-Strike scence geeft dat wel aan. Nu is het vervelende dat je de idioten er zo uitpickt met cheaten, maar de goeie spelers totaal niet want deze weten het veel beter te camoufleren. Nu is wat hierboven staat over lag etc ook allemaal waar en goeie spelers anticiperen inderdaad. Maar het is veels te simpel om te stellen dat je hackers/cheaters er zo uit pikt want dat is echt absoluut niet het geval.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Overdrijven is ook een kunst en cheaten is wat anders als matchfixen.... Zeer ongenuanceerde post Postius.
Mesne moeten eens accepteren dat er hordes spelers zijn die érg veel tijd in een game steken of gewoon elke glitch zoeken in een map.

Kwestie van de maps kennen en intelligent gebruik maken van de info uit de game. Zo kun je b.v. posities uitsluiten..
Deden we vroeger met Delta Force al ;)

[ Voor 25% gewijzigd door KillerAce_NL op 21-05-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
KillerAce_NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:29:
Overdrijven is ook een kunst en cheaten is wat anders als matchfixen.... Zeer ongenuanceerde post Postius.
Mesne moeten eens accepteren dat er hordes spelers zijn die érg veel tijd in een game steken of gewoon elke glitch zoeken in een map.

Kwestie van de maps kennen en intelligent gebruik maken van de info uit de game. Zo kun je b.v. posities uitsluiten..
Deden we vroeger met Delta Force al ;)
Mensen moeten eens accepteren dat de top van games een hele kleine community is, een ons kent ons wereldje wat logisch is. En cheats zeker in de CS:GO scene gewoon gemeengoed zijn. Hoe hoger je komt bij een game in de ladders hoe groter de kans dat je cheaters/hackers tegen het lijf gaat lopen.

Goeie spelers weten hacks nog veel beter te verbergen, sorry als je daar zo weinig ervaring mee hebt misschien moet je dan maar lekker delta force blijven spelen.

Verder geen idee wat je met matchfixing bedoeld? Daar kom je zelf in 1x mee aanzetten. Beetje raar maar goed, het zou kunnen. Enige matchfixing die ik ken in de e-sport scene is het 322 schandaal van Solo in dota 2.

[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 24-05-2015 16:43 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Aangezien ik zelf in Black ops 1 of tenminste 4 servers gebanned was vanwege 'hacks!' ondanks ping van 11 en uiteraard geen hacks wil ik graag zeggen dat het vaak onzin is...

Tevens zijne r zat filmpjes te vinden van mensen die 1v1s doen en alle spawns uit hun hoofd kennen: achter elkaar wallshots met de snipers, zelfs op de console wanneer dus de aim-assist niet werkt door muren heen.

Hackers zijn extreem kut en sommige games zitten er vol mee... Maar let eens op hoeveel console gamers bijvoorbeeld een keer PC cod spelen en iedereen een hacken vinden? Genoeg posts over te vinden... En dat lijkt me toch wel sterk aangezien ik ze amper tegen kom. Gezien anderen mijn 'skill' niveau van toen al als hacken zagen in de meeste pubs, zeker in ffa en tdm, denk ik dat het probleem zwaar overschat word. Iig wel op het over van de gemiddelde speler...
Pagina: 1