Voeding vervangen?

Pagina: 1
Acties:

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-02 15:27
Hallo mede-tweakers!

Inmiddels alweer ruim 2 jaar geleden heb ik mijn eerste echte game-pc gekocht, en nu na die ruim 2 jaar is het tijd geworden om te upgraden.

Met het oog op een studie waar ik volgend jaar aan ga beginnen waarin ik veel moet videobewerken zat ik erover na te denken om mijn FX-6300 en 7870XT te vervangen voor een i7-4770 en een GTX980 (Stiekem ondertussen ook natuurlijk even gamen als ik vrije tijd heb ;)) en er nog 8GB ram bij te prikken, momenteel heb ik er namelijk 8GB inzitten.

Nu zit ik dus een beetje in over de voeding, ik heb namelijk de volgende pricewatch: Cooler Master B600
Gaat deze voeding genoeg zijn om deze CPU en GPU te dragen of zal ik de voeding ook moeten vervangen voor een 750 (?) watt?

Alvast bedankt!
Jordi

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou je voeding inderdaad vervangen, maar niet omdat hij te weinig watt heeft, maar omdat hij van knap beroerde kwaliteit is.

Een pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is van veel betere kwaliteit, en heeft meer dan genoeg prik.

Al zou ik voor gaming echt geen i7 en GTX980 nemen, allebei veels te duur voor wat ze doen voor gaming. Een i5 4460 en een R9 290 zijn echt veel beter qua prijs/prestatie.

Net als 16GB RAM trouwens, Dat is echt alleen nodig als je veel gaat fotobewerken enzo.

People as things, that’s where it starts.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Een goede 450 wat moet genoeg zijn. Maar de cm heeft een B van bagger iets te letterlijk genomen. En waarom een zwaar overpirced 980? Wacht dan op de 390(x)

En hoeveel gb gebruik je tijdens gamen? Meer ram maakt het niet ineens sneller.

En ik zou even tot 3 juni wachten op de broadwell versies van intel.

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-02 15:27
Ik heb de 16GB ram voornamelijk gekozen voor de videobewerking, momenteel kom ik vaak al richting de 7,5GB ramgebruik met alleen maar de beelden van één camera, dus ik zit liever safe en zo duur is ram ook niet meer de laatste tijd.

De 980 was vooral voor de CUDA cores in After Effects, heb ook getwijfeld over de R9-290(X), maar Adobe programma's vinden volgens mij over het algemeen Nvidia kaarten leuker jammer genoeg

De voeding zal ik dan gaan vervangen voor de Cooler Master V550, moet genoeg zijn, bedankt in ieder geval :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik had over het videobewerken heen gelezen, dan is 16GB RAM inderdaad een prima idee.

Of je een i7 nodig hebt, ligt eraan wat je gaat doen. Sowieso is een Xeon 1231 qua prijs/prestatie eigenlijk altijd interessanter dan een i7.

CUDA wordt daar inderdaad volgens mij beter gebruikt, maar ook niet voor alles. Kwestie van kijken of het echt nut heeft voor wat jij gaat doen.

Al zou ik alsnog geen GTX980 nemen, duur onding, neem dan een GTX970, welke wss binnenkort leuk in prijs gaat zakken als AMD met de 300 serie komt.

People as things, that’s where it starts.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
jordiz64 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:48:
Ik heb de 16GB ram voornamelijk gekozen voor de videobewerking, momenteel kom ik vaak al richting de 7,5GB ramgebruik met alleen maar de beelden van één camera, dus ik zit liever safe en zo duur is ram ook niet meer de laatste tijd.

De 980 was vooral voor de CUDA cores in After Effects, heb ook getwijfeld over de R9-290(X), maar Adobe programma's vinden volgens mij over het algemeen Nvidia kaarten leuker jammer genoeg

De voeding zal ik dan gaan vervangen voor de Cooler Master V550, moet genoeg zijn, bedankt in ieder geval :)
Laat mij even dat CUDA sprookje uit de wereld helpen.
Het enige in After Effects waar CUDA meer kan dan OpenCL is ray-traced 3D compositions.
Gebruik je die niet dan maakt het geen zak uit en kun je net zo goed een R9-290(X) nemen.

Computer says no

Pagina: 1