5GHz ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een wel/geen switch lijkt me bij Geen voorkeur / Ja / Nee overbodig, dit geldt voor WiFi aanwezig, 5GHz ondersteuning en wellicht andere filters.

Zou het 5GHz ondersteuning filter wat hoger geplaatst kunnen worden? IMO is het belangrijker dan zelfs wired port rate..
Is WiFi aanwezig niet overbodig aangezien Verbinding (wlan) er ook al is?

Zoeken in een 'union' van access pointers, modems en routers is niet mogelijk, kunnen die twee niet beter in een categorie?
Veel routers kunnen ook als AP werken namelijk.

http://tweakers.net/categ...ems-en-routers/producten/
http://tweakers.net/categorie/314/access-points/producten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

De wel/geen switch is een beetje stom bij Ja/Nee filters, maar technisch gezien is het een specificatie/filter met 2 opties, die toevallig Ja en Nee heten. De achterliggende specificatie is een virtuele, die kijkt of een andere specificatie is ingevuld (in het geval van WiFi aanwezig kijkt deze of een van de Verbinding (wlan) opties is ingevuld) en geeft true terug als dat het geval is en false als het niet zo is. Die true en false worden weer vertaald naar het voor mensen beter leesbaarder Ja en Nee. Het filter krijgt dus 2 opties terug (en voegt daar zelf nog Geen voorkeur aan toe), maar dat kunnen er ook net zo goed 3 of meer zijn, waarbij het hebben van een Wel/geen switch ineens wel weer logisch is. Ik zal eens navragen of het interessant kan zijn om een optie te kunnen maken om de wel/geen switch te kunnen verbergen wegens overbodig. Wie weet kom je deze optie in de toekomst nog eens tegen.

Ik heb het 5GHz filter bij Access Points een stukje hoger gezet en standaard uitgeklapt.

Wifi aanwezig bij de routers lijkt inderdaad overbodig, deze is overgenomen uit andere categorieen, bijvoorbeeld televisies, waarbij het hebben van Wifi niet altijd vanzelfsprekend, maar wel handig is. Het is gemaakt om een makkelijke manier te hebben om in 1x alle (bijvoorbeeld) tv's terug te krijgen, zonder dat je een voor een de opties onder Verbinding (wlan) moet aanvinken. Gebruikers die niet zo bekend zijn met de materie, zal 802.11x vrij weinig zeggen als ze op zoek zijn naar een tv met wifi, maar een simpel Ja/Nee filtertje zal veel beter begrijpbaar zijn.

Later kwam er de vraag of het mogelijk was om juist alle draadloze routers weg te kunnen filteren, waarna wij hebben gekozen ditzelfde filter bij Modems en routers te plaatsen, maar dan moet een gebruiker op Nee klikken om het gewenste resultaat te krijgen.

Over het samenvoegen van AP's en routers zal ik overleggen met onze manager, want in feite heb je gewoon gelijk. Wel zullen we ervoor moeten waken dat je alsnog goed moet kunnen filteren, dus dat we het niet 'zomaar' bij elkaar gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij LCD Panel is het niet mogelijk Onbekend er uit te filteren zonder alles aan te klikken, kan Onbekend daar toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Olaf van der Spek schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:26:
Bij LCD Panel is het niet mogelijk Onbekend er uit te filteren zonder alles aan te klikken, kan Onbekend daar toegevoegd worden?
Ja en nee. Ja, ik kan eenvoudig een optie Onbekend aanmaken, maar naast dat ik dat lelijk vind, is daarmee niet automatisch alles wat nog geen optie heeft gekozen op Onbekend gezet. Dat is onwijs veel handwerk terwijl er een relatief eenvoudige workaround is en dat zie ik niet zitten.