Allerliefste Tweakers,
Ik zoek een videokaart van maximaal €200 om mijn Geforce GT440 te vervangen.
Ik heb ongeveer 3 jaar een HP pavilion 6735NL. Al een jaar kamp ik met videokaart problemen (bsod en driver stopped working). Voeding heb ik reeds vervangen (nu Corsair 500W). Leek het even beter te maken, maar toch niet. Windows 7 en 8 geprobeerd, 100000 versies van alle drivers geprobeerd. Temperatuur komt nooit boven de 70 graden. Anyway, ik ben het zat en wil eigenlijk mijn hele desktop vervangen. Om de kans te hebben wat geld te besparen wil ik graag eerst een nieuwe videokaart kopen die, als het probleem daarmee niet opgelost is, het eerste onderdeel is van mijn nieuwe desktop.
Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik neig naar onderstaande kaart, om in geval van falen de rest van het BBG-desktop-maart-2015-basis-gamesysteem erbij te kopen.
Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost
Ik zoek een?
Videokaart
Wat is je budget?
Maximaal €200, liever richting de €150
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Geef je om geluid / temperatuur
Ik wil graag dat mijn computer klinkt als een Harley Davidson met afgezaagde uitlaat.
Als ik mijn verwarming deze winter uit kan laten heb ik zo een tientje extra over voor de videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Ik gebruik momenteel 2 schermen (HDMI en VGA)
- Ik speel Path of Exile en wil GTA 5 spelen
Huidige specs:
Mobo: Foxconn H-Alpinia-RS780L-uATX (Alpinia)
Proc: AMD Phenom II X6 1045T
Intern geheugen: 6gb PC3-10600 MB/sec
Videokaart NVIDIA GeForce GT440
Voeding: Corsair CX500
Meer info: HP m.u.v. de voeding die ik al vervangen heb.
Ik hoor graag of deze videokaart een goed idee is of dat er betere opties zijn.
Alvast bedankt.
Laurens
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een videokaart van maximaal €200 om mijn Geforce GT440 te vervangen.
Ik heb ongeveer 3 jaar een HP pavilion 6735NL. Al een jaar kamp ik met videokaart problemen (bsod en driver stopped working). Voeding heb ik reeds vervangen (nu Corsair 500W). Leek het even beter te maken, maar toch niet. Windows 7 en 8 geprobeerd, 100000 versies van alle drivers geprobeerd. Temperatuur komt nooit boven de 70 graden. Anyway, ik ben het zat en wil eigenlijk mijn hele desktop vervangen. Om de kans te hebben wat geld te besparen wil ik graag eerst een nieuwe videokaart kopen die, als het probleem daarmee niet opgelost is, het eerste onderdeel is van mijn nieuwe desktop.
Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik neig naar onderstaande kaart, om in geval van falen de rest van het BBG-desktop-maart-2015-basis-gamesysteem erbij te kopen.
Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost
Ik zoek een?
Videokaart
Wat is je budget?
Maximaal €200, liever richting de €150
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Geef je om geluid / temperatuur
Ik wil graag dat mijn computer klinkt als een Harley Davidson met afgezaagde uitlaat.
Als ik mijn verwarming deze winter uit kan laten heb ik zo een tientje extra over voor de videokaart.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Ik gebruik momenteel 2 schermen (HDMI en VGA)
- Ik speel Path of Exile en wil GTA 5 spelen
Huidige specs:
Mobo: Foxconn H-Alpinia-RS780L-uATX (Alpinia)
Proc: AMD Phenom II X6 1045T
Intern geheugen: 6gb PC3-10600 MB/sec
Videokaart NVIDIA GeForce GT440
Voeding: Corsair CX500
Meer info: HP m.u.v. de voeding die ik al vervangen heb.
Ik hoor graag of deze videokaart een goed idee is of dat er betere opties zijn.
Alvast bedankt.
Laurens
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.