Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beeldscherm doet raar als ik m instel op 144hz

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartallstar
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-09 10:43
Beste Tweakers,

Ik heb 2 dagen geleden dit scherm gekocht pricewatch: Philips Brilliance 242G5DJEB Rood, Zwart met de bedoeling om hier op te gaan gamen (144hz functie)

Wanneer ik eenmaal alles heb aangesloten met een Dual link Dvi-D kabel en ik het scherm instel op 144hz, krijg ik het volgende te zien: YouTube: 144hz derp

Ik gebruik dit beeldscherm in combinatie met deze videokaart pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 ik heb op deze kaart beide dvi poorten geprobeerd.

Ook heb ik al 2 verschillende Dvi-D dual link kabels geprobeerd...

Heeft iemand de oplossing? :D

Ok. - Rammus 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
Al geprobeerd de videokaart drivers eraf te gooien en opnieuw te installeren? Wordt het scherm ook in het systeem herkend?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:41
Is wel het typische effect als je geen dual-link hebt. Dus misschien toch geen echte Dual link DVI kabel (niet alles is dual link) of geen dual-link DVI poort (een hoop kaarten hebben maar 1 dual-link DVI of stiekem geen).

Dus nog even dubbelchecken zou ik zeggen, ook al heb je al 2 kabels en poorten gedaan. Het effect is toch typisch dual-link-signaal-over-single-link (dus zou eerst naar de kabel kijken).

Weet je zeker dat de monitor wel 144hz kan via DVI (ken de monitor niet), en niet alleen via display-port of zoiets?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Maximale resolutie: 1920 x 1080 @ 144 Hz (Dual-link DVI/DP)
Output: DVI-Dual Link (digitaal, HDCP)

Het zou dus gewoon moeten lukken met zowel dual-link DVI als DisplayPort.
Ook heeft de monitor gewoon een DL DVI poort.

Ik zou denk ik even de volgende zaken proberen:

(1) Probeer eens via rechter-klik op je desktop naar scherm resolutie te gaan en hier via monitor eigenschappen de refreshrate in te stellen op 144 Hz. Het kan zijn dat je Nvidia driver moeilijk doet.

(2) Verwijder eens je Nvidia drivers volledig en herinstalleer de nieuwste versie.

(3) Kijk eens bij Windows Update of er toevallig drivers voor je scherm of iets dergelijks zijn.
Wellicht heb je hier iets aan: http://www.philips.nl/c-p...timage-game/ondersteuning

(4) Een laatste redmiddel/test: download eens CRU en stel een custom resolutie in (full-HD) met 144 Hz refreshrate: http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dipje2
hoe weet je zeker dat het dual link kabels zijn? 'gekocht als' ? Zat bij de monitor?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartallstar
dipje2 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:39:
hoe weet je zeker dat het dual link kabels zijn? 'gekocht als' ? Zat bij de monitor?
Ik heb deze kabel besteld: http://www.allekabels.nl/.../1042661/dvi-d-kabel.html

Ik neem aan dat deze gewoon goed is.. zat in een zakje van 'DELOCK'

Ok. - Rammus 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartallstar
stin00 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:12:
Maximale resolutie: 1920 x 1080 @ 144 Hz (Dual-link DVI/DP)
Output: DVI-Dual Link (digitaal, HDCP)

Het zou dus gewoon moeten lukken met zowel dual-link DVI als DisplayPort.
Ook heeft de monitor gewoon een DL DVI poort.

Ik zou denk ik even de volgende zaken proberen:

(1) Probeer eens via rechter-klik op je desktop naar scherm resolutie te gaan en hier via monitor eigenschappen de refreshrate in te stellen op 144 Hz. Het kan zijn dat je Nvidia driver moeilijk doet.

(2) Verwijder eens je Nvidia drivers volledig en herinstalleer de nieuwste versie.

