[Firefox] Geen geluid in HTML5 video's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 12:41
Beste Tweakers,

Ik heb een frustrerend probleem in Firefox, in HTML5 video's werkt het geluid namelijk niet. Na het volgen van dit filmpje: YouTube: How to fix sounds in Mozilla Firefox or Windows - 2014 ben ik erachter gekomen dat het herstarten van de Windows Audio service zorgt dat het geluid weer werkt. Echter, als ik hierna Firefox opnieuw start is het geluid weer weg en moet ik de service weer opnieuw starten. Bij de volume mixer zie ik onder Firefox wel dat er geluid is (het groene balkje beweegt omhoog), maar er is geen groen balkje te zien bij de speaker, tenzij ik die Windows Audio service herstart.

Wat heb ik verder nog geprobeerd:
- Firefox met alle gebruikersgegevens verwijderen en opnieuw installeren
- Firefox in veilige modus starten
- Bij Windows Logboeken in Audio kijken, hier viel niets op (laatste gebeurtenis was uit augustus 2014).

Ik draai trouwens Windows 8.1 64-bit.
Toevoeging: Ik draai nu Firefox 38.0.1, maar het probleem was er daarvoor ook al. In Chrome en IE werkt alles naar behoren.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 9% gewijzigd door -Edwin- op 15-05-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Welke Firefox versie draai je?
Heb je het ook geprobeerd met een andere browser?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:03:
Welke Firefox versie draai je?
Heb je het ook geprobeerd met een andere browser?
Excuus, dit had ik erbij moeten zetten. Draai nu Firefox 38.0.1. Maar met Firefox 37 was het probleem er ook al. (Ik denk altijd al met HTML5 video's). In Chrome en Internet Explorer werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

-Edwin- schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:29:
[...]

Excuus, dit had ik erbij moeten zetten. Draai nu Firefox 38.0.1. Maar met Firefox 37 was het probleem er ook al. (Ik denk altijd al met HTML5 video's). In Chrome en Internet Explorer werkt alles prima.
Geen probleem. Heb je hier ook al op gekeken?

Probeer ook eens een volledige de-installatie van Firefox.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-05-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:07:
[...]

Geen probleem. Heb je hier ook al op gekeken?

Probeer ook eens een volledige de-installatie van Firefox.
Alles wat daar staat heb ik ook doorlopen inderdaad. En een volledige de-installatie van Firefox heb ik ook al gedaan, inclusief alle gebruikersgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Niemand verder? :'(
Ik heb nog geprobeerd Firefox helemaal te verwijderen met Revo uninstaller en daarna opnieuw geïnstalleerd. Dit hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Het is heel raar. Na maanden Chrome te hebben gebruikt wilde ik Firefox weer eens proberen. Inmiddels op Windows 10. Op mij laptop (waar het probleem optrad), werkt Firefox nu goed en krijg ik geluid. Op mijn desktop (waar eerst geen problemen waren), is het probleem nu juist ontstaan. Precies hetzelfde. Dezelfde fix van het herstarten van de Windows Audio service werkt ook weer, maar na herstarten van Firefox treedt weer hetzelfde op. Heel vreemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Het beste is misschien gewoon van beide machines een backup maken van je belangrijke bestanden, en dan een schone installatie uitvoeren van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anonymoussaurus schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:23:
Het beste is misschien gewoon van beide machines een backup maken van je belangrijke bestanden, en dan een schone installatie uitvoeren van Windows.
Het lijkt toch duidelijk een Firefox probleem te zijn. Aangezien het in alle andere browsers goed werkt. Ook het feit dat het probleem zich zo van apparaat wisselt wekt bij mij de indruk dat na een schone installatie dit probleem weer zomaar kan terugkomen. Vind een schone installatie hierdoor wat ver voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:23
Heb je volledig geen geluid, of bij Max volume heel zacht en blikkerig? Dat heb ik sinds gisteren nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Paultje3181 schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:19:
Heb je volledig geen geluid, of bij Max volume heel zacht en blikkerig? Dat heb ik sinds gisteren nl....
Helemaal geen geluid. Dit is alleen bij HTML5 filmpjes het geval. Flashfilmpjes geven wel geluid. Ik zie overigens in de volume mixer wel dat Firefox geluid genereert (het volumebalkje beweegt), maar er komt toch echt niks uit de speakers. De geluidsinstellingen staan wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Waarom blijf je dan lekker geen Chrome gebruiken? Als dat voor jou wel werkt.. het neemt alleen wat meer RAM in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:08:
Waarom blijf je dan lekker geen Chrome gebruiken? Als dat voor jou wel werkt.. het neemt alleen wat meer RAM in beslag.
Dat komt omdat ik Firefox over het algemeen fijner vind werken. Maar goed, misschien dat dit probleem ook ineens verdwijnt. Ik zal zo nog eens de 64-bit beta proberen, kijken of het daarin ook voorkomt.

EDIT: Ik heb helemaal niks gedaan, maar het werkt weer ineens :D

[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 03-11-2015 18:24 ]

Pagina: 1