Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PW] Frequentie 2600mhz bij telefoons

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en probeerde hier voor pricewatch te gebruiken om te kijken welke telefoons welke frequenties ondersteunen, ik merk alleen dat veel telefoons die in de pricewatch staan niet alle frequenties die ze ondersteunen hebben. Vaak mist de 2600mhz frequentie die veel telefoons toch blijken te ondersteunen op 4g.

Als ik in de pricewatch op geef dat ik alleen de telefoons wil hebben die bij alle providers werken (met 2 t/m 4g op alle ondersteunde frequenties), dan mis ik veel (ook recente) telefoons. Er zijn naar mijn idee veel telefoons die niet goed in de pricewatch staan. Een voorbeeld hiervan is de LG G2 Mini (D620), waar nu (voor mijn verbeter voorstel) het volgende staat:
Frequentiebereik (mobiel)850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz

Dit terwijl ik het volgende zou verwachten volgens de specs op de site.
Frequentiebereik (mobiel)800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz, 2600Mhz

Zowel 800 als 2600mhz lijken te missen. Ook telefoons als de samsung galaxy s6 lijken te missen, terwijl deze volgens de site van samsung wel deze frequenties zou ondersteunen

Dit topic heb ik aangemaakt om er zeker van te zijn dat ik het doel van de frequenties goed begrijp en mensen te activeren goed naar de frequenties te kijken. Klopt het dat we bij de Frequentiebereik (mobiel) de frequenties van 2g, de frequenties van 3g en de frequenties van 4g bij elkaar willen samen pakken?

offtopic:
Hier staat waarom ik het belangrijk vind dat mijn telefoon op 2600mhz ondersteund: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44189955

Have fun reading this :)

• Glaanie
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

Bij frequentiebereik horen inderdaad alle frequenties te staan die de telefoon op een mobiel netwerk ondersteunt, dus als daar 2600MHz ontbreekt, is dat fout en zal dat verbeterd moeten worden door ons. De reden is vaak dat we het simpelweg nog niet weten als wij een telefoon aanmaken.

Zeker bij high end telefoons, die wij vaak al aanmaken zodra het eerste nieuwsbericht (over bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S7) online gaat, kunnen dit soort specs ontbreken. Het is geen specificatie die je voor 100% goed kan gokken, in tegenstelling tot het hebben van een capacitief touchscreen bijvoorbeeld. Omdat wij met een klein team zitten (4 personen die 3 FTE vullen), hebben wij ook niet de tijd om structureel producten langs te lopen die officiële specs krijgen. Wij zijn daardoor grotendeels afhankelijk van derden, wat vaak neerkomt op het meldpunt, ofwel via gebruikers, ofwel via Icecat.

Blijf vooral meldingen maken voor telefoons die deze specificatie missen, als het er heel veel zijn kan het ook via dit topic.

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True