(3) Kijk eens bij Windows Update of er toevallig drivers voor je scherm of iets dergelijks zijn.
Wellicht heb je hier iets aan: http://www.philips.nl/c-p...timage-game/ondersteuning

(4) Een laatste redmiddel/test: download eens CRU en stel een custom resolutie in (full-HD) met 144 Hz refreshrate: http://www.monitortests.c...om-Resolution-Utility-CRU
Super bedankt voor deze gedetailleerde uitleg!

Hieronder het resultaat

(1) Dit heb ik gedaan, geeft hetzelfde effect

(2) Na herinstallatie nogsteeds dezelfde problemen.

(3) Deze heb ik geinstaleerd, het gekke is dat na een reboot van mijn pc hij toch weer als 'generic monitor' in het lijstje staat..

(4) Dit heeft geen enkel effect voor zover ik het kan zien..

Ligt het dan toch misschien aan de kabel?

Ok. - Rammus 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dipje2
Ik blijf bij de kabel, zo ziet het er uit.
Zat er geen dvi bij de monitor? Meestal een safe bet.

Zijn een hoop topics en dingen online over dual-link kabels die geen dual-link zijn. Wel de juiste pinnetjes (gewoon een volle array van pinnetjes) maar blijkbaar moeite om de transferrate van dual te halen of zo.

Ik heb een 120hz monitor, mijn eerste waar ik dual nodig had. (had een 2048xnogwat monitor hier voor maar die deed wat nog net op single met 60hz).

Enige kabel die werkt is degene die erbij zat. Als ik de verkeerde kabel pak krijg ik precies wat jij hebt. Een soort 960x1080 slordig stretched out.

Dat gezegd hebbende, als je videokaart wel de videomode set maar vervolgens door iets weirds niet de dual-link pinnetjes gebruikt zou je hetzelfde kunnen krijgen denk ik.

Maar ik zou naar de kabel blijven kijken. Heb mijn 120hz op verschillende nvidia kaarten gehad, nog nooit driver issues met 120hz aanzetten gehad. Wil niet zeggen dat het kan gebeuren natuurlijk :).

edit kleine toevoeging. Waarom ik zo vaak nog de kabels door elkaar haal, is dat ik ze gewoon niet uit elkaar kan houden. Pins, dikte van de kabel, markeringen op de plug of de kabel. Ik zie geen verschil met alle kabels die ik in een bak heb liggen en niet meer weet waar ze vandaan komen. Maar toch werkt die ene als enige.
Maar ik weet dus niet of mijn berg aan andere kabels 'zegt' dual link te zijn. Ik weet niet meer hoe ik aan de kabels kom.
Jij hebt er dus echt eentje gekocht die zegt 'dual link '. Beetje naar als het niet zo blijkt te zijn.

[Voor 22% gewijzigd door dipje2 op 15-05-2015 22:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik had ook een "dual-link" dvi kabel online gekocht, maar werken ho maar.
De standaard dual-link dvi kabel die bij de monitor zat werkte echter wel.
Ik ga er ook van uit dat het bij jou aan de kabel ligt.

Steam - Warzone stats - Ryzen 5 3600X, 2070S FE.

• calsonic
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18:28
Gewoon DP kabel gebruiken die bij de monitor in de doos zat.

• Bartallstar
Goedemorgen!

nu even al jullie reacties gelezen, Ik heb inderdaad maar een nieuwe kabel gekocht.. bij mycom deze keer.
Deze monitor heb ik 2e hands gekocht (deed hij bij de vorige eigenaar perfect via Dual link dvi.. en er zat dus geen kabel meer bij..

Deze komt vanmiddag binnen: http://www.mycom.nl/produ...-dvi-d-dual-link-18-meter

Ik hoop dat die kabel het probleem op gaat lossen!

Ok. - Rammus 2014

• Bartallstar
Nieuwe kabel heeft alles opgelost! dank voor de moeite!

Ok. - Rammus 2014

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True