Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stabiele wifi netwerk op lokatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een pop-muziek act gebruik ik een iPad die via wi-fi een digitale mixer aanstuurt (die met firewire aan een macbookpro hangt)

Ik ben op zoek naar een wi-fi router die zich op verschillende lokaties goed staande kan houden tussen honderden mensen met smartphones.

Ik had in eerste instantie een oude apple airport, maar die was een drama. Nu gebruik ik een TL-WR1043ND die eigenlijk in mn studio staat. Deze is tot nu toe erg betrouwbaar, maar ik ben benieuwd of het zin heeft om nog een stapje hoger te gaan?

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Het probleem is waarschijnlijk de drukte van het spectrum. Mochten daar veel Wi-Fi routers hangen waarbij elke bezoeker verbind dan gaat de beste router dat niet houden. De band wordt heel druk en dan houd het simpelweg op.

Hoe groot is de afstand? Mocht de afstand niet zo heel groot zijn dan is een router op e 5 ghz band wellicht een goede keuze. Op dit moment zijn er significant minder devices die daarvan gebruik maken. Het nadeel daarvan is wel dat de range wat minder groot is. Mocht je dus een router zoeken pak dan een router die beide banden ondersteund + het liefst ook je randapparatuur. Zo krijg je de meest stabiele verbinding in mijn optiek.

Verwijderd

Topicstarter
Uitverkochte Pandora zaal Tivoli bijvoorbeeld.

Ik ga iig inlezen over 5GHZ en in hoeverren mn huidige hardware dat ondersteunt.

dank

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Staat je mixer naast het podium en jij met je ipad in de FoH?
Wellicht zou je 2 goedkope straalantennes kunnen gebruiken waarbij je een kleine 5Ghz ap in de FoH neerzet zodat je toch ontvangst hebt.

Een alternatief zou kunnen zijn om een flinke rol UTP op een haspel mee te nemen en die tijdens het bouwen vanaf het podium naar de FoH laten trekken. Zoiets kan je eventueel ook in je technische rider op laten nemen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Naast andere routers, zijn ook andere apparaten die van die band gebruiken maken een probleem.
In jouw geval kun je denken aan draadloze microfoons, ik werk zelf ook regelmatig met adhic netwerken op locatie. Het is me al meer dan eens overkomen dat de wifi gestoord werd door draadloze microfoons (tot onwerkbaar aan toe) en ook omgekeerd (geluid via microfoons was ook niet meer om aan te horen).

Op de 5ghz heb je waarschijnlijk minder last van routers, of er ook nog veel andere apparatuur van die band gebruik maakt weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar goed zelf zet ik nu als het even kan gewoon weer ouderwetse kabeltjes in.

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Draadloze microfoons die op 2.4Ghz storen? Dat zou echt niet meer mogen. Professionele (en beetje up to date) apparatuur zit niet in de buurt van 2.4Ghz.

Maar dat het druk is op 2.4Ghz is wel duidelijk.

Edit: op de website van Shure staat wat informatie over frequenties en de aangepaste regelgeving.
http://www.shure.nl/support_en_download/zendfrequenties

[ Voor 27% gewijzigd door Hennie-M op 15-05-2015 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig zal het bij wi-fi blijven vrees ik. het liefst trek ik kabel inderdaad.

Ik ga op zoek naar een 2.4/5GHz router. Dank voor de reacties.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan je iPad via Ethernet aansluiten. Afhankelijk van het type is dat vrij simpel. Als je een 30-pins connector hebt is de camera kit, een powered USB hub en een USB-Ethernet adapter met ASIX chipset genoeg. Heb je ook geen WiFi meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik ook al gelezen inderdaad. Ga ik ook mee experimenteren. Dank voor de ASIX tip.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Hennie-M schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:14:
Draadloze microfoons die op 2.4Ghz storen? Dat zou echt niet meer mogen. Professionele (en beetje up to date) apparatuur zit niet in de buurt van 2.4Ghz.

Edit: op de website van Shure staat wat informatie over frequenties en de aangepaste regelgeving.
Congreslocaties .. gemeentehuizen (bosch van die op de tafel sta units) ..
het mag allemaal vast niet .. maar dat wil niet zeggen dat het niet kan en niet gebeurd.
Het vervelendste is dat die meuk vaak pas als laatste aan gaat .. en je dan dus gewoon de sjaak bent.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hennie-M schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:14:

Line-6 heeft setjes in de 2.4GHz band die best populair zijn bij gitaristen en bassisten vanwege hun gebrek aan companding.

Voor wifi heb ik een Ubiquiti BulletM5 met omni-antenne aangeschaft. Die heeft tot nu toe prima gepresteerd met duizenden mobieltjes er omheen.

Verwijderd

Topicstarter
Ubiquiti M5 kreeg ik ook al getipt van 2 technici die op lokatie werken met ipads en mixers.

Verwijderd

Topicstarter
Een NanoStation Loco M5 is net binnengekomen. Ik merk wel dat deze niet zozeer gericht is op consument.

Kan iemand mij wat tips geven qua instellingen?

Het lijkt mij dat ik mijn laptop via ethernet aan de M5 aansluit en dat de M5 een Wifi netwerk opzet waar de iPad weer op kan?

Ik heb geprobeerd om de M5 in Bridge mode te laten en dan als Access point in te stellen. Ik krijg een SSID te zien op andere apparaten maar kan niet op de netwerk komen.

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17

U+

Pagina: 1