Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allerliefste Tweakers,

Ik zoek een videokaart van maximaal €200 om mijn Geforce GT440 te vervangen.

Ik heb ongeveer 3 jaar een HP pavilion 6735NL. Al een jaar kamp ik met videokaart problemen (bsod en driver stopped working). Voeding heb ik reeds vervangen (nu Corsair 500W). Leek het even beter te maken, maar toch niet. Windows 7 en 8 geprobeerd, 100000 versies van alle drivers geprobeerd. Temperatuur komt nooit boven de 70 graden. Anyway, ik ben het zat en wil eigenlijk mijn hele desktop vervangen. Om de kans te hebben wat geld te besparen wil ik graag eerst een nieuwe videokaart kopen die, als het probleem daarmee niet opgelost is, het eerste onderdeel is van mijn nieuwe desktop.

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik neig naar onderstaande kaart, om in geval van falen de rest van het BBG-desktop-maart-2015-basis-gamesysteem erbij te kopen.
Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
Maximaal €200, liever richting de €150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Geef je om geluid / temperatuur
Ik wil graag dat mijn computer klinkt als een Harley Davidson met afgezaagde uitlaat.
Als ik mijn verwarming deze winter uit kan laten heb ik zo een tientje extra over voor de videokaart.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
- Ik gebruik momenteel 2 schermen (HDMI en VGA)
- Ik speel Path of Exile en wil GTA 5 spelen

Huidige specs:
Mobo: Foxconn H-Alpinia-RS780L-uATX (Alpinia)
Proc: AMD Phenom II X6 1045T
Intern geheugen: 6gb PC3-10600 MB/sec
Videokaart NVIDIA GeForce GT440
Voeding: Corsair CX500

Meer info: HP m.u.v. de voeding die ik al vervangen heb.

Ik hoor graag of deze videokaart een goed idee is of dat er betere opties zijn.

Alvast bedankt.

Laurens

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom-ass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-04 23:04
Ik wou je aanraden om een R9 290 bij vraag & aanbod te kopen, maar daar is je huidige voeding net te zwak voor.
Je kunt voor minder dan 150 ook een 280x met garantie van vraag&aanbod kopen, daar zal je voeding sowieso geen problemen mee hebben.

Als je per se een nieuwe kaart wilt zou ik ook voor de 280 gaan, ik gebruik hem zelf namelijk en hij werkt prima met GTA5, hoewel niet op max settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Let wel even heel goed op hoeveel ruimte je in je kast hebt.
Heel veel van die OEM PC's (Medion, HP, Packerd Bell, enz enz) zijn van binnen wat krap, en dan past een high-end kaart er qua lengte soms niet in (soms in de hoogte/diepte ook niet, omdat de heatsink van de videokaart dan bijvoorbeeld ergens tegenaan komt).

Komt bij dat sommige oudere OEM bordjes niet altijd even goed werken met modernere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kast is redelijk ruim, moet lukken. wat betekend 'niet goed werken', geen optimale performance of compatibility issues? Een nieuw bordje is overkomelijk als ik mn geheugen en processor mee kan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:03:
Kast is redelijk ruim, moet lukken. wat betekend 'niet goed werken', geen optimale performance of compatibility issues? Een nieuw bordje is overkomelijk als ik mn geheugen en processor mee kan nemen
Compatibility issues, dan blijft het beeld zwart en start de PC niet op (de beruchte "fans draaien maar geen beeld").
Soms helpt een BIOS update, maar die is bij OEM's niet altijd aanwezig, of er zit geen fix in om compatibiliteits problemen op te lossen met videokaarten